| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Resto 3.o Carrera 1977
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=33&t=19883
Pagina 1 van 2

Auteur:  wolf [ 29 aug 2008 20:59 ]
Berichttitel: 

mooimooi; mag ik ook domme vragen stellen?

Auteur:  wolf [ 29 aug 2008 21:09 ]
Berichttitel: 

Elven, wat was de achtergrond van deze auto? Californie? Zoutmijn? En waar is plaatje 1 van?

Auteur:  wolf [ 29 aug 2008 21:32 ]
Berichttitel: 

wordt zo'n auto weer opnieuw verzinkt na inlassen plaatwerk?
is dit allemaal nog goed te herstellen voor een prijs onder de dagwaarde van de auto?
auto hele leven buiten gestaan in r'dam? wat is de km-stand?

Auteur:  cabrio wim [ 29 aug 2008 21:49 ]
Berichttitel: 

@Wolf, hoeven ze nog niet zo oud voor te zijn hoor. :idea:
Waarde van de Porsche is dat gene wat je er zelf aan toe kent volgens mij.

@Bekende plaatsen Elven, was voor de mijne op die plaats daar net op tijd bij, en leuk dat je ervaring hier ook deelt. :thumleft:

Auteur:  WdePundert [ 30 aug 2008 9:52 ]
Berichttitel: 

Het is altijd wel even schrikken bij dit soort plaatjes. Gelukkig blijkt het wel mogelijk het allemaal te herstellen

Auteur:  André [ 30 aug 2008 11:19 ]
Berichttitel: 

Altijd interessant die restauratie draadjes,denk dat onder de hoek vd voorruit van mijn Carrera 3.0 ook een "beetje" roest zit.
Heb wel eens gehoord dat er gemiddeld 4x zoveel zit als wat je ziet..... :roll:

Hou ons op de hoogte met veel foto's.

Auteur:  cabrio wim [ 30 aug 2008 13:42 ]
Berichttitel: 

Bij mij was er niks te zien buiten de rubbers, maar was maar net op tijd, 2 jaartjes later en zou het zelfde gehad hebben als bij de carrera. :idea:

Auteur:  cabrio wim [ 01 sep 2008 22:30 ]
Berichttitel: 

:thumleft: werk Elven, maar wel bekende plekken. :wink:
Heb het bij mij ook ontdekt, coating nog goed maar daaronder was het soms. :cry:

Auteur:  WdePundert [ 02 sep 2008 17:17 ]
Berichttitel: 

Mooi werk, maar ik blijf wel schrikken als ik dit soort dingen zie.

Auteur:  HV [ 12 sep 2008 7:27 ]
Berichttitel: 

Poeh, Elven, niet echt een mooi gezicht. Ik moet deze plaatjes toch maar even 'erasen' voor ik weer de Duitse autobahn opga! :wink:

Auteur:  cabrio wim [ 12 sep 2008 8:05 ]
Berichttitel: 

Schrik er niet meer van nu, wel precies veel dezelfde plekken als bij mij, maar er iets vlugger bij geweest, dus gelukkig niet zo rot,Behalve slotplaat en erachter. :wink:

@Elven, gebruiken jullie ook Owatrol om straks overal in te spuiten voor conservatie, of een ander product. :idea:

Auteur:  Tom80 [ 12 sep 2008 8:52 ]
Berichttitel: 

Vakwerk! Prachtig gemaakte reparatiestukken, bijzonder strak ingelast!

Auteur:  WdePundert [ 12 sep 2008 14:43 ]
Berichttitel: 

Het blijft schrikken bij deze plaatjes. Hopelijk is het niet altijd zo.

Auteur:  WdePundert [ 13 sep 2008 12:38 ]
Berichttitel: 

Dan hoop ik maar dat een zeer droge garage, zelden rijden in de regen en nooit in de pekel, de schade voorkomen of beperken.

Auteur:  Mark [ 13 sep 2008 15:23 ]
Berichttitel: 

Elven,

leuk day je weer een 911 project hebt! Vraagje; is het niet handiger om de complete auto in een zuurbad te laten en vandaar weer op te bouwen?

lijkt me goedkoper dan eerst alles te moeten schuren, of denk ik te simpel?


groetjes Mark

Auteur:  maarten-944 [ 13 sep 2008 18:12 ]
Berichttitel: 

Vraagje: Wat kost een zuurbad behandeling zelf? zonder het werk, strippen enz.

