Auteur |
Bericht |
Rik.85
|
 Re: Boxster 986
Inderdaad goede gasten daar! Mocht zelfs meehelpen en stond zo in de werkplaats.
|
06 maart 2016 22:51 |
|
 |
Martinos
|
Vandaag de Boxster uitgelijnd. Wat een feest. Klopte (zoals ik al wel wist) helemaal nix van mega uitspoor en veel te veel camber. Enkel links achter het camber niet 100% gekregen omdat daar de bout vast kijkt te zitten in het rubber. Staat nu fractioneel verkeerd (niet merkbaar tijdens t rijden), maar daar gaan we een nieuwe onderzetten, zodat die ook perfect kan. Wat een verschil in sturen! Super! En vanmiddag voor t eerst even open gereden in t zonnetje  wat een feest!
|
11 maart 2016 23:12 |
|
 |
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Heb mijn boxster ook laten uitlijnen ivm KW veerpoten rondom. Dat verschil merk je idd erg goed. Leuk topic. Blijf ik volgen. Helaas heb ik ook geen cruise icoontje. Leek mij ook wel een leuke optie. Maar aangezien mijn boxster alles behalve standaard ( oa 3.4 996 motor )is, moet ik zoveel aanpassen dat ik het voorlopig op de lange baan zet
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
12 maart 2016 9:50 |
|
 |
Martinos
|
Een 3,4 erin is ook wel een feestje lijkt me! Maar je hebt dan neem ik aan ook het 996 3,4 motormanagement? Die zou nl wel weer voorbereid moeten zijn. Als dat zo is zou je ook een electronisch gaspedaal moeten hebben... En je klokken winkel, is die nog origineel 986? Daar zou dan evt ook die van de 996 in kunnen. Wel wat draden aanleggen, maar dan heb je ook meteen de extra functies zoals acculaadstroommeter en oliedruk meter.
|
12 maart 2016 10:08 |
|
 |
Jens01
|
Heb 10 jaar geleden ook een boxster gehad en daar had ik idd een 996 teller ingezet. Werkte plug en play.
Zou nog kunnen idd.
Deze boxster heeft een gaskabel. De ecm is wel 996. Deze is vrij geprogrammeerd door een bedrijf in duitsland. Zijn ook 2 lambda sondes weggeschreven. (Achter de cat)
Maar 300pk op 1225 kg is idd een feestje. Een 996 rijd ik zoek.
|
12 maart 2016 10:32 |
|
 |
RuBoxS
997.1 "GT3", ex 986S
|
Klinkt super interessant Jens, woon in Almere kom wel een keertje buurten in Lelystad 
_________________________________________ Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail
|
12 maart 2016 10:56 |
|
 |
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
dat is zelfs niet eens nodig. kijk maar in PET, het onderdeelnummer van de motorsturing voor een 2,5L boxstermotor en deze van 3,4L 996 is gewoon identiek 
|
12 maart 2016 14:22 |
|
 |
Octaaf
981 (ex 987)
|
Cool om een 3.4 motor in eeen 986 te leggen! Iemand bij mij in de buurt heeft plannen om de 2.9 in zijn 2009 cayman te vervangen door een 997 GT3 motor. Lijkt me ook interessant. Een goede GT3 motor is alleen nogal duur.
|
12 maart 2016 17:05 |
|
 |
Martinos
|
Ik doe t voorlopig maar met de 2.5 Maar daar vermaak ik mij voorlopig prima mee! Vandaag de radio eruit getrokken en eens aan het puzzellen gegaan met de bedrading erachter... Wat een bende. Hop, kniptang in alle niet originele draden. Kroonsteentje, doorverbindingen, extra sigaretten aanstekerhouder (12v voor bv tom tom of telefoon lader geweest!?), en andere ellende. 20meter overbodige bedrading weg gesnoeid en daarna tijd om alles weer fris aan te sluiten Originele speaker draden naar de originele versterker weer hersteld (en de eerder aangeschafte amp aangesloten). Ipv de stekker aan de PCM heb ik aan de stuurdraden voor de amp tulp stekkers gemaakt. 2 voor de Dash speakers en 2 voor de subs in de deuren. Daarna de aanwezige radio weg gelaten en een dubbeldin met oa DAB+ en bleutooth ingebouwd. Belangrijkste van alles: de verlichting van de toetsen kan exact op de juiste kleur ingesteld worden (de vorige radio was rood...daar kan ik me enorm aan storen) Tevens de roosters op het Dash bekleed met speakerstof, vind dat zelf wat netter ogen. Alles functioneerde weer, op de subs na. Die doen wel iets, maar erg weinig. Daar moet ik nog even naar kijken. Helaas was t speeluurtje weer over  :p    
|
12 maart 2016 19:41 |
|
 |
Jens01
|
Mooi resultaat 
|
12 maart 2016 20:26 |
|
 |
Martinos
|
De afgelopen 2 dagen is de poetser druk geweest met de lak van de Boxster. De lak was zo enorm slecht dat spuiten in de planning stond, maar ik wil nu en deze zomer eerst genieten van het rijden ermee. Daarom besloten hem te laten cleanen, polijsten en detailen zodat ik in elk geval niet voor jippie rij tot aan dan. Het was een beste bevalling, maar het resultaat mag er zijn! De lak was bizar slecht. De vorige eigenaren moeten zich enorm schamen! Desondanks glimt de auto weer en oogt het voor nu goed genoeg! Meteen de auto voorzien van stripping. Normaal ben ik niet zo van de strepen en stickers, maar kwam dit ergens tegen en vond t meteen goed. Langzaam maar zeker wordt ze weer toonbaar Wachten is nu op de nieuwe velgen.. Die moeten gespoten worden in mijn gewenste kleur. Hopelijk binnen 2 weken er onder! Plaatjes bij t verhaal zeggen meer dan woorden:    
Laatst bijgewerkt door Martinos op 25 okt 2016 8:54, in totaal 2 keer bewerkt.
