Auteur |
Bericht |
emielverbeek
Porsche 944 turbo '86
|
951 straat & track
Hallo, Na al een tijdje meegekeken te hebben op het forum en al meer dan een jaar in het bezit te zijn van een 944 turbo (951) denk ik dat het tijd is om een draadje aan te maken over mijn 'project'. Mijn 951 wordt voornamelijk gebruikt voor het sportieve rijden, hiervoor heb ik de auto al een beetje aangepast en in de toekomst zal deze nog wat verder aangepast worden. Toen ik de auto een maand of 3 had heb ik als eerste de stabi vervangen voor een 968 M030 stabi, de remleidingen vervangen voor Goodridge's met raceremvloeistof en de remblokjes vervangen voor Ferodo's. Redelijk makkelijke aanpassingen, aangezien de remleidingen er al een tijdje onder zaten was het verschil wel goed te merken. Ook de stabilisatorstang maakte een dermate verschil wat ik eigenlijk niet verwacht had. Om de auto ook wat beter te laten plakken heb ik gekozen voor Hankook Z211 semi slicks (225 rondom), met deze banden had ik al goede ervaring op een andere auto en ben er erg tevreden mee. Mijn vorige auto (BMW 325i coupe) had een volledige rolkooi erin, nu is dit noodzaak als je echt gaat racen, maar hierdoor verlies je wel ruimte om in en uit te stappen. Omdat de instap van een 944 al niet groot is heb ik gekozen voor een clubsport rolbeugel van Wiechers. Deze rolbeugel (45mm) loopt tot achter de stoelen maar heb ik wel uitgebreid met kruis en h-strebe. Ter plaatse van de schroeven is wel een versteviging in de bodem gelast. Om het instappen met kuipstoelen makkelijk te maken heb ik ook een afneembaar stuur geplaatst. Om veilig ingesnoerd te blijven tijdens de rit zijn er vierpuntsgordels geplaatst. Omdat de motorruimte vuil was en er isolatiemateriaal van de motorkap afbrokkelde, heb ik alles zuiver gemaakt en meteen het inlaattraject en gasklephuis gedemonteerd om deze ook schoon te maken. Het koelvloeistof reservoir was behoorlijk vervormd en verkleurd, deze is ook vervangen voor een nieuw, helder exemplaar.
Laatst bijgewerkt door emielverbeek op 24 dec 2012 1:40, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 dec 2012 0:50 |
|
|
emielverbeek
Porsche 944 turbo '86
|
Re: 951 straat & track
|
24 dec 2012 1:06 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: 951 straat & track
Goed bezig met de 944. Ook al wat resultaten kunnen behalen tijdens een race?
|
24 dec 2012 1:35 |
|
|
emielverbeek
Porsche 944 turbo '86
|
Re: 951 straat & track
Dankje, ik heb geen resultaten te behalen, rijd namelijk geen competitie , met het trackgebruik doelde ik eigenlijk op de Touristenfahrten (Nordschleife).
_________________________________________ '86 944 turbo - pur, leichter und agiler
|
24 dec 2012 1:39 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: 951 straat & track
Leuk gedaan. Mooi geworden ook. Ziet er lekker racy uit.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
24 dec 2012 7:41 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: 951 straat & track
Voorbeeld om van je P volledig je eigen P te maken
|
24 dec 2012 11:22 |
|
|
Clemento
|
Re: 951 straat & track
mooie en nuttige upgrades voor je 951. Ook nog een tuning uitgevoerd?
|
24 dec 2012 12:46 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: 951 straat & track
Leuke project!! Geniet ervan
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
24 dec 2012 14:29 |
|
|
emielverbeek
Porsche 944 turbo '86
|
Re: 951 straat & track
Bedankt! @Clemento Motorisch is de auto nog volledig origineel, hier heb ik ook nog geen plannen voor, maar wie weet komt daar nog verandering in
_________________________________________ '86 944 turbo - pur, leichter und agiler
|
24 dec 2012 15:25 |
|
|
944{asd}
ex 944 type 1, ex 944 type 2,
ex 944 turbo, nu 996 4sassendelft
|
Re: 951 straat & track
Op het 944forum wil Al-turbo zijn authority chips ruilen tegen origineel, is iets van 80 pk extra. Is mijn oude auto, gaat als de brandweer..........
|
24 dec 2012 17:45 |
|
|
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Re: 951 straat & track
Emiel, Leuke track-ready 951 In 2013 is een afneembaar stuur op de Ring overigens verboden (net zoals stoelen met oren en een HANS-systeem). Boete die er voor staat is 250€. Verwacht niet dt ze direct met boetes gaan strooien, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Wellicht tot ziens op de Ring waar ik rij met een 205 of 535-touring.
|
24 dec 2012 23:07 |
|
|
964HP
|
Re: 951 straat & track
|
25 dec 2012 11:46 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 951 straat & track
Heel herkenbaar allemaal leuke auto!
