Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 20:44

Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Mini project Boxster 986 '00 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster S
Landgraaf
Bericht Re: Mini project Boxster 986 '00
Thnx,

Artikel code: 996 552 339 000 1c

Indien iemand anders er ook naar op zoek is

"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln, ein Auto braucht Liebe" ( Walter Röhrl )

22 apr 2012 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Update:

Gister zou de uitlaat gemonteerd worden alleen door een miscommunicatie stond er geen leenauto voor me klaar en had ik geen tijd om te wachten en moet volgende week terugkomen.

Morgenochtend vroeg gaat nieuwe kap erop..ben erg benieuwd hoe het eruit komt te zien..zal wel wat fotos posten van het resultaat.

Grt Niels

27 apr 2012 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Zo, gisteren nieuwe softtop laten monteren bij Letsch in Berkel en Rodenrijs.
Erg tevreden met het resultaat, kap zit er goed op en ziet er strak uit!

Bij deze wat foto's..even snel gemaakt met mobiel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PROBLEEM...de oplettende kijker heeft het al gespot denk ik...maar ik kwam aan bij Letsch en zag dat er een stukje plaatwerk weg was :bang:

rechts zoals het hoort:
Afbeelding

links wat ontbreekt:
Afbeelding

Nu moet ik dus op zoek naar dit stukje plaatwerk. Dinsdag maar even dealer bellen en vragen wat het kost.
Al met al dus een beetje gemengde gevoelens na gisteren, heel blij met de kap maar tegelijkertijd weer balen dat er iets kapot is :(

Hoop op mooi weer...heb wel zin om open te gaan rijden :)

Grt Niels

29 apr 2012 12:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
waarom heb je niet gekozen voor een kap met glazen ruitje. kan ook op dit model !

29 apr 2012 12:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik vind de glazen achterruit wat raar ogen..erg klein en gek gepositioneerd.
Ongetwijfeld duurzamer maar voor mij geen reden om voor een glazen ruit te kiezen. Wellicht dat ik wel voor een glazen ruitje had gekozen als ik geen hardtop had gehad.

29 apr 2012 13:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S
Landgraaf
de kap ziet er strak uit :thumleft:

wat het ontbrekende stukje betreft , is het afgebroken of zat het geschroefd of geklemd ?

ik hoop dat je er een gebruikt in de juiste kleur kunt krijgen .

"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln, ein Auto braucht Liebe" ( Walter Röhrl )

30 apr 2012 9:04
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
Paul II schreef:
cabrio kap heeft veel zorg en onderhoud nodig wil je die mooi houden: schoonspuiten alleen met water, niet met shampoo, ieder jaar reinigen met speciaal middel en impregneren.

Hi Paul (en anderen!),

Voor het reinigen en impregneren zijn diverse middelen in de handel. Wie heeft welke ervaring met welk middel?

Zijn er ook mensen die hun PVC achterruitje al eens hebben gepolijst?

Benieuwd naar jullie tips en ervaringen!

|\/|

05 jun 2012 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
nelson007 schreef:
Update:

Gister zou de uitlaat gemonteerd worden alleen door een miscommunicatie stond er geen leenauto voor me klaar en had ik geen tijd om te wachten en moet volgende week terugkomen. Grt Niels

Hi Niels,

Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Ben wel benieuwd naar je "voor en na ervaring". Scheelt dat bypassen echt zo ontzettend veel in geluid?

|\/|

05 jun 2012 21:23
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
RetroMan schreef:

Zelf behandel ik het PVC achterruitje indien nodig met Meguiars - PlastX Clear Plastic Cleaner & Polish. Oppervlakkige krasje verdwijnen als sneeuw voor de zon en het spul laat geen residu over. Goed spul.

Afbeelding

05 jun 2012 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
lelystad
Ben ik ook zeer tevreden over.

06 jun 2012 9:12
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
RichardP schreef:
RetroMan schreef:

Zelf behandel ik het PVC achterruitje indien nodig met Meguiars - PlastX Clear Plastic Cleaner & Polish. Oppervlakkige krasje verdwijnen als sneeuw voor de zon en het spul laat geen residu over. Goed spul.

