Re: De bouw is begonnen van een 356 Speedster replica.
Niet alleen Hans en ik genoten van het zonnetje mijn stamgast die altijd van de partij is deed tussen door ff een tukje.
Toen was het tijd om een voor het eerst de benzine tank te gaan vullen....
Wel een heel apart gevoel van binnen dat je naar flink van jaren bouwen bloed zweet en tranen dan eindelijk de benzine erin mag gooien.
Bezine dop op de tank voorklep dicht zitten en kijken of alles het doet......
Wel een dynamo lampje dat brande, een startmotor die draaid maar geen hart dat gaat kloppen. Nog eens starten en weer hetzelfde...
Onderling afvragen hebben wij het allemaal wel goed aangesloten. Op onderzoek uit en wij dachten dat de bobine de geest had gegeven.
Onderwijl bellen met vrienden die ook in de wereld van de 356 bezig zijn. De een pakt niet op de ander heeft in een winkel alleen maar commerciële belangen en ik kom uit op Old School Barneveld. Bert pakte dan eindelijk de telefoon op.
Wat ruist het kerel......Ja ik zit op de brommer en doe mee met een tourtocht. en heb de telefoon tussen mijn oor en de help en heb een nieuwe uitklapbare telefoon. En op de achter grond hoorde ik dat hij zijn Kreitler opschakelde en gas gaf. Ja ik kom wel lang vanavond waren zijn laatste woorden.
Nou dat komt wel goed dus ondertussen wij weer met de bekabeling aan de gang. Wel stinken naar benzinedampen en ook weer op inspectie tocht en had een flinke plas benzine onder de auto staan. Bleek dat een benzine slang klem niet vast genoeg zat.
Hans naar huis na een poos en wachten op de VW ANWB...
Hoor in de verte een Golf 1 Diesel aankomen. Ja hoor daar is die dan. eindelijk kan er gestart worden met onderzoek.
De bobine al eruitgehaald en bekeken. Hier ligt het niet aan waren Bert zijn eerste woorden eens kijken of er wat vonkt met een schroevendraaier. Nope geen vonk.
eens verder kijken. Dan hebben we de 009 nog eens kijken wat er in zit. Een Hot-Spark als vervanger voor de contactpunten.
We zien tijdens de demontage van de verdeelkap dat de kabels rood en zwart de plus en de min zeer strak in het huis zitten en dat de rotor er telkens tegen aan drukte dat de mantels van de kabels eraf waren gesleten en tot sluiting het gevolg was.....
Toevallig had de VW ANWB een Hot-Spark setje bij zich. Deze meteen gemonteerd, rotor erop verdeelkap erop alles na checken.
Sleuteltje omdraaien en we hebben "Fire in the hole"
heerlijk die benzine dampen en de geur van olie. er was ook nog een flinke backfire door overvloedig benzine. Dus lettelijk Fire in the hole in het donker.
Alles weer uit en de toerenteller aangesloten en doet het ook perfect. Ook de onsteking nog nagekeken en dit stond op het BDP en normaal moet het op 7 à 7,5 graden voorontsteking zijn.
Nu dit ook was aangepast loopt de motor iets rustiger en erg aangenaam.
FIRE IN THE HOLE