Auteur |
Bericht |
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: De bouw is begonnen van een 356 Speedster replica.
Nice Jordy
|
04 apr 2011 20:44 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Dank je JMS, Ik kan jullie melden dat de bekabeling voor 90% aangesloten is en werkend is. Er moeten nog kleine zaken worden aangesloten zoals: achteruitrij lamp, oliedruk meter klok, uursklok, olie teperatuurs klok enz enz enz. Als dat gereed is komt het voor ophanging aan de beurt. De remschijven die er nu onder zitten gaan eraf inclusief de spindels, er komen andere spindels onder met schijfremmen voor 5 gaats en dan natuurlijk ook de bijbehorende 5 gaats velgen. Kortom genoeg te doen nog binnenkort. Maar het einde is lekker in zicht.... Lekker toeren aankomend zomer en genieten van de wind door de haren. Groete Jordy.
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
10 apr 2011 10:43 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Mooi werk hoor! Heb je nu voetverlichting? Da's luxe voor zo'n spartaans bakkie!
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
11 apr 2011 14:03 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 964 C4
|
zeker, een beetje modernisatie is nooit weg he Ook de stoelverwarming en standkachel. Ja heren ik weet het maar wil het graag zo aangenaam mogelijk hebben. En dit doe ik voor mijn vrouw, aangezien zij wekedelen reuma heeft moet je er warmpjes bij zitten. Dan gaat ze nog vaker mee. Z'n uit de klauwe gelopen hobby moet je samen delen
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
11 apr 2011 19:08 |
|
|
JMS
|
Zo is dat, maar geef je vrouw nooit het stuur in handen, heb ik ook eens gedaan, en heb heel de dag mogen meerijden op de passagierszetel, mocht haar allen s'avonds in de garage zetten, de Targa dus
|
11 apr 2011 20:34 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 964 C4
|
Das wel lache. Ik zou wel de sleutel verstoppern. Ik heb al tegen mijn vrouw gezecht alleen sturen op rechte stukken
|
11 apr 2011 20:44 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Echt een top project!
Welke (bouw) kit heb je eigenlijk gebruikt?
|
14 apr 2011 10:30 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 964 C4
|
Bedankt. Ik heb de body van www.vaandrager-performance.nl vandaan.
|
14 apr 2011 19:28 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 964 C4
|
Alohaa allen, Na een paar uurtjes hard werken is de bedrading 100% gereed en up and running, en alles functioneert zoals Hans en ik in gedachten hadden zoals, verlichting, parkeerlichten, dimlichten en grootlicht en de mistlampen voorbereid. De alarmlichten en richtingaanwijslampjes, de twee standen stoelverwarming met controle-leds. Naast de basis klokken heb ik nog 3 extra 52 mm klokjes, voor oliedruk, olietemperatuur en een uurwerkje. Twee claxons, omschakelbaar en bedient vanaf het stuur. Ruitenwisser en een wis was en niet te vergeten de standkachel en de start cq ontstekingsinstallatie. Alle wijzers draaien de juiste richting op en geven het juiste volume en gegevens weer. Kortom de bedrading was een mooie klus en erg leerzaam voor mezelf. Aangezien ik toch in het begin anders tegen aan keek waren het leerzame momenten de bedrading en wil iemand graag erg bedanken voor de hulp, Hans bedankt voor je hulp en tips en raadzaamheid. Het was een klus die al meer dan een jaar voorbereiding trof en het niet ff zomaar een kabelboompje is. Nee dit is een hele speciale kabelboom. Ik ben heb gekozen om alles via relais te laten lopen om zo min mogelijk hoge stroom door de auto te laten lopen. Het is erg makkelijk om de relais plank onder het schutbord te hebben. Hier kun je lekker alles op monteren qua bedrading. en ben er erg blij mee. Vandaag de auto eens lekker gewassen en beetje door de buurt getourt. kijken hoe het gaat en moet zeggen wel een hele aparte ervaring. Komen de foto's...
|
17 apr 2011 19:25 |
|
|
bully
|
Top Jordy gaat weer erg lekkerrrrr
|
17 apr 2011 19:31 |
|
|
JMS
|
Mooi man, en volgende week zon en 23 graden, geniet ervan
|
17 apr 2011 20:30 |
|
|
964
911 carrera 4
|
Geweldig project, volg het al vanaf het begin, respect Moet hij niet gekeurd worden?
|
18 apr 2011 1:05 |
|
|
Clemento
|
Mooi op tijd klaar voor het mooie weer dat gaat komen. Denk wel dat een afkick verschijnselen gaat krijgen van het klussen. Heb je al een nieuw project in gedachte of ga je voorlopig gewoon van de Porsche genieten?
|
18 apr 2011 7:04 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 964 C4
|
Heren ik hou het kort anders krijg ik weer een tik op de vingers van de heren met de ambtsketting om Erg bedankt voor de mooie warme opmerkingen en reacties. Ben erg erg blij met de bekabeling en dat alles 100% werkt. Ik zat er als een berg hier tegen op. Maar goed weer een stap verder in het hele proces. @ Clemento, Mijn vrouw heeft geluk. Ik heb niet meer ruimte en de ruimte die ik heb staat de 356 al. Dussss heb ik pech Vanavond eens op de garage powertool kruk gezeten en van een afstandje gekeken naar de wagen. Dan schiet je de beelden weer voorbij dat bijna 6 jaar geleden het chassis gebracht werd. De 1e opmerking thuis van de dames "Moet dat een auto worden" Ook het proces van de body ophalen en naar de spuiter brengen, de bekleder alles laten bekleden, de logo's, de bekabeling... Straks de RDW keuring wanner weer ik niet. Eerst maar eens proefrijden zodat alles zich kan zetten. Aankomende week remmen ontluchten en weer volop genieten van al dat moois.
|
18 apr 2011 21:19 |
|
|
Clemento
|
Eigenlijk wel jammer dat het bijna klaar is. Ik heb dit toppic met intresse gevolgd en heb groot respect voor je prestatie. Wat is er nu mooier dat je eigen Porsche bouwen. Die 6 jaar is een lange periode en ik hoop dat je er minstens 6 jaar van gaat genieten maar een Porsche gaat veel langer mee dus dat zal wel lukken.
|
19 apr 2011 6:43 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Mooi, die rij relais. Ik heb dit topic ook met plezier gevolgd. Bedankt voor de inspiratie, wie weet wat ik in de toekomst zelf ga doen... en veel plezier met je nieuwe auto!
