FERTIG van bouw van de 356 Speedster replica. Snap 360
Auteur
Bericht
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Re: FERTIG van bouw van de 356 Speedster replica. Motor...
Goed na alle gebeurtenissen op de testbank bij HR Engineering van 26 november ben ik toch weer behoorlijk in de weer met de 356. D.w.z. was het goed zat met de 1915cc en Richard bood aan om het blok te gaan bekijken samen met mij. Ik moest de wagen maar brengen. Zo gezegd zo gedaan en ben toch blij dat ik het heb gedaan want er zijn WEER zaken aan het licht gekomen waar ik mijn vraag tekens bij heb maar goed het is allemaal opgelost gelukkig en aankomende week is de 356 weer voorzien van eventueel een kloppend hart
Heb ook wat onderdelen al besteld in het voren zoals een Kennedy Stage 1, keringen, pakkingen, stoterstang buisjes, nieuwe olie of te wel KENDALL olie enz enz enz. Ook maar meteen 2 synchroom meters gekocht deze stonden op mijn verlanglijstje en deze moesten er toch eens van komen.
Tja achteraf was het gewoon een bougie kabel die te los zat in de verdeler van de 009. Of te wel cilinder nr1 was erg koud bij huis en tijdens het eraf rijden van de trailer bij Richard liep de 1915cc op 4 poten en was alles goed Maar goed hier kwam Richard al zeer vroeg in de zaterdag ochtend achter. Toch het zekere voor het onzekere het blok onderuit gehaald om het een en ander te bekijken en te inspecteren. Dit kwam goed uit wat wilde al eens de motor beplating laten poedercoaten dus het kwam allemaal goed uit. Ook ben ik erachter nu wat de deck high is en dit is 1,2mm.
Komend de foto's en kijk mee...
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
18 dec 2011 18:21
356_rijder
Ex Porsche 964 C4
Achterveld
Hier zie je cilinder nr 3 lekkage...
Hier zie je cilinder 2 lekkage...
Cilinders met zuigers 3 en 4...
Cilinders met zuigers 1 en 2...
Doekje erover voor een nachtje slapen...
De koppen zijn eraf geweest en alles zag er goed uit...
Cilinderkop nr 1 en 2...
Cilinderkop 3 en 4...
De cilinderkoppen er weer op volledig...
Krukas poelie er weer op...
Ook hebben we de olie kering vervangen van het vliegwiel en tijdens de demontage ervan zagen we dat er allemaal schilfers van de olie kering te voorschijn kwamen. Ook toen het vliegwiel volledig gedemonteerd was van de krukas zagen we een hele vieze dikke braam op de radius op de borst van het vliegwiel waar de olie kering overheen komt...
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
18 dec 2011 18:22
356_rijder
Ex Porsche 964 C4
Achterveld
Nieuwe drukgroep erin Kennedy Stage 1...
De motorbeplating is gisterenmorgen opgehaald en meteen gemonteerd...
De Webers IDF 40mm met gasstangenstelsel er weer opgemonteerd...
En het eind resultaat zonder uitlaad, deze wordt als het blok in de auto zit gemonteerd...
18 dec 2011 18:22
Clemento
Bedankt voor deze toegift. Mooie foto reportage
18 dec 2011 19:06
Heinz
911 T Targa 1970
Zo zie je maar, het wordt alleen mooier en beter en je bent nooit FERTIG
18 dec 2011 20:42
356_rijder
Ex Porsche 964 C4
Achterveld
Clemento schreef:
Bedankt voor deze toegift. Mooie foto reportage
Dank je Clemento, Ik doen mijn best om alles zo goed te documenteren en zo overzichtelijk mogelijk te maken.
Groete Jordy.
19 dec 2011 20:22
356_rijder
Ex Porsche 964 C4
Achterveld
Heinz schreef:
Zo zie je maar, het wordt alleen mooier en beter en je bent nooit FERTIG
Daar ben ik al wel achter. Ach het is een hobby en het houd je bezig he
22 dec 2011 19:32
356_rijder
Ex Porsche 964 C4
Achterveld
Alohaaaa,
Afgelopen zaterdag was het dan zover, mijn 356 mocht uit de winterslaap worden ontwaakt worden. Ik had een afspraak bij Snap 360 in Amersfoort. Heerlijk cruisen met 12 graden en natuurlijk de kap open. Heel veel nekkendraaiers gezien onderweg maar dat mag de pret niet drukken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum