Auteur |
Bericht |
thedutchguy
ex 993 Targa
|
 Re: Porsche 912 met 12A wankelmotor
Ja, maar dat is een (lotus) 7 , Joost. In een Porsche loopt ie natuurlijk harder! 
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
01 okt 2013 19:46 |
|
 |
Marcel M
Volvo S80 2.5T 235pk aut. (2007) / Volvo C70 2.4i 170pk aut. (2008) / Suzuki V-strom 650 (2010)
Ex: Porsche 924S (1986)Dordrecht
|
Ligt het nu aan mij, maar lijkt of dat versnellingspookje leeft... Dat beweegt!!! 
_________________________________________ Geniet van je Porsche
|
02 okt 2013 7:15 |
|
 |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Zojuist alvast een olie temperatuur sensor gekocht. Deze moet op het wankelblok gebouwd worden. Wellicht kan ik voor de water temperatuur dezelfde soort sensor gebruiken. Onderdeel is een originele VDO sensor voor een 911 blok.
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
04 nov 2013 14:24 |
|
 |
Cloaca
|
Even een plaatje erbij.... het duurt zo lang dat je bijna vergeet hoe dat ding er ook alweer uitziet.... 
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
04 nov 2013 14:33 |
|
 |
Cloaca
|
Inmiddels twee temperatuur sensoren op de kop getikt. Eentje voor de water temperatuur en eentje voor de olie. En deze ligt inmiddels ook thuis... http://www.ebay.nl/itm/Switch-Panel-Sta ... 58abd430cd Kan je vanaf dat paneeltje de brandstofpomp aanzetten, ignition en een extra fan voor koeling.... Dit zit er nu al in, maar minder mooi georganiseerd...
Laatst bijgewerkt door Cloaca op 15 okt 2014 15:40, in totaal 4 keer bewerkt.
|
27 nov 2013 12:33 |
|
 |
Cloaca
|
Auto maar eens even deels afgestoft.... Wordt tijd dat hij de weg op gaat.... Binnenkort de achterlichten goed aansluiten en de bumper monteren. Vorige week een leuke chromen eindpijp gekocht die centraal uitmond. eens kijken of hij komende zomer kan rijden.... Project is pas 3,5 jaar oud..... 
|
24 feb 2014 15:32 |
|
 |
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Stil waiting............. 
|
24 feb 2014 15:35 |
|
 |
Neppert
NeppertNeppert
|
idd: still waiting....... en wat doet Cloaca.....koopt gewoon weer een nieuw project 
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
24 feb 2014 16:03 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
24 feb 2014 16:16 |
|
 |
Cloaca
|
10 jaren plan... 
|
24 feb 2014 18:28 |
|
 |
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Valt nog mee bij deze duurt het 30 jaar om hem weer aan de praat te krijgen! https://www.youtube.com/watch?v=tU0r99fyD0U
|
24 feb 2014 20:39 |
|
 |
Cloaca
|
Zo, na een tijdje de wankel weer tevoorschijn gehaald.... Stof eraf... starten... lopen.... zoals het hoort.... Maar klaar is hij nog lang niet.... De 911R achterlichten zitten op hun plaats en aan de achterbumper wordt gewerkt. De bumper moet van binnenuit nog wat versterking krijgen met beugels etc.  De uitlaat is ook nog niet klaar.... deze stopt achter de twee eerste dempers.... er zal nog een einddemper gevonden moeten worden met een dubbele in- en uitgang.... Kan ik er daarna voor zorgen dat er twee uitlaatpijpjes uitmonden in het midden van de auto onder de kentekenplaat....
|
02 aug 2014 20:44 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Jij had nog wat te goed van mij: Afknapper... je doet de auto zo te kort... en dat is zonde...
Ben benieuwd of het ding nu daadwerkelijk gaat rijden maar moeders mooiste gaat het ( in mijn ogen) nooit worden...
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
03 aug 2014 1:06 |
|
 |
Cloaca
|
Dat ben jij ook niet.... maar jij hebt ook bestaansrecht.... Maar even verder met zaken die wel belangrijk zijn. Ik heb nog twee oude Recaro's op de kop getikt. Passen er perfect in.... op de foto hierboven al een beetje te zien.... 
Laatst bijgewerkt door Cloaca op 25 aug 2014 15:30, in totaal 3 keer bewerkt.
|
03 aug 2014 8:26 |
|
 |
Cloaca
|
 Je hebt helemaal gelijk kerel..!! En dat is het eerste wat ik ga herstellen aan de uitlaat... De bovenste demper ga ik 180 graden draaien en bevestigen aan de rechter flens. Twee bochtjes, recht pijpje, twee bochtjes.... De onderste demper ga ik ook 180 graden draaien en bevestigen aan de linker flens. Twee bochtjes, recht pijpje, een bochtje.... Zit er 1 bochtje verschil in beide uitlaatkanalen.... Sorry voor de late reactie.... 
|
04 aug 2014 20:55 |
|
 |
Sid86
Den Haag
|
Ik vind zo'n project gewoon Mooi toch als je zoiets ernaast kan zetten en ermee kan doen zoals die dag je pet staat? 
|
05 aug 2014 19:31 |
|
 |
Cloaca
|
Verschil is bijna niet te zien, maar de uitlaat is wel beter zo....  Nu op zoek naar losse flenzen, pakking, en buismateriaal van >60mm....
|
25 aug 2014 12:17 |
|
 |
Cloaca
|
Afgelopen week maar eens even een experiment gestart voor de einddemper.... Als je dan toch iets kapot gaat slijpen, dan maar van een Boxster....  Dit hieronder gaat niet passen, dus de slijpschijf erin..!!  En dan krijg je dit.... Ook wel leuk voor de mensen om te zien hoe een Boxster demper er nu uitziet van binnen. Stelt niet veel voor zoals jullie zien....  Dan nog wat TIG lassen om de boel weer dicht te krijgen. En dan moet het hier een beetje op lijken. Hieronder ligt hij nog op wat houtblokjes, maar straks zal hij 5cm hoger hangen voor de helft achter de bumper.  De werking van de uitlaat blijft hetzelfde, alleen is hij nu wat compacter. De Boxster gebruikte de linker en rechter aansluiting elk voor 3 cilinders. Ik ga voor elke rotor 1 zijde gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Cloaca op 06 sep 2014 18:55, in totaal 4 keer bewerkt.
|
06 sep 2014 18:39 |
|
 |
Neppert
NeppertNeppert
|
Ben benieuwd naar het geluid dat er uit gaat komen! 
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
06 sep 2014 18:49 |
|
 |
Cloaca
|
Nou ja, het is een tweepitter.... das erger dan een driepitter.... you do the math..!! 
|
06 sep 2014 20:00 |
|
 |
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Een tweepitter met 6 klappen . 
|
07 sep 2014 20:12 |
|
 |
Cloaca
|
Collega forummers, ik ben weer een stukje opgeschoten met de sensoren en meters van de wankel. Nu ben ik echter op zoek naar een inbouw toerenteller ter vervanging van de oude Porsche toerenteller. De Porsche toerenteller gaat maar tot 7.000 RPM en ik moet iets hebben tot 12.000 RPM... Wie heeft er een goed adresje voor me? Inbouwmaten zijn Ø115mm en circa 75mm diep.
|
01 okt 2014 10:25 |
|
 |
Neppert
NeppertNeppert
|
Misschien dat iets van een oude motor volstaat? Die draaien meestal wel zoveel toeren.
|
01 okt 2014 10:50 |
|
 |
Cloaca
|
Ja hoor, dat zou juist mooi zijn.... Een oude meter past ook weer beter bij de auto... Alleen motor toerentellers zijn over het algemeen best klein....
|
01 okt 2014 11:06 |
|
 |
Pw250
964
|
Als het toch al zo'n "technisch hoogstandje" is zou ik gewoon lekker voor een digitale teller gaan. Een km/toeren teller van een Kawa ZX10 ofzo! (Gaat ook tot 300km/h  )
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
01 okt 2014 11:10 |
|
|