Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Zo....hier weer even de vorderingen van de afgelopen tijd.
Om de dorpel goed op zijn plek te krijgen, moest ik eerst nog drie dingen af hebben.
Als eerste moest de onderkant van het gedeelte, waar de deur op vast zit, afgemaakt worden.
Het tweede klusje was even een haaks randje herstellen waar het buitenste gedeelte van de dorpel ook weer op vast zit.
Op deze foto is goed te zien dat ik nog een extra stukje ertussen moest doen dat ook slecht was.
Het haakse randje was gelukkig appeltje eitje.......ook wel eens fijn!
Als derde was het stuk waar de dorpel aan de achterzijde tegenaan komt aan de beurt.
En aangezien dit weer lekker gekl##t in de kleine ruimte was, was ik niet heel erg happig op dit klusje.
Maar om eerlijk te zijn viel het eigenlijk reuze mee!
Eerst de boel nog eens extra ontroest met Vertan omdat dit niet meer te bereiken is als dit stuk er eenmaal inzit.
Daarna het passen en meten en goed vastklemmen zodat ik kon lassen.
De boel even mooi gladslijpen en daarna alles in een lasprimer gezet voordat de buitendorpel er ging.
En toen.....de langverwachte worsteling met de buitendorpel.
Op zich paste deze goed alleen heb ik de onderkant aan moeten passen omdat ik echt een stuk tekort kwam.
Dit komt doordat ze bij de vorige "restauratie" een overzetdorpel hebben gebruikt en het voorscherm hier op hebben aangepast.
Daardoor zit de dorpel niet vast zoals dat origineel zou moeten zitten.....maar gezien de verdere originaliteit van de auto en het feit dat het aan de onderkant zit, vind ik het wel best.
Maar ook hier was het wel weer behoorlijk k#t om om te kop te lassen maar ik ben echt dik tevreden over het resultaat nadat ik het mooi glad heb geslepen.
De bovenkant was gelukkig weer lekker makkelijk en uiteindelijk zit het allemaal muur en muur vast en na wat slijp werk lijkt het haast als of het nooit anders is geweest.
Zo....dat was het voorlopig weer even.
Volgende update het achterscherm.