Auteur |
Bericht |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Hoe ze het vroeger deden? Zo simpel en goedkoop mogelijk Dat zijn details waar ze zich echt niet druk om maakten (in tegenstelling tot tegenwoordig - spijkers zoeken op laag water heet dat)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
26 apr 2012 15:09 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Nou, ik zou er ook geen seconde over nadenken ware het niet dat het gat niet in het nieuwe scherm zit en wel in het oude; dan kun je de vraag natuurlijk wel verwachten.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
26 apr 2012 15:15 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Dan hoef je daar ook niet over na te denken toch? Gewoon lekker dicht laten zou ik zeggen. Een werkende radio is wel het laatste waaraan ik zou denken in zo'n gillert. Desnoods bindt je er zo'n electronisch ding aan ergens onder het dashbord.
|
26 apr 2012 18:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik zou zowel in het linker- als in het rechter- scherm 'n antenne gat maken ... ... en dan 1 gat gebruiken om 'm massasleutel in te plaatsen en het andere voor de aansluiting van "air-jacks"
|
26 apr 2012 21:25 |
|
|
Niels
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Bij mij zat de later gemonteerde antenne rechts. Dwz later als in na aflvering bij de dealer gemonteerd. Auto was wel met radiovoorbereiding. Ik vind zelf rechts dan wel meer mooier want minder in het rijzicht en niet optisch bij het benzineklepje. Blijft gemiereneuk maarja, is hobby niet ? Begreep dat alle schermen niet geweldig passen. Ik ben benieuwd, mijn koets zelf zal perfect op de fabriekswaarden gericht worden, ook dat maakt niet uit heb ik al begrepen.
|
28 apr 2012 13:47 |
|
|
strak
ex-993 C2, 2.4TLeidschendam
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik kwam er bij mij achter dat het originele antenne gat is dicht gelast en de huidige antenne zit achter het voorraam geplakt. Helaas zit er bij mij een veel te moderne radio (met klapfrontje ) gemonteerd, maar die ene keer dat ik het geprobeerd heb, was het ontvangst van die antenne prima. Dus misschien een goed alternatief...
|
29 apr 2012 20:41 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik zou die radio maar eens op de weegschaal leggen, dan weet je meteen waarom je hem er niet in moet zetten! Lekker bewaren voor en volgend project (standaard auto) of voor veel geld naar de US doorduwen. (Zijn ze gek op daar) Wij hebben het gat ook helemaal dichtgemaakt, kunnen er eventueel nog een paar stopwatches op:
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
01 mei 2012 14:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Hier ook Ctrl-Alt-Delete ... de radio, het klokje, de asbak en het deurtje van het dashboardkastje ...Less = More
|
01 mei 2012 14:09 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Die Alu strip kan er ook nog af hoor
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
01 mei 2012 14:13 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Aangezien mijn persoonlijke gewicht lager is kan de radio mooi blijven zitten
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
01 mei 2012 18:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
.. gewicht van je portemonnee is ook lager - als die R klaar is ...
|
01 mei 2012 18:21 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1969 project R op mijn manier
minpunten
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
01 mei 2012 22:03 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Inderdaad erg cool. Heb nog een paar setjes liggen
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
01 mei 2012 22:06 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik heb zoooooooveel minpunten; ik ben subzero
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
01 mei 2012 22:18 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Gewoon doen wat je zelf mooi vindt! Lekker buiten the Box denken. En zorgen dat je een even aantal minpuntjes hebt ..... worden vanzelf weer pluspunten.
