| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Restauratie Joop's porsche 911 1971 2,2 T http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=33&t=20124 |
Pagina 1 van 4 |
Auteur: | john's Porsches [ 20 sep 2008 18:25 ] |
Berichttitel: | Restauratie Joop's porsche 911 1971 2,2 T |
Het begon allemaal 5 jaar geleden. Mijn porsche was in de afbouw fase toen via een collega iemand mij benaderde of ik een porsche in 3 maanden kon afbouwen. ![]() Het geval was dat haar dochter ging trouwen en haar man 17 jaar geleden was overleden, als symboliek wilden ze graag in de auto van haar overleden vader trouwen. Geadviseerd dit niet te doen in dit korte tijdbestek, maar op die dag een mooie porsche te huren ter nagedachtenis. Een jaar later wordt ik gevraagd of ik de auto wil overnemen voor een cymbolisch bedrag onder voorwaarde dat de auto gerestaureed wordt overeenkomstig die van mij. Dag later met een oprijwagen er naartoe gereden (waren de papeieren zoek) maar toch alvast de auto mee genomen. De auto werdt door mijn vader Joop gekocht en als project opgeslagen voor zijn na zijn pensioen. Inmiddels is het zo ver en zijn we gestart De ouwe zit met zijn handen in het haar hoe dit project aan te pakken ![]() voor dat hij de brug op ging eerst de RSR bumper verwijderd (is nu te koop) in het afgelopen jaar had ik zelf wel al de motor beet gepakt en vorig jaar kerst het achter terrein al beet gepakt detail foto's volgen vandaag de hele dag geklust, dus nu even douchen dadelijk weer even foto's uploaden |
Auteur: | GhostRider [ 20 sep 2008 18:50 ] |
Berichttitel: | |
Jij kan ook niet bepaald stil zitten zeg!! ![]() ![]() Ben benieuwd naar het project. Mooi exemplaar iig. ![]() |
Auteur: | john's Porsches [ 20 sep 2008 18:56 ] |
Berichttitel: | |
Motor de motor bleek recentelijk 17 jaar geleden te voorzien geweest van nieuwe klepseals heb de motor niet als bij mij targa door midden gehaald, wel volledig schoongemaakt aan de krukas keringen vervangen en de kettinggeleiders vervangen, en de carbs gereinigd en alles optisch weer netjes en goed schoon gemaakt. voor het uitbouwen wel de motor eerst draaiend gekregen, hierbij bleken de krusaskeringen te lekken. volledig uit elkaar geweest en gereinigd motorbeplating eerst electrolitisch ontroest daarna verkoperd en gespoten |
Auteur: | Olaf [ 20 sep 2008 19:03 ] |
Berichttitel: | |
![]() ![]() |
Auteur: | GhostRider [ 20 sep 2008 19:05 ] |
Berichttitel: | |
idd. ![]() ![]() |
Auteur: | Stijn van Kooten [ 20 sep 2008 19:13 ] |
Berichttitel: | |
Ik ga m'n vader ook overhalen na de DS en de SJ413 een 911 op te knappen ![]() ![]() |
Auteur: | john's Porsches [ 20 sep 2008 19:13 ] |
Berichttitel: | |
thx heren ![]() |
Auteur: | john's Porsches [ 20 sep 2008 19:22 ] |
Berichttitel: | |
om tijd te besparen, en een hoop stof te voorkomen hanteer ik de volgende methoden om te verkoperen: neem een grote ton waar de onderdelen in passen neem een accu lader minstens 3 amp vul de ton met water en doe daar natronloog bij (gootsteen ontstopper is hier ook opgebaseerd en werkt ook) het eea wordt zeer basisch (omgekeerde van zuur) let op spatten bij samenvoegen dompel het object onder en plaats de zwarte draad aan het object rode aan de koperen buis en stop die ook in het water daarna spanning er op het volgende gebeurt er door dat het water electrolisch ontleed wordt onstaat er waterstof aan de enezijde en zuurstof maar slecht alleen op het metaal dus roest deeltjes worden er afgeborreld na een dag of tweedagen, met een schuurspons het eea ook lak er afvegen en ligt schuren. let op handschoenen gebruiken en pas op spatten op de ogen. daarna nog een extra nachtje het bad in, afspoelen ligt aan zuren en daarna met demi water afspoelen en voila ![]() geeft geen stof kan zo in de primer pas op met het natronloog bad als je dat ook wilt doen basische oplossingen zijn schadelijker voor je handen en ogen dan zuur ![]() |
Auteur: | john's Porsches [ 20 sep 2008 19:48 ] |
Berichttitel: | |
Dilema de eerste velg heb ik volledig gepolijst de tweede old school Fuchs ben er nog niet uit wat ik zal doen als die af is waarschijnlijk 6 en 7 j 16 inch ![]() let niet op het stof ze lagen er al weer even ![]() |
Auteur: | john's Porsches [ 20 sep 2008 20:03 ] |
Berichttitel: | |
in het verleden zijn er andere stoelen in gegaan, gaan er nu weer uit maar zijn dus een kleine 20 jaar niet gebruikt en nog mooi wit met zwart op de bestuurders stoel een heel klein gaatje en een gedeelte los ivm met montage gordel destijds, zeker niet versleten. Jammer dat ik de bij behorende porsche niet heb, achterstoeltjes idem kