Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:23

Antwoord op onderwerp  [ 858 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 35  Volgende
FERTIG van bouw van de 356 Speedster replica. Snap 360 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht 
porschehenk schreef:
356_rijder schreef:

Dag henk,

nou je hebt goed opgelet kerel :)

Ja, tuurlijk let ik goed op details. Verschillen vallen op.

Maar een bouwer die met hout gaat werken????? Beetje prutserig vind ik dat. Maar ja, het zijn die kleine details die het 't doen.
Raar dat je daar later over nadenkt, chassis is het eerste wat je onder handen neemt. idem dus de bevestiging van de stoeltjes.

Maar ja, de ene bouwt zo en de ander doet het weer anders :lol: :lol:

Op zich Henk is er geen man over boord.Ik kan altijd nog strippen opnieuw erin lassen.Gewoon qwestie van ff de bodem waar de strippen komen ff schoon maken met de slijptol,lassen en goed in de primer zetten.en aflakken.
Kind kan de was doen Henk.
De orginele stoel rails van de VW kever passen niet op de stoel rails die dr in komen.Dus heb ik die dr af geslepen met de demontage van mn chassis.
Ja iedereen bouwt wel op z'n eigen manier.Al doende leert men he en zie van collega bouwers dan men veel verschillende manieren bouwt.en iedereen bouwt op z'n eigen wijze.En daarvan pik ik de kinderziektes uit en verbeter ze bij mijn bouw.
Maar weet wel waar gewerkt wordt maakt men fouten ook heb ik die met de bouw al begaan.Net ook even weer geweest in mn garage.en ben toch ontevreden over de verlaging aan de achterkant.Dus morgen weer de achterkant loshalen voor de 8 ste keer als ik nog kan tellen.Kijk zoiets kan ook.
Misschien ben ik een miereneuker maar ik stoor me dr aan,als het niet mooie of goed zit.

21 jun 2008 23:12
Profiel
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
Klopt helemaal.

Ik heb de originele verhoging van de stoelen laten zitten. Kleine aanpassing gemaakt en de stoeltjes met rails passen erop. Tja... en allemaal gedaan voor stralen en poedercoaten. Is lastig als je de stoelen nog niet hebt. Kan je beter wachten en dan aanpassen.

21 jun 2008 23:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht 
Ja dat klopt Henk ik kan ook beter wachten daarmee.Eerst de rails met stoeltjes dan pas de positie bepalen!

Maar goed nu eerst concentreren op het blok dat binnenkort in elkaar gezet gaat worden.
Tja ben erg benieuwd naar de diverse runs op de testbank :wink:

22 jun 2008 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Achterveld
Bericht 
En ook net als vandaag weer niet stil kunnen zitten!Eindelijk mn Porsche dynamo 5blads in elkaar gemonteerd.
Afgelopen week op mn werk de orginele poelie een beetje verkracht.De poelie bestond orgineel uit 2V snaar-groeven.De andere V-snaar-groef dreef in het verleden de airco pomp aan bij de Porsche 2,7L SC.Dus die heb ik afgestoken op de draaibank.Schuin kantje eraan en klaaaar.
Wel een leuk gezicht om te zien.
Ook heb ik vandaag de koelkap en de span ringbesteld en het gasstangen stelsel is besteld.De stationeer ontkoppelaars waren afgelopen week al binnen gekomen samen met wat plaatwerk voor de 1915cc.
Tja de uitlaat moet nog maar even op zich wachten :oops: :cry: .Het merk,type,uitvoering en staalsoort is voor mij al bekent.

Kijk en geniet.....

Afbeelding

Afbeelding

Moet wel zeggen heb dr veel schik in om schone/nieuwe spullen te monteren :mrgreen:

28 jun 2008 17:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Mooi hoor.

29 jun 2008 9:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Achterveld
Bericht 
Thx kerel.

29 jun 2008 19:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Achterveld
Bericht 
Vandaag weer een stap dichterbij gekomen.De NOOD kabelboom is er.
En natuurlijk wil ik iemand heel erg bedanken voor zn tijd en energie die dr in is gestopt.( ik hoorde tussen opa spelen, oppassen en vrije tijd door gefabriceerd )

Hans bedankt kerel.

