Auteur |
Bericht |
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Zo ontzettend gaaf
|
17 jan 2023 6:08 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Prachtig en ik blijf aan de buis gekluisterd.
|
17 jan 2023 8:20 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
|
17 jan 2023 10:47 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ben bang dat deze versie er vele malen beter uitziet dan dat het origineel ooit heeft gedaan.
Chapeau voor het werk dat je laat zien. Jammer dat deze voorlopig (en misschien wel nooit) de nederlandse bodem nooit gaat zien
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
17 jan 2023 11:37 |
|
|
Spastblast
997.1 Carrera S coupe handbak
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Wat een ontzettend mooie kleur blauw. Heeft dat blauw ook een (Porsche-)naam, of is dit het resultaat van je eigen mix&match werk?
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
17 jan 2023 12:18 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Het is een resultaat van honderden fotos bekijken en op kleur samplen, een proefstukje spuiten van die kleur, en het vervolgens moeten aanpassen omdat het ‘het niet was’ op gevoel. De door Martini geregistreerde kleuren zijn gebaseerd op ‘poppen’ op een witte achtergrond (als bij Lancia rallye en later Williams F1) en anders dan wat in de jaren zeventig werd gebruikt. Anyway, het is bij mij ‘Pantone 2768 XGC’ geworden; geen idee of ‘t correct is, maar het is iig erg dicht in de buurt.
|
17 jan 2023 14:36 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Phoe...idd een hele mooi kleur blauw! Nou ga ik weer twijfelen over mijn kleurkeuze....
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
17 jan 2023 15:55 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
|
03 feb 2023 6:11 |
|
|
Arnoud69
991 Carrera 4S Cabrio (06/14)
Targa 911 SC (01/81)
RSR “achtige” (10/74)
Ex Boxster 718 S (09/17)Omgeving Hilversum
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Zo gaaf weer. Beauty.
_________________________________________ Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E
|
03 feb 2023 9:57 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Kwam deze foto nog tegen. Lekker hoor
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
06 feb 2023 0:07 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Altijd leuk om oude beelden te zien toch? : flimpje
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
15 feb 2023 17:11 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Gave plaatje maar ligt het nou aan mij of is dit een foto uit een game?
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
16 feb 2023 9:14 |
|
|
Clueless
991.2 C4 GTS, 944 Safari
Ex: Panamera S E-HybridZaanstad
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Scherp gezien! Als ik naar de toeschouwers kijk dan zie ik dezelfde personen een aantal keer precies hetzelfde staan. Ook zijn de modeerspetters op de koplampen precies gelijk
|
16 feb 2023 9:41 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Gisteren voor het eerst in een paar weken weer eens aan de auto gewerkt. Nou ja, gewerkt, we hebben met ons tweeen echt de hele dag nodig gehad om aan een kant de lijnen te maskeren van het rode vlak. Gelukkig kunnen we dit redelijk makkelijk kopieren naar de andere kant, maar tjonge jonge, het is duidelijk waarom iedereen stickers gebruikt voor een replica Een van de redenen waarom dit zoveel tijd kostte is dat we weer in de val trapten om foto's van de gerestaureerde R6 als referentie te gebruiken. Dat deden we toen we de voorklep maskeerden ook al, toen we vergaten dat de originele auto de rubberen tie-downs op een andere plaats had zitten dan na de restauratie. Nu merkten we te laat dat er toch heel wat verschillen zitten tussen het origineel ten tijde van de Targa FLorio en het origineel van na de restauratie. Ik sla mezelf niet erg snel op de borst, maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat Maxted-Page met hun restauratie prijzen heeft gewonnen terwijl er echt een heleboel aan de restauratie niet klopt. En ja, destijds ging zo'n paintjob er ws binnen een dag of twee op, want race-auto, dus wij overcompliceren het waarschijnlijk een 'beetje', maar toch. Tevreden met het resultaat kan ik nu de andere lijnen gaan uitrekenen. Ik ging er eerst van uit dat alle donker blauwer strepen identiek van breedte waren, maar goed kijken en meten geeft aan dat de buitenste strepen echt dikker zijn dan de donker blauwe streep in het midden. Dat wordt nog wat.... Verder de Rennline accu-houder voor in de smuggler box gepast: past gelukkig perfekt. Maar omdat ik denk dat het er te modern uitziet, ga ik deze van nog wat extra gaten in het aluminium voorzien; dat had de 917 van twee jaar eerder nl ook. Verder is er niet veel te melden; ik heb het motor-blok een aantal weken geleden afgeleverd maar nog niet gehoord hoe het daarmee is gesteld. En zoals we het uiteindelijk, na heel veel trial & error gaan doen: en ja, er is bij het maskeren helaas wat blauwe verf afgetrokken (linker kant); het komt zo enorm precies en ondanks dat we de verf licht nat geschuurd hebben, en we tape er heel voorzichtig afhalen (en zelfs voor aanbrengen minder plakkerig maken), gebeurt dit helaas toch af en toe. Dit is niet zo moelijk te fixen, maar het doet toch pijn als het je overkomt... want nog meer extra werk.
|
22 feb 2023 3:54 |
|
|
Arnoud69
991 Carrera 4S Cabrio (06/14)
Targa 911 SC (01/81)
RSR “achtige” (10/74)
Ex Boxster 718 S (09/17)Omgeving Hilversum
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Mega gaaf.