|
23 apr 2016 0:58 |
|
 |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Leuke boxster hoor. Door de slechte lak is 't rijplezier er niet minder om denk ik. Maar wat is t verhaal achter die alfa? Je gaat toch niet zeggen dat het een barbecue is? 
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
23 apr 2016 8:34 |
|
 |
Martinos
|
Jazeker ga ik dat zeggen Ronaldo!
Dat was 1 van mijn fijnste 33ers ooit. Helaas werd hij te slecht om te repareren (Rotte dorpels). Ik kon er slecht afscheid van nemen, dus heb ik er een bbq van gemaakt.
|
23 apr 2016 9:14 |
|
 |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Cool. 
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
23 apr 2016 9:20 |
|
 |
Martinos
|
|
23 apr 2016 9:42 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
haha heel erg cool Gaat het grilletje niet smelten door de hitte?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
23 apr 2016 11:04 |
|
 |
Martinos
|
Nee, en de koplamp huizen ook niet. Viel mij de eerste keer ook alles mee.
|
23 apr 2016 13:30 |
|
 |
olle griese
Groningen
|
bij die eerste foto van alfa-q lijkt het net of de rest bij de buurman staat 
|
23 apr 2016 23:12 |
|
 |
Martinos
|
Ik ben begonnen met een verlanglijstje te maken voor het grootonderhoud aan de Boxster.
Helaas heeft de vorige eigenaar het onderhoud aan de auto flink laten versloffen. Olie wissel +filters en bougies heeft hij al gehad direct na aanschaf, maar die doen we nog een keer voor de vakantie (we gaan er mee naar Sardinië in september).
Iemand nog tips of aanvullingen voor op de lijst. Wat is handig meteen mee te pakken, wat niet?
-koppeling +vliegwiel -koppelingscilinder -Motor/versnellingsbaksteunen -IMS lager -krukaskeerring -aircopomp (lekt iets) -klepdekselpakkingen -bobines (preventief vervangen) -schokdempers (koni FSD) rondom
Verder alles goed bekijken en evt nodige pakkingen en slangen vervangen, aangezien ik de motor er uithaal voor dit onderhoud kan ik alles goed bekijken en beoordelen.
|
06 jun 2016 10:29 |
|
 |
Martinos
|
De velgen zijn alvast terug van de hersteller; 
|
08 jun 2016 13:51 |
|
 |
Scooby-R
Een echte Nee-T3
|
WOW, wat een prachtige velgen. 
_________________________________________ I have sexdaily, I mean dyslexia, fcuk
|
08 jun 2016 14:40 |
|
 |
Jens01
|
Zeker mooie velgen. Maar een flink verlanglijstje voor het onderhoud. Is dat allemaal nodig? Wordt een prijzig beurtje
|
11 jun 2016 7:57 |
|
 |
Martinos
|
Ik vind het allemaal wel nodig ja  deels achterstallig, deels preventief. Maar, zo kan ik voorlopig weer optimaal genieten van de Boxster. Wordt niet goedkoop, maar het scheelt dat ik alles zelf doe Vandaag de motor eruit gehaald!  Zoals te zien erg vies. En de achterzijde vet door de lekkende krukaskeerring, klepdekselpakkingen enz.   De koppeling was ook wel echt aan vervanging toe; 
|
14 jun 2016 0:44 |
|
 |
Mr.Borrie
924 - 986SDen Bosch
|
Gaaf projectje hoor.. ben wel benieuwd naar de matriaal rekening, ik had mij voorgenomen ook een project te kopen. Ben ook behoorlijk handig maar de onderdelen prijzen hebben mij ervan weerhouden
_________________________________________ 924 + 986S My other ride is a Volvo
|
14 jun 2016 9:41 |
|
 |
Martinos
|
Ik verwacht op ongeveer 3500 euro uit te komen qua onderdelen. Als je dat optelt bij de lagere Aanschafprijs kom ik op de prijs van een redelijke Boxster qua aanschaf. Maar dan weet ik nu exact wat het is en hebben ik veel nieuw. Dat is bij de Boxster die je "kant en klaar" koopt de vraag. Wil je daar meer zekerheid in, kom je nog een prijsklasse hoger.
Hoewel dat voor mij niet de reden was een goedkope te kopen. In de eerste plaats liep ik hier bij toeval tegen aan (terwijl ik zocht naar een 996) daarnaast is het hobby voor mij. Voor mijn werk sleutel ik aan Italiaans spul (Alfa, Fiat en een enkele Maserati ) dus dit zie ik als een nieuwe uitdaging.
|
14 jun 2016 10:11 |
|
|