Afbeelding

Ook zijn vandaag alle onderdelen voor het draaiend gedeelte 1915cc weggebracht om in elkaar te worden gezet.
Wacht tijd in de wachtkamer 4weken :roll:

05 jul 2008 19:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Achterveld
Bericht 
Alohaaa ,

ook vandaag heeft de postbode zn werk weer goed gedaan!De Gwd koelkap en gasstangestelsel is binnengekomen.Na maanden gedroomd te hebben eindelijk in huis :lol: .
En ben er wel achter gekomen dat er flink wat bramen aan de kap zaten toen ik de doos ging openen.Dus eerst met scheurpapier dr bij en afbramen wil mn handen niet stuk hebben.
Ook zag ik dat ik de uitsparingen waar de spruitstukken komen ook maar eens aangepakt moeten worden want zo orgineel past het niet.Mn spruitstukken zijn breder en langer.Dus weer genoeg te doen.

Kijk naar de foto's en geniet......

Gasstangenstelsel....

Afbeelding

Afbeelding

De dynamovoet voor op het carter.....

Afbeelding

Afbeelding

Olievul pijp....

Afbeelding

Spanbanden voor 270mm....

Afbeelding

Koelkap GwD 270mm....vooraanzicht....

Afbeelding

Linkerzijaanzicht....

Afbeelding

Rechterzijaanzicht....

Afbeelding

Achteraanzicht....

Afbeelding

Morgen komt dr weer wat aan.................blijf het volgen :mrgreen:

11 jul 2008 20:47
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat zullen we zeker doen. :wink:

12 jul 2008 11:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Achterveld
Bericht 
Komt die.............

Vandaag ook nog een onderdeel opgehaald voor mn 356 Porsche.Nl de achter stabilistator....

Afbeelding

Afbeelding

Special thx @ Hans.

12 jul 2008 16:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Achterveld
Bericht 
Hallo allemaal,

omdat ik de koelkap van GwD niet helemaal geslaagd vond, er een dikke deel naat aanwezig was en een dikke inkeping aan de bovenkant.
Werd het tijd om weer eens de handjes uit de mouwen te steken.Dus schuren geblazen........Dit is afgelopen weekend gebeurd van grof naar zeer fijn.Aftekenen met een stift om te kunnen zien waar nog iets zit en schuren maar weer.
Vanavond in de primer gespoten................. :roll: :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

15 jul 2008 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Achterveld
Bericht 
Alohaaa allen,

nou vandaag een beetje bij gekomen van de afgelopen nacht :mrgreen: Zoals Bert hierboven al aan gaf heb ik mn 1915cc eindelijk in huis en hij heeft al een plek in mn garage gekregen.

RAPAPAAAAAAAAAAAA

Afbeelding

Gisteren ging bij me de telefoon en Otte vertelde dat mn blok klaar was.Dus meteen opgehaald samen met Bert.En tja ik werd er stil van hoe Otto zn handjes heeft laten wapperen en wat een kennis zeg.
Tja ben nog steeds een beetje stil van alles, tja zou maar naar de foto's kijken en geniet mee met een mooie hobby.Tja............

Er moeten nog een paar dingen gebeuren zoals NPT pluggen aanbrengen aan de kleppen deksels, oliedruk sensor en olie temperateur sensor plaatsen.
En natuurlijk verders gaan met de opbouw van mn 1915cc.Hou jullie op de hoogte..........................

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil iemand even bedanken voor zn vrije tijd gisteravond SPECIAL THX @ Bert

TO BE CONTINUED

06 aug 2008 19:25
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Ziet er mooi uit hoor. Als ik een keertje een rondje ga doen in de buurt stop ik meestal bij Wolbert voor een kopje koffie, kom dan ook graag eens ff kijken als dat ok is.

06 aug 2008 19:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Achterveld
Bericht 
Harley schreef:
Ziet er mooi uit hoor. Als ik een keertje een rondje ga doen in de buurt stop ik meestal bij Wolbert voor een kopje koffie, kom dan ook graag eens ff kijken als dat ok is.

HA jaaaa die ken ik ook.Je bent welkom hoor!

06 aug 2008 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Achterveld
Bericht 
Maar goed niet alles gaat voor de wind zeg ik altijd.Net zoals vanmiddag heb ik de GwD koelkap met dynamo er op gemonteerd.En wat denk je.....
weer aanpassingen doen.Aangezien ik een roterende rondslijp machine even geleend heb van mn werk dr een rond tolletje er op en knallen maar.
Wel 100 keer kap dr op kap dr af.....De spruitstukken passen niet standaard dus ruimer maken.