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
19 apr 2011 11:10 |
|
|
bully
|
Kwam er vanochtend nog een tegen op de snelweg Alkmaar richting Haarlem, ook een zilvere
|
19 apr 2011 12:38 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
bijna klaar dus,... mooi laat het grote genieten maar beginnen!
Waarom trouwens twee keer olietemperatuur weergeven?? 1 keer niet genoeg?
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
19 apr 2011 19:44 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
ziet er goed uit nu lekker rijden is 1 olie temperatuur en 1 is olie druk
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
19 apr 2011 19:47 |
|
|
JMS
|
Zoals ik aleens gezegt heb, Jordy, koffie staat klaar maar
|
19 apr 2011 21:55 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
en nog eens olietemperatuur in het combi instrument...
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
19 apr 2011 22:03 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
daar heb je gelijk in jah nooit aan gedacht.
denk dat die toch iets minder nauwkeuriger is en daar om 1 er bij.
maar Jordy zal dat zelf beter kunnen vertellen.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
19 apr 2011 22:07 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 964 C4
|
Heren bedankt. In de grote klok links zit een temperatuurmeter. Aangezien ik de sensor hiervan in mijn blok wilde hebben achter aan bij de krukas poellie, heeft de motor bouwer zich vergist. Hij zou dit draad van de sensor in het carter te boren en te tappen. En dat is niet gebeurt Balen maar goed. Hier maak ik nog een apart huisje voor met draad erin die ik weer aansluit tussen de oliepomp en de olie thermostaat. Puur indicatie voor de temperatuur af te kunnen lezen op de grote klok en komt voor de oliekoeler met fan. Ook zit in het aftapplaatje onder in het carter een temperatuur sensor gemonteerd die weer is aangesloten op de olie temperatuur meter voor de vdo meter 52 mm. Ook zit er een oliedruk sensor in het blok en die is weer aangesloten op de andere 52 mm klok nl de oliedruk meter klok. En er zit een andere olie thermostaat die tussen de oliepomp en oliekoeler met fan komt te zitten en die plaats ik na de keuring aansluit. Ook komt er een sensor te zitten die NA de oliekoeler met fan komt te zitten. Om de olie temperatuur in de gaten te kunnen houden die weer retour het blok in gaat plaats ik nog een sensor en die geeft een signaal af als het te warm wordt aan de oliekoeler fan om te gaan draaien en dan gaat er een groen lampje branden onder bij de relais plank bij de klokken houder. Dan kan ik vol gas geven Kortom een hele puzzel waar ik erg lang over na heb gedacht. En heb ff de poen niet om om nu stalen omvlochten leidingen aan te schaffen en te plaatsen met geperste koppelingen. Dan zijn alle leidingen 100% dicht van lekkage. Later hier meer over aankomend weekend de wagen voor het eerst eens poetsen
|
19 apr 2011 22:30 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 964 C4
|
Gisteren met Bert wat zaken aangepakt o.a. de remmen ontluchten en de 009 op tijd zetten op 14 graden voor ontsteking. En op onze test baan in Achterveld moest het gebeuren. Dit is een mooi verlaten industrie terrein waar ook O.a. Wolbert Porsche gevestigd is. De 1915cc werd ff op tijd gezet en moet zeggen het was net of de motor in een hele dikke vette winterslaap was vertrokken. De sleutel werd omgedraaid en het was net een kat die spuwde.... Wat fel erg fel reageren op het gaspedaal. Bert en ik keken elkaar aan en zonder iets te vertellen tegen elkaar zagen we elkaars dikke grijs van oor tot oor. Bert zijn reactie "Wat hebben we toch een vervelende hobby". Na wat heen en weer voorzichtig gereden was het groen licht en werd het gaspedaal ingedrukt met het rechter voetje.... Wat een koppel en wat een acceleratie van de 356 zeg. Je wordt echt in de stoelen gedrukt met optrekken. Meer dan ik verwacht had. Wat een motor en wat heerlijk gasgeven voor een bocht waar je eigenlijk terug moet schakelen. gewoon in de 4 houden en het pedaal intrappen als je de bocht door bent. Heerlijk van onderuit voel je het koppel opkomen en wat en gebrul van de 1915cc. Een mooie dag die eindigde voor mij met zere kaken van het grijnzen van oor tot oor en al 90km op de klok. kortom heerlijk eindelijk na 6 jaar lekker de auto inrijden voor de keuring. Komen de filmpjes... http://www.youtube.com/user/kiteman100? ... F9kTC1dU2Ihttp://www.youtube.com/user/kiteman100? ... PfotBZWDiEhttp://www.youtube.com/user/kiteman100? ... cC2-uaMyS0http://www.youtube.com/user/kiteman100? ... 6UvK1X4t3I
Laatst bijgewerkt door 356_rijder op 24 apr 2011 23:13, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 apr 2011 23:07 |
|
|
bully
|
Wel kort maar lekkerrrrr
|
24 apr 2011 23:11 |
|
|