_________________________________________ Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E
|
22 feb 2023 8:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ongelofelijke monnik ben je toch !? Wat een klus met wat een fantastisch (tussen)resultaat. Wat zal jij straks een hoop vrije tijd hebben als dit klaar is …
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 feb 2023 8:41 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
….en de hele dag met een boner rondlopen. Erg gaaf en goed om te zien met jouw oog voor detail
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
22 feb 2023 8:49 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Lekker man! Dat ziet er erg goed uit. Ik ben jaren gelden ook ingedoken in al die Martini Livery en toen ook geconstateerd dat ze over de jaren heen veel aanpassingen hebben gedaan aan de font en gesp etc.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
22 feb 2023 14:14 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
22 feb 2023 14:36 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
14 maart 2023 15:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Gaaf, ik kan ook altijd zo genieten van die ouwe knakker die bij Kindig met de hand de strepen komt zetten. Kunstenaar.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 maart 2023 17:20 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
15 maart 2023 22:07 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Super, maar.... De eerdere post van Maxted-Page had 'n paar interessante reacties, waaronder oa ook van mij, met vragen over precies hoe 'accurate' deze restauratie nou precies is. Een aantal experts, en ik ook, zijn ervan overtuigd dat iig de sponsors zoals "Shell", enz., destijds stickers waren, en niet handmatig geschilderd. Ik ben er 100% zeker van dat de Martini 911 2.8RSR in 1973 stickers had voor "Shell", Dunlop", "Bosch", dus waarom zou een 'works' 936 drie jaar later in 1976 ineens terug gaan naar schilderen van sponsor logos? Iemand die in 1976 bij Porsche begon (Powell) in de afdeling die zich met liveries en zo bezig hield, stelt zelfs dat de hele 936 bestickerd was.... Trouwens, we weten inmiddels dat M-P het niet bepaald 100% precies deed et hun R6 restauratie. Dat gezegd hebbende, het is wel indrukwekkend wat deze schilder doet!
|
16 maart 2023 2:26 |
|
|
Arnoud69
991 Carrera 4S Cabrio (06/14)
Targa 911 SC (01/81)
RSR “achtige” (10/74)
Ex Boxster 718 S (09/17)Omgeving Hilversum
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Het is zeker indrukwekkend. Maar het is ook een kwestie van logisch nadenken. In die tijd was het gewoon racen met budget en snelheid. Sponsoren konden ook veranderen. Die werden echt wel gestickerd hoor. Stel je voor dat je een plaatwerk schade eraf reed. Dan kwam er iemand die even vijf dagen en ging dan alles bij schilderen? Natuurlijk niet. Plaat erop, sticker erop en weer racen.
_________________________________________ Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E
|
16 maart 2023 10:49 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Het is VRIJDAG! Yay, mooie tijd voor 'n update dus We hebben het rood op de deur gezet en zijn gisteren aan de slag gegaan met de 'hood' (nog steeds zo gewend om motorklep te zeggen...). Aangezien we het blauw al gedaan hadden op basis van de ge-restaureerde originele auto, is het nu wat lastiger om de lijnen en bochten te doen zoals bij het origineel. want als vaker gemeld - > ze verschillen. Het grootste verschil is echter dat de oude fotos aangeven dat de donker en lichtblauwe lijnen verschillende diktes hadden, terwijl de restauratie identieke breedtes heeft gebruikt. En zonder iedereen nou met alle details lastig te gaan vallen, we gebruiken het rood om onderlinge verschillen op te vangen. Bij voorbeeld; de streep op het dak is 91mm breed. De buitenste donker blauwe strepen zijn 9mm (150%) breed, terwijl de binnenste donker blauw en alle licht baluwe strepen 6mm (100%) zijn. Dat is dan dus zowel links als rechts van de rode streep: 9/6/6/6/9. Dat maakt 2 x 36mm, zodat er (91-72) 19mm overblijft voor het rood. Als de rechterkant dichter bij 92mm zit dan 91, dan gebruiken we hetzelfde voor de strepen, maar blijft er 20mm over voor het rood. Dat gaat echt niemand zien, en zo zijn iig de onderlinge strepen allemaal precies identiek. Voor de zijkanten hebben we echter het rood al gedaan, dus daar gaat 'valsspelen' lastiger zijn... Ik neem aan dat het er nu raar uitziet op de fotos, omdat wat lichtblauw gaat worden nu donkerblauw is, en wat donker blijft is afgeplakt; precies andersom dus dan wat het wordt Anyway, ik ben erg blij met het resultaat van klep en de dakstrepen. Next is het afplakken met papier en de lijnen lichtblauw erop zetten. (foto van origneel als vergelijk) Daarna zijn de deuren aan de beurt, dan de Martini logos en dan, waarschijnlijk het lastigst, de ducktail. Een ding is zeker, m'n volgende auto wordt gewoon groen! R6 tijdens de Targa Florio in 1973: R6 na recente restauratie: (photos van Maxted-Page website)
|
24 maart 2023 4:58 |
|
|