Afbeelding

Afbeelding

Na veel gemas en gemier is het me dan toch gelukt.Goed de spruit stukken passen, nu de dynamo monteren.En jaaaa weer aanpassen.Waar de olievulpijp komt te zitten stuitte tegen de kap een en wilde niet verders.Weer uitslijpen.
Ook gelukt.Nu het gasstangen stelsel monteren.De voet van het gasstangenstelsel gemonteerd en de 2 stangen.1 Stang zit eraan ( de korte links ) en de rechter stang is veeeels te lang.
Een probleem......goed dan maar de lange stang in diameter 1 mm afdraaien naar 5mm en tot de zwarte streep draad snijden met een snijplaat M5.En dan op lengte maken.
Had het niet verwacht dat die stang zoooo lang was.
Maar goed nu nog even de koelkap spuiten,drukplaat 2600Lbs,V-snaar,olie slangen met filter en bougie kabels monteren.Enne .....de uitlaat moet dr op ( die moet nog worden besteld )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

08 aug 2008 18:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Achterveld
Bericht 
jordypieper schreef:
Vandaag weer aanwezig in de hobby kamer....
De koelkap gedemonteerd en de Carb's van het carter, want de koelkap moest gespoten worden.Eerst ligt opgebouwd en aan de binnenkant en onderkant begonnen met spuiten.....

Afbeelding

Afbeelding

Dan het resultaat van de koelkap.....

Afbeelding

Afbeelding

Na het spuiten dus even drogen :cry:
Dus de carberop en kijken hoe de K&N filters staan....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu even wachten op de bekabeling van de dynamo.Want ik ga de kap maar 1 keer monteren dan dan moet alles goed zitten.

17 aug 2008 18:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Achterveld
Bericht 
UPDATE

Vandaag in de regen mn knalpiep opgehaald, en zoals jullie me kennen kan ik het niet laten......om het in elkaar te monteren.
Kijk mee naar.....ach wat zal ik zeggen de foto's vertellen toch genoeg en vullen het aan.

Ook heb ik het oliefilter met slang gemonteerd
Er moet nog een drukplaat komen van 2600Lbs en een oliedruk sensor VDO,en dan kan de mn motor op de testbank :twisted:
Het is voor 95% klaar.....

Weer 1 stap dichter bij de waarheid van een Porsche 356......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

12 sep 2008 20:17
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Prachtig 8)

12 sep 2008 20:48
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Achterveld
Bericht 
Thanx mannen 8)
Ik kreeg al een reactie van te veel bling bling :mrgreen:

12 sep 2008 21:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Niks blingbling, ziet er gewoon top uit :thumleft: .

mhaschreurs.hyves.nl

12 sep 2008 22:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ziet er goed uit :!:

12 sep 2008 23:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Achterveld
Bericht 
Alohaaaa boxer lovers.....

vandaag zijn dan eindelijk mn VDO klokken binnen gekomen om de boel een beetje in de gaten te houden.
Het gaat om de olie temperatuur klok met olie temperatuur zender.En een oliedruk klok met oliedruk zender.De zenders zitten al gelijmd met Locktite 648 in het carter.

Ook is vanuit The USA Los Angeles de drukgroep verzonden via de UPS.Dus binnen kort weer een zeer vroege sint en piet :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

01 okt 2008 18:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ga je alle meters los erin zetten? Niet de combi instrumenten :?:

01 okt 2008 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Achterveld
Bericht 
porschehenk schreef:
Ga je alle meters los erin zetten? Niet de combi instrumenten :?:

nee de meters komen vast te zitten.De 3 klokken van de Porsche komen gewoon op zn plek.En deze 2 houden de rest in de gaten.Wat ik wel weet is dat er veel problemen zijn met de olie temp.meter bij de look like 356 klokken.
Vandaar al deze voor maatregelen.

01 okt 2008 22:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Snap wel dat de meters "vast" komen te zitten. Ik bedoelde hiermee, alle meters los gemonteerd. Niet als COMBI instrument.

01 okt 2008 23:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 858 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 35  Volgende