|
01 mei 2012 23:17 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: 1969 project R op mijn manier
ff vertinnen he die gelaste rotzooi .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
02 mei 2012 2:26 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik waardeer en respecteer de input en projecten van zo ongeveer iedereen die in dit topic weleens wat geroepen heeft maar doe het uiteindelijk toch zo als ik dat wil (zie titel van het topic. Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de voorbereiding voor het spuiten, ik kan niet wachten. Zijn er hier trouwens nog mensen die wel eens een Porsche geheel of gedeeltelijk bij Siemerink hebben laten restaureren? Het lijkt mij een zeer ervaren en prettige club om zaken mee te doen maar ik ben er onlangs achter gekomen dat ze zeer prijzig zijn.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
02 mei 2012 9:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Wat bedoel je met prijzig? Ik begrijp heel goed dat je in de buurt van je woonplaats zoekt - naar een goede specialist/plaatwerker/spuiter ... maar zou dat zeer zeker niet doorslaggevend laten zijn Mijn plaatwerk is gedaan door een vakman uit de op vier na grootste plaats van Noordwest-Overijssel ... en het mooie spuitwerk ergens in Gelderland kost wat heen en weer rijden (ook met 'n trailer) - maar op het totaal budget scheelde de prijs toch wel aanzienlijk - en met wat ik nu weet, had ik de 911 in Belgie laten spuiten
|
02 mei 2012 9:49 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Je bedoelt Belgie (ook EU) waar de regelgeving dusdanig is dat de voor de helft van de prijs in Nederland kunnen spuiten? Omdat de prijzen in NL (vanwege EU regels) zo hoog zijn?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
02 mei 2012 10:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
... de helft is wat overdreven - maar het scheelt inderdaad een flink stuk - wat 2 vrije dagen nemen en heen en weer rijden meer dan rechtvaardigt Ben er vorige week wezen kijken - omdat ik wel benieuwd was naar het werk dat ze voor die prijs leveren.
|
02 mei 2012 10:13 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Plaatwerk en spuitwerk is geen issue (hij is in goede handen op dit moment) maar de auto moet daarna opgebouwd gaan worden inclusief het gehele onderstel en de aandrijflijn en waar dat moet gaan gebeuren ben ik nog niet uit. Ik ben zeer enthousiast over een adres in de buurt van Eindhoven maar vind het wel vervelend dat ik dan niet regelmatig langs kan gaan. Siemerink is voor mij om de hoek en volgens mij een zeer betrouwbaar adres maar na de aankoop van mijn linker voorscherm daar ben ik erachter gekomen dat dit veel goedkoper had gekunt. Ik ga er vandeweek eens met Michael over praten.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
02 mei 2012 10:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
.. opbouwen is een tijdrovende klus - en daar gaan (te) veel uren in zitten. Hoe je dat kan beoordelen qua prijs, weet ik niet - en durf ik niet aan te geven. De een werkt wat sneller - de ander langzamer en pietje precies. Ik merk bijvoorbeeld dat mijn Specialist minder snel tevreden is als ik zelf - wanneer het om de detaillering gaat bij het opbouwen. Ik weet niet wat je allemaal van plan bent - en of je de ruimte hebt - of kunt huren ... maar veel kan je zelf doen. Zelfs met 2 linkerhanden moet het je bijvoorbeeld lukken om het dashboard, de bekleding, de stoelen e.d. in de Porsche te plaatsen .... 1 dagje werk niet door een vakman uit laten voeren (be)spaart je al meer dan de maandhuur voor een schappelijke sleutelruimte Voor het onderstel zou ik ergens anders heen gaan - ze kunnen het er ongetwijfeld voor je onder zetten, maar hebben ze ook voldoende kennis, ervaring en gereedschap om het goed af te stellen
|
02 mei 2012 10:41 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Je hebt absoluut een punt Olaf maar het zijn niet mijn linker (of rechter) handen waar ik bang voor ben maar mijn eigen tijd. Het is al niet geweldig gesteld met mijn vrije tijd en het aanstaande vaderschap gaat dat niet verbeteren denk ik. Ik wil het stapsgewijs gaan aanpakken dus misschien moet ik gewoon separaat per stap een partij kiezen die het op kan pakken. Misschien dat ik voor het ondertsel en de aandrijflijn beter een andere partij kan kiezen en bijvoorbeeld wel de hemel, alle elektra, verlichting en ramen bij siemerink laat doen. Het interieur zou ik dan tenslotte zelf kunnen doen.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
02 mei 2012 11:07 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Als je het meeste werk wilt uit besteden, dan zou ik 1 adres kiezen Evt. kan je afspreken dat als je wel tijd hebt, je zelf komt helpen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
02 mei 2012 12:56 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Dat was in eerste instantie ook het plan Jeroen, maar om nu steeds naar Bergeijk te rijden...
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
02 mei 2012 13:02 |
|
|