Auteur:  Jeroen C3.0 [ 13 sep 2008 18:57 ]
Berichttitel: 

Herkenbaar! Mijn elfje leek op het eerste oog ook best ok, maar twee grote gaten waar een tennisbal ongeveer doorheen kon in de achterschermen/dorpels (dichtgestopt en een stukje blik opgeplakt :cry: , daarna overgespoten..) tevens parafan was getroffen.

Enige troost, na het opknappen van mijn Carrera 3.0 zag ik gelukkig wel de gedane investeringen terug in de taxatiewaarde, mede te danken aan de sterk gestegen prijzen van de afgelopen 5 jaar voor C3.0.

Tsja, verzinkt of niet, blijven 30 jaar oude auto's!

Auteur:  cabrio wim [ 13 sep 2008 23:21 ]
Berichttitel: 

maarten-944 schreef:
Vraagje: Wat kost een zuurbad behandeling zelf? zonder het werk, strippen enz.


Ik betaal bij New ICC in België 1600 euro, dit dan ook voor carrosserie en alle losse onderdelen zoals deuren, koffer en motorkap.

Auteur:  Mark [ 14 sep 2008 7:57 ]
Berichttitel: 

Hmm, dat valt me reuze mee

Auteur:  Guardian [ 19 sep 2008 19:45 ]
Berichttitel: 

Petje af Elven.

Heb begin dit jaar onze 944 (1986) geheel gedemonteerd, kleine schades rondom en veel steenslag. één slechte en kapotte dorpel, dat was al een aardige (leuke) klus.

Jouw project lijkt me een monster klus :wink: Volg het draadje met veel plezier.

Auteur:  porschehenk [ 04 dec 2008 20:57 ]
Berichttitel: 

Leuke topic om weer te lezen, net als bij CabrioWim :lol: :lol:

Maar wat ik zo vreemd vind/af vraag.... cabrio van Wim en jouw auto.. relatief jong. Ik bedoel, in vergelijk met mijn eerste rode SC van 1977... heb die auto gereconditioneerd :roll: :roll: mooi gemaakt dus. Helemaal uit elkaar gehaald, GEEN 1 ROEST vlekje/rotte plek te vinden.....

Zat met verbazing al het verhaal van Wim te lezen.

Maar blijkbaar kan het zo slecht dus, en had ik toen een top auto :lol: :lol:

Succes met bouwen en ps... wat is de kleur??? Slecht te zien onder tl licht 8)

Auteur:  cabrio wim [ 04 dec 2008 21:07 ]
Berichttitel: 

Snap het inderdaad ook niet goed. :roll:
Zijn nu begonnen aan de restauratie en motor revisie van een 2.7 S, b.j.'75 en de enige rotte plekken die we nu gevonden hebben zijn de bekende plekken in de dorpels.
Denk je heel wat tegen te komen van dat bouwjaar, en blijkt hij beter te zijn als de onze. :roll:

Auteur:  john's Porsches [ 04 dec 2008 21:10 ]
Berichttitel: 

kan je nagaan wim die van ons heeft nog minder en die is vanuit 71 :wink: :lol: :lol:


Ontopic
Mooi kleurtje, en ziet er super strak uit :thumleft:

Auteur:  cabrio wim [ 04 dec 2008 21:12 ]
Berichttitel: 

Verzinkte kwaliteit slechter als gewoon metaal wat goed behandelt is. :idea: :roll:

Auteur:  Bert [ 04 dec 2008 22:31 ]
Berichttitel: 

Denk dat het meer te maken heeft met "het leven" dat de wagens achter de rug hebben. Zijn natuurlijk zat P. eigenaren die de P. altijd droog hebben gestald en 's-winters weinig hebben gereden. Als je er dan één treft die vanaf z'n eerste levensjaar redelijk alledaags is gebruikt en de winters door heeft gereden is de kans ook een stuk groter dat'ie niet helemaal fris meer is.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/