Auteur |
Bericht |
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik zou gewoon een type 4 2,4 bouwen (van bijvoorbeeld een 914 of een VW bus) met Porsche koeling en die er in hangen. 150 + pk's. Geen gezeur met kenteken aangezien je er gewoon weer een 4 cilinder in terugplaatst. Bij omkeuring van 4 naar 6 cilinder Wordt het hele plaatje beoordeeld door de RWD. Is zeker geen papieren afhandeling.
|
17 feb 2011 20:48 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Dat ga ik dus zeker NIET doen.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
17 feb 2011 21:20 |
|
|
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Gaaf project! voor de apk maakt het niet meer uit, aantal cilinders wordt niet meer gecontroleerd. Maar voor de verzekering is het idd beter de auto opnieuw te keuren.
|
17 feb 2011 21:48 |
|
|
DeRRis
Porsche 911 1986
Porsche 911T 1972Uddel
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Dat is niet juist, het aantal cilinders moet overeenkomen met het aantal dat op het kentekenbewijs staat.
Je kunt de 912 gewoon aanbieden bij de RDW voor de invoeringskeuring. Het kan wel zo zijn dat je moet aantonen hoe je aan het motorblok komt. Een (zelf)handgeschreven factuur is voldoende. Wat staat er op je amerikaanse papieren? Toen ik mijn 72-er importeerde vroegen ze mij alles Hoeveel cilinders hoeveel pk's en hoeveel cc. Dit werd allemaal keurig ingevuld. Ik zo.u gewoon lekker bouwen zorgen dat alles netjes is en gewoon bij de RDW aanbieden met 6 cilinder
H: het is overbodig de volledige bovenstaande post te quoten en om het forum overzichtelijk te houden, is deze dan ook verwijderd .
_________________________________________ Mooi Spul
|
17 feb 2011 22:00 |
|
|
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
Re: 1969 project R op mijn manier
sinds maart 2010 niet meer.
|
17 feb 2011 22:03 |
|
|
DeRRis
Porsche 911 1986
Porsche 911T 1972Uddel
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Juist wel § 2. Overeenstemming voertuig met kentekenregister Artikel 2 De volgende gegevens, vermeld in het kentekenregister, moeten in overeenstemming zijn met het voertuig: g. aantal cilinders. Bij personenauto’s, bedrijfsauto’s en bussen met een toegestane maximummassa van niet meer dan 3.500 kg, het aantal cilinders wordt bij twijfel gecontroleerd. De controle op het aantal cilinders blijft achterwege als het een wankelmotor betreft. Check je APK boek maar
_________________________________________ Mooi Spul
|
17 feb 2011 22:09 |
|
|
Paju
Porsche 914Asten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
dat het toegelaten is om het aantal cilinders te veranderen geld alleen voor auto's van voor 1971 volgens mij, aangezien die van jou dat is ziet dat wel goed denk. Al is het wel altijd goed om dit na te vragen bij de RDW. Verder ontzettend veel plezier met jouw project, ben erg benieuwd naar het resultaat en de weg er na toe.
|
17 feb 2011 22:10 |
|
|
DeRRis
Porsche 911 1986
Porsche 911T 1972Uddel
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Het aantal cilinders veranderen mag altijd en ik dacht dat je tot 1991 niet binnen een percentage van het originele vermogen hoeft te zitten. Een kennis is momenteel een BMW 4.4 V8 in een Nissan Vanette aan het bouwen dus geloof me alles kan.
H: het is overbodig de volledige bovenstaande post te quoten en om het forum overzichtelijk te houden, is deze dan ook verwijderd .
