Wij waren ook van de partij en hadden de blauwe 914 bij de start nog gespot
https://www.porscheforum.nl/styles/fisubice2/imageset/icon_post_target.gifmaar spraken elkaar pas een dag later bij de finish.
Het was onze eerste twee daagse rally en ook nog eens met een nieuwe auto.
en man wat hebben wij een top weekend gehad.
vrijdag al aangekomen in maastricht zodat we zaterdag uitgerust aan de start zouden staan en voor de gezelligheid
Vanaf Maastricht verrtrokken we richting La Roche en Ardenne en werden we langzaam de ardennen in gezogen.
De ochtend etappe ging nog wat stroef en we moesten er duidelijk nog in komen.
Net voor de lunch begon het dynamo lampje te branden, dus die nog snel vervangen tijdens de lunch.
De middag ging heerlijk en voerde ons over prachtige wegen en raakten wij ook weer meer op elkaar ingespeeld.
Tweede regularity was geweldig, we moesten een gemiddelde van ik dacht 40km/h aanhouden, simpel toch.
Dan blijkt de route vol met haarspeldbochten te zitten. Succes
Voor het einde van de dag maak ik de grootste fout van het weekend.
Bij de tankbeurt voor de finish van de dag, ik stap in, zie dat mijn sleutel verbogen is, maar steek deze alsnog in het contactslot
wil starten en heb vervolgens alleen nog de top stuk vast; sleutel afgebroken.
Aanduwen heeft geen zin, auto staat niet op contact.
Draden verbinden heeft geen zin, want stuurslot.
Toch een paar keer geprobeerd met het stompje de auto te starten en zowaar, hij startte weer.
Oef doorrijden op naar de finish.
Bij de finish kon ik de auto ook weer met het stompje uitzetten.
Ook het opnieuw starten lukte twee keer, dus niets aan doen en morgen gewoon hetzelfde truckje en de rally uitrijden.
Volgende ochtend..... truckje werkte niet meer
Snel naar de serviceploeg die nog aan het ontbijt zaten: we komen zo.
Dat duurde toch nog even, kwamen polshoogte nemen: we komen zo met de bus deze kant op, we moeten eerst nog een 914 op gang brengen; rara wie
Ondertussen was bij ons de stemming behoorlijk te neergeslagen, we zagen onze tweede dag in rook opgaan en ook onze voorlopige tweede klassering.
Eenmaal de service ter plaatse was het alsnog in 5 minuten geregeld en is voorlopig de schroevendraaier onze sleutel.
We hadden nog 10 minuten om op onze ideaal tijd bij de tussen controle te komen.
Je mag max. 30 minuten te laat komen; we hadden dus nog 40 minuten om in de rally te blijven.
De route was 24km en als je deze in één keer goed rijd doe je er 40 minuten over; Kortom: gas er op
Buiten de dorpen, vlogen we werkelijk over de wegen in de Ardennen.
Drie keer moeten keren, door foutjes.....25 minuten te laat kwamen we bij de controle: het kan dus ook in 35 minuten we zaten nog in de rally
Het was daarna vooral moeilijk om weer tot rust te komen en in de normale flow.
Maar dat lukte.
Is rally rijden 'gedoe'?
Als je niet van puzzelen houd, moet je niet gaan navigeren; maar laat je dat over aan iemand anders.
Als bestuurder heb je alleen goed te luisteren naar de navigator en hem of haar te coachen door bij lastige stukken te vertellen
wat je ziet. Over het algemeen staan de bordjes goed zichtbaar opgesteld, alleen bij moeilijke knooppunten staan ze meer verborgen.
Maar dan is de snelheid er vaak al uit.
Als bestuurder heb je dan ook echt wel oog voor de omgeving en de ideale lijn
Die Daf 66 Marathon had serieus de gang er in en volgens mij vanaf het spruitstuk een rechte pijp naar achteren
En de einduitslag?
Incl. het laagvliegen in de ochtend, de hele dag foutloos gereden:
Tweede plaats
Als ik die kromme sleutel niet in het contact had gedaan, hadden we gewonnen.
Maar daar staat dit spelletje bol van; als..., dan...
Daar gaat het dan ook vooral over aan de bar, als we toen..., daar... dat.. hadden gedaan; dan...