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
25 dec 2012 19:10 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: 951 straat & track
lekker bezig hoor! Rijdt vast snaarstrak!
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
29 dec 2012 12:13 |
|
|
emielverbeek
Porsche 944 turbo '86
|
Re: 951 straat & track
@pakkie Bedankt voor de info, heb het een week of twee geleden op de bridgetogantry site gelezen. Zelf denk ik ook dat ze niet meteen boetes gaan geven en mensen gaan weren maar er zal denk ik wel beter gelet gaat worden op het gedrag van bestuurders. Bijvoorbeeld door de aandacht te trekken door overmatig rechts in te halen en de touristenfahrten te zien als een race. Mocht het erop aan komen, dan kan ik de snelsluiting en het sportstuur altijd nog achterwegen laten en misschien wel kiezen voor een clubsport stuur. Nou maar hopen dat er veel dagen met mooi weer zijn, ik heb namelijk echt weer zin in het nieuwe seizoen. En tot ziens am ring . @964HP Mooie sets hebben ze daar bij LR en 340 pk op de achterwielen voor een 944 is ook leuk . Ik denk dat ik hem sowieso dit jaar nog standaard laat, in het voorjaar wil ik er een nieuwe distributieriem en nieuwe balansasriemen erop leggen zodat ie er weer een jaar of 5 tegenaan kan. Dan is de basis in ieder geval weer goed. De auto heeft nu een goede wegligging en dat merk je ook met het rijden, voor mij rijdt de auto nu perfect, daardoor zit ik ook veel prettiger in de auto.
_________________________________________ '86 944 turbo - pur, leichter und agiler
|
02 jan 2013 15:55 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: 951 straat & track
Prachtige track auto, ik vind de striping ook echt cool.
Waar heb je dat laten doen?
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
02 jan 2013 16:03 |
|
|
emielverbeek
Porsche 944 turbo '86
|
Re: 951 straat & track
De striping kun je bij vrijwel ieder autobeletteringsbedrijf laten maken, voor het ontwerp heb ik gezocht naar logo's op de website van brands of the world, deze heb ik doorgestuurd naar een bedrijf bij mij in de buurt die autobelettering maken (vd Kemenade in Helmond), daar heb ik ook de kleuren voor de striping uitgezocht. Dit heb ik daar gewoon bij benadering gedaan met een kleurstaaltje, dus zelf gekozen wat er het meeste op lijkt, er zijn wel echte kleurnummers voor maar die kunnen verschillen per bron. De manier waarop de striping loopt is een combinatie van de 935 'baby' en andere Porsche race en rally wagens met de Martini livery. Dit is met de bochten op de zijkant aangepast zodat de streep goed uitkomt bij de achterlichten.
_________________________________________ '86 944 turbo - pur, leichter und agiler
|
02 jan 2013 16:13 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: 951 straat & track
Prachtig, ik overweeg het (nog niet heel serieus) ook nog. Aan wat voor kosten moet je dan ongeveer denken, en is het later verwijderbaar zonder zichtbare verkleuring.
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
02 jan 2013 16:27 |
|
|
emielverbeek
Porsche 944 turbo '86
|
Re: 951 straat & track
Zoals mij is verteld zou het zonder verkleuring te verwijderen zijn, echter moet je het verwijderen wel zorgvuldig doen, mocht ik het er ooit afhalen, dan denk ik dat ik het aan het bedrijf overlaat, aangezien zij hier meer ervaring mee hebben. Ik denk zelf wel dat het verkleuren ligt aan hoeveel de auto in de zon staat, wat voor lak je hebt, in wat voor staat je lak is, wat de kleur van de auto is en wat voor lijm er in de stickers verwerkt zit. Ook denk ik zelf dat het na het verwijderen van de stickers nodig is om hem te poetsen, want als je met stickers erop de auto poetst wordt de rest natuurlijk over geslagen, dus misschien dat je daar dan wel kleurverschil door krijgt. misschien dat er op dit forum wel mensen zijn die hier ervaring mee hebben, dus die al eens stickers van een auto afgehaald hebben. Eigenlijk ben ik hier ook wel benieuwd naar, wat dit dus in de praktijk meebrengt. Het prijskaartje ligt geheel aan het ontwerp, ik heb gekozen voor kleine logo's van bijv. shell, en tag heuer, sommige stickers moeten dus geplot worden en dit scheelt denk ik dus weer in de kosten. Ik heb zo rond de 6 - 800 euro betaald voor het geheel, hierbij heb ik zelf de logo's aangeleverd en zelf laten zien hoe ik het wil hebben.
_________________________________________ '86 944 turbo - pur, leichter und agiler
|
02 jan 2013 16:51 |
|
|