_________________________________________ Mooi Spul
|
17 feb 2011 22:27 |
|
|
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik heb het al gezien! je heb gelijk Vroeger moest je de aantal cilinders controleren op kentekenbewijs en op de 'raadpleegscherm' later niet meer, vandaar mn verwarring http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/ap ... eving.aspxhttp://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... 0Eisen.pdf
|
17 feb 2011 22:54 |
|
|
DeRRis
Porsche 911 1986
Porsche 911T 1972Uddel
|
Re: 1969 project R op mijn manier
_________________________________________ Mooi Spul
|
17 feb 2011 22:56 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Een grote type4 zou ik zeker niet zo maar uitvlakken (2.7 of groter) Maakt net zo veel of meer vermogen (+200pk) dan een even grote 6 cilinder en weegt stukken minder Maar zoiets moet je alleen doen als je het leuk vind en niet als compromis... 'k heb net nog effe het kenteken van m'n 914 gechecked. Die is in Duitsland omgebouwd naar 6 cilinder (2.4T, 140pk) en daarna in 1987 naar NL gekomen Op het kenteken staat alleen het aantal cilinders vermeld. Motor inhoud en vermogen zijn niet geregistreerd, dus dat komt goed uit Ik zou e.e.a. schriftelijk navragen bij de RDW, zodat je de antwoorden zwart op wit hebt Via de telefoon krijg je nog al eens tegenstrijdige antwoorden (net afhankelijk wie je spreekt) en als puntje bij paaltje komt op de keuring sta je daar: "maar door de telefoon werd mij gezegd dat..."
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
18 feb 2011 2:00 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Als je idd een beetje mazzel hebt gaat het zo, met heel veel mazzel kun je wellicht 911 in de papieren krijgen
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
18 feb 2011 10:01 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: 1969 project R op mijn manier
veel succes met dit project moet volgens mij helemaal goed komen album/album_page.php?pic_id=48496
|
18 feb 2011 10:05 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 1969 project R op mijn manier
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
18 feb 2011 10:36 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Heren ik mis de voorbumper bij de auto en vroeg mij af of iemand zo weet waar ik deze kan kopen; het lijkt op de standaard bumper van een hele vroege 911 maar dan zonder trim en mistlampen. Iemand die het beter weet?
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
18 feb 2011 11:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
KLIK hier -- $$$$ -- .. of anders 'n repro'tje van RNR
|
18 feb 2011 12:18 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Een reprotje natuurlijk, dank je Olaf! Hoe staat het met je Jubi?
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
18 feb 2011 12:48 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 1969 project R op mijn manier
parbleu, een platte 6 in een 912 *zoekt pillen en sherry* http://www.youtube.com/watch?v=WIXg9KUiy00
_________________________________________ oud is beter
|
18 feb 2011 12:49 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Beetje jammer dit Wolf; ik ben Sinatra fan.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
18 feb 2011 12:57 |
|
|
DeRRis
Porsche 911 1986
Porsche 911T 1972Uddel
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Vandaag had ik een steekproef tijdens een APK dus dacht leg het eens voor aan de steekproefcontroleur en je kan hem gewoon aanbieden met 6 cilinder. Hij staat regelmatig "binnen" en doet dus veel van dit soort imports.
- Tot 1972 geen typegoedkeuring nodig dmv keuring in Lelystad - Tot 1998 geen vermogens regeling (boven de 40% vermogentoename keuring Lelystad)
Het enige wat je naast de US Titel nodig hebt is gegevens van de motor die je gebruikt hebt. Cilinders, Inhoud en vermogen. Hoeft geen officiele fabrieks info te zijn.
Dus bouwen met die hap!
_________________________________________ Mooi Spul
|
18 feb 2011 14:45 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Helemaal TOP DeRRis we gaan er voor
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
18 feb 2011 14:49 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Waarom niet gewoon de standaard stalen bumper zonder de sierlijsten en de gaatjes laten dicht maken? Anders in Polyester voor 350 Eur op ebay: http://cgi.ebay.de/Stosstange-vorne-Porsche-911-2-3-ST-NEU-GFK-/230555480644?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item35ae2d7244
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
18 feb 2011 15:01 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Omdat ik dus helemaal geen voorbumper bij de auto heb
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
18 feb 2011 15:28 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 1969 project R op mijn manier
ik zie handel; een zwarte edding voor het nr. en de boel een beetje backdaten; is een rooitje per bumpertje...
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
18 feb 2011 15:56 |
|
|
DeRRis
Porsche 911 1986
Porsche 911T 1972Uddel
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Gaat je niet lukken hij heeft namelijk PERFECT NOS CONDITION WITH ORIGINAL PART No. STICKERS
_________________________________________ Mooi Spul
|
18 feb 2011 16:16 |
|
|