Een ander merk (o.a. hier te vinden http://www.cabriocare.nl/webshop/d/PVC- ... elen/617/2 ) legt een stevige claim w.b. "voor" en "na". Hebben jullie met Meguiars dezelfde ervaring? Waar 'poetsen' jullie mee (pad, doek, en dan met een machine of met de hand)?

|\/|

06 jun 2012 11:37
Profiel
Moderator
PF #57
ligt dat stukkie plaatwerk niet nog bij de kapmonteur? (vergeten terug te plaatsen?)
Anders zou ik, voordat ik iets bij de stealer bestelde, even bellen met de bekende onderdelen adressen als Van Kessel, DSP Porscheparts en Van Zweeden. Als ze het hebben ben je iig goedkoper uit.

06 jun 2012 12:01
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
RetroMan schreef:
Hebben jullie met Meguiars dezelfde ervaring? Waar 'poetsen' jullie mee (pad, doek, en dan met een machine of met de hand)?

Ik heb een beetje mijn twijfels over het voorbeeldplaatje op die site... Lijkt erop alsof het ruitje wat viezer is gemaakt, maar goed. Je kunt het plaatje ook niet echt goed vergroten.

Zelf poets ik het ruitje met een zachte microvezeldoek en dan met de hand. Oppervlakkige krasjes (die niet echt in het plastic zijn gegroefd) kun je goed "wegpoetsen" en dan lijkt het ruitje weer als nieuw.

Zelf heb ik niet echt het idee dat ik met de Meguiars een aanslag pleeg op het plastic of dat ik daarmee matglas aan het maken ben. Gewoon proberen hiermee of met het spul dat je hebt gevonden in de advertentie. Is jouw ruitje er dan nog erg aan toe, kun je eens verder gaan kijken.

06 jun 2012 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Ik heb de ruit idd gedaan met Meguiars op mijn oude 996, werkt harstikke goed.

De kap heb ik gedaan met (eerste stuk van de link is een webshop)
http://carclean.nl/product/RaggTopp/Fab ... 65A_101912

Werkt fantastisch. Kap ziet er daarna weer echt heel erg mooi uit en is fantastisch waterafstotend. Jongens bij Carclean in Berkel en Rodenrijs zijn ook zeer behulpzaam (en vriendlijk). Heb er geen aandelen, maar is gewoon zo.

Op Youtube vind je hele handige instructiefilmpjes hoe de producten te gebruiken (voor de luierikken die geen zin hebben die kleine etiketten te lezen)

http://www.youtube.com/watch?v=CpI4UtrABE8

Zo, aan het werk weer.

06 jun 2012 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
Pieter_996 schreef:
Ik heb de ruit idd gedaan met Meguiars op mijn oude 996, werkt harstikke goed.

De kap heb ik gedaan met (eerste stuk van de link is een webshop)
http://carclean.nl/product/RaggTopp/Fab ... 65A_101912

Werkt fantastisch. Kap ziet er daarna weer echt heel erg mooi uit en is fantastisch waterafstotend. Jongens bij Carclean in Berkel en Rodenrijs zijn ook zeer behulpzaam (en vriendlijk). Heb er geen aandelen, maar is gewoon zo.

Ik heb je advies 100% gevolgd en morgen worden zowel de Raggtopp set als een fles Plastx afgeleverd. Helaas niet van CC; daar was de Raggtopp uitverkocht en pas begin juli weer leverbaar. Ik ben zo mogelijk nog lyrischer over die winkel dan jij, heb er -op afspraak- een keer een hele middag met de Boxster binnen gestaan en me een compleet "detailing" programma stap-voor-stap laten uitleggen en daar de spullen voor aangeschaft. Die methode geeft werkelijk een fabuleus resultaat; maar ik mocht 'm hier niet delen want de mod dacht inderdaad dat ik die tent vertegenwoordig, iets té enthousiast over hun service geweest denk ik:-)

Anyway, het eerstvolgende droge weekend gaat de kap onder behandeling!

|\/|

07 jun 2012 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
nelson007 schreef:
Zo, bij deze nog de beloofde foto's van de installatie van de 2din en verplaatsen van de airco unit.
eindresultaat:
Afbeelding
Ik ben ontzettend tevreden met het eindresultaat, menu in zwart met oranje past ook goed bij de rest van de digitale tellers in de auto :)

Euh JA, ik ben ook tevreden met jouw resultaat!

Ik heb nl. bijna exact dezelfde kleurstelling, alleen bij mij is alles leer (dus geen zilveren 'wangen' waar de knopjes op zitten). Ben al een HELE tijd op zoek naar iets wat een beetje past in "ons" interieur. Het moet inderdaad passen met de oranje led displays van de klokken en de airco unit en niet te schreeuwerig zijn, daar ben je m.i. perfect in geslaagd. Je hebt dat apparaat nu een tijdje in gebruik en ik ben daarom erg benieuwd naar je ervaringen. Werkt het snel, is het een goed touchscreen, zijn er updates voor het apparaat (mn. de NAV) te krijgen, hoe werkt de MP3 (moet je met preformatted folders o.i.d. werken?)?

Kun je hier meer over vertellen of wat url's naar documentatie sturen? Ik kwam via Google niet zo heel veel (bruikbare) info tegen.

|\/|

08 jun 2012 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoi allemaal,

Ben jullie nog wat updates verschuldigd.

De uitlaat:
De gemodificeerde boxster s uitlaat maakt echt een onwijs verschil met de standaard uitlaat qua geluid. Het geluid is absoluut niet 'sjonnie' maar met name laag in de toeren een stuk zwaarder, precies wat ik zocht. Enige nadeel is dat ik persoonlijk de dubbele pijpjes iets minder mooi vind staan.

Het kapje:
Na lang wachten vorige week eindelijk weer laten monteren dus de auto is weer helemaal compleet :)

Voor Retroman, de 2din:
Ben nog steeds super tevreden over de unit, iPod wordt gelezen zoals jij hem in hebt gedeeld, zelfde geldt voor je sd kaart. Heel prettig is dat je met de ronde knop rechtsonder kunt scrollen door lijsten. Ook je iPod kun je op deze manier bedienen.
Weet verder niet hoe het zit qua updates van de navi maar dat zie ik tzt wel, vooralsnog zit er een erg recente kaart in.

Mvg Niels

18 jun 2012 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S
Landgraaf
@retroman @niels

De kaarten en de navi software kan je makkelijk updaten , alles staat normaal gezien op een micro sd kaart.

In mijn 2din radio's gebruik ik de nieuwste Igo als navigatie software en de maps kan je gewoon downloaden en op het sd kaartje zetten (incl flitsers .. erg handig)

Dus geen gekloot zoals bij een tomtom

18 jun 2012 18:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Waar kan je zo'n ding kopen, en hoe monteer je dit?

18 jun 2012 19:11
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
RichardP schreef:
Zelf poets ik het ruitje met een zachte microvezeldoek en dan met de hand. Oppervlakkige krasjes (die niet echt in het plastic zijn gegroefd) kun je goed "wegpoetsen" en dan lijkt het ruitje weer als nieuw.

Whow....

Net klaar met een rondje 'detailen', met als een van de laatste stappen: Voor de eerste keer de kap en het ruitje. Met de door jou/jullie aanbevolen spullen. Ge-wel-dig, ik kan niet anders zeggen. Tip van het jaar hoor, bedankt! De kap is weer helemaal egaal en fris en alle aanslag en kleine krassen zijn van de buitenkant van het ruitje verdwenen. Het ruitje is qua kleur van rokersgeel (en er is nooit gerookt in mijn auto) in glasgroen veranderd. Wat is het toch lekker om met goed spul aan zo'n mooie auto te kunnen en mogen werken.

Ik ben een van die gekken die meer vragen kan stellen dan duizend wijzen kunnen beantwoorden: Hoe kom ik bij de BINNENKANT van mijn vinylruit, en dan nog het liefst als de ruit in 'opgespannen' toestand staat?

Laatst bijgewerkt door RetroMan op 19 jun 2012 22:04, in totaal 3 keer bewerkt.

19 jun 2012 21:50
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
snikhaas schreef:
@retroman @niels

De kaarten en de navi software kan je makkelijk updaten , alles staat normaal gezien op een micro sd kaart.

In mijn 2din radio's gebruik ik de nieuwste Igo als navigatie software en de maps kan je gewoon downloaden en op het sd kaartje zetten (incl flitsers .. erg handig)

Hey haas, ik begrijp je niet helemaal vrees ik. Kun jij zelf bepalen welke navigatie-software je gebruikt?

En wat bedoel je precies met 'gewoon downloaden'? Zijn al die updates legaal gratis verkrijgbaar, of bedoel je 'relatief goed via de bekende bronnen'?

19 jun 2012 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
nelson007 schreef:
Hoi allemaal,

Ben jullie nog wat updates verschuldigd.

De uitlaat:
De gemodificeerde boxster s uitlaat maakt echt een onwijs verschil met de standaard uitlaat qua geluid. Het geluid is absoluut niet 'sjonnie' maar met name laag in de toeren een stuk zwaarder, precies wat ik zocht. Enige nadeel is dat ik persoonlijk de dubbele pijpjes iets minder mooi vind staan.

Voor Retroman, de 2din:
Ben nog steeds super tevreden over de unit, iPod wordt gelezen zoals jij hem in hebt gedeeld, zelfde geldt voor je sd kaart. Heel prettig is dat je met de ronde knop rechtsonder kunt scrollen door lijsten. Ook je iPod kun je op deze manier bedienen.
Weet verder niet hoe het zit qua updates van de navi maar dat zie ik tzt wel, vooralsnog zit er een erg recente kaart in.

Mvg Niels

Hi Niels,

Zou je van de uitlaat (de dubbele pijpjes) wat foto's willen publiceren? En eventueel een filmpje met geluid... Je Boxster lijkt veel op de mijne (qua kleur) dus dat maakt het vergelijken zo makkelijk. Daarnaast is het super om te zien dat jij de plannen uitvoert waar ik al een tijd mee rondloop. Met name de 2 DIN foto's hebben mijn belangstelling gewekt, maar dat had je al gemerkt:-)

Over de 2 DIN heb ik dus wel wat vragen:

Hoe heb je de speakers aangesloten? Rechtstreeks aan de unit, of via een versterker?

Heb je ook achterspeakers en zo ja, hoe heb je die aangesloten?

Weet je welk platform de navigatie draait?

Zou je nog een keer bij elkaar (in 1 posting) willen zetten wat je precies allemaal nodig hebt om de mod naar 2 DIN uit te voeren?

Wat zou je bron voor kaart-updates moeten zijn? Is er een support website o.i.d.? Zou je de link(s) willen posten?

Ik hoor graag!

|\/|

19 jun 2012 22:01
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
RetroMan schreef:
Hoe kom ik bij de BINNENKANT van mijn vinylruit, en dan nog het liefst als de ruit in 'opgespannen' toestand staat?

Hey Retroman,

Goed om te horen dat het (mini-)project is geslaagd!

De binnenkant van het vinylruitje is inderdaad wat lastiger om bij te komen. De opgespannen toestand is zeker aan te raden bij het poetsen. Zelf houd ik het dak gesloten, klik de honingraatstructuur van het windscherm in de rolbeugels eruit, sta zelf buiten de auto en met 1 arm (verschilt per kant) kan ik dan door de rolbeugel de binnenkant poetsen. Beetje lastig, maar het lukt. :D

20 jun 2012 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S
Landgraaf
RetroMan schreef:
snikhaas schreef:
@retroman @niels

Hey haas, ik begrijp je niet helemaal vrees ik. Kun jij zelf bepalen welke navigatie-software je gebruikt?

En wat bedoel je precies met 'gewoon downloaden'? Zijn al die updates legaal gratis verkrijgbaar, of bedoel je 'relatief goed via de bekende bronnen'?

deze radio,s draaien op windows ce , hiervoor is veel navigatiesoftware te krijgen zoals igo, tomtom, navigon etc.

deze software met de kaarten staan op een sd of microsd en stop je in de radio. bij de settings van de navigatie kan je selecteren welk bestand van de sdkaart moet worden opgestart zodra je de navigatie knop intoetst ... in mijn geval igo9.exe

alles via de bekende zijweggetjes te vinden

igo heeft als voordeel dat deze met veel kaarten werkt en dat de kaarten na kopieren op de sdkaart het ook doen zonder extra hulpmiddelen te moeten gebruiken.

ik hoop dat het een en ander duidelijker is na mijn uitleg ... zo niet ff vragen of pm

gr.
snikhaas

23 jun 2012 9:09
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
snikhaas schreef:
RetroMan schreef:
snikhaas schreef:
@retroman @niels

deze radio,s draaien op windows ce , hiervoor is veel navigatiesoftware te krijgen zoals igo, tomtom, navigon etc.

ik hoop dat het een en ander duidelijker is na mijn uitleg ... zo niet ff vragen of pm

gr.
snikhaas

Hi, ja, ik ben reuze benieuwd welke radio'S (meervoud) jij in bezit hebt, welke het beste bevalt en waarom! Misschien ook wat linkjes hier en daar?

|\/|

24 jun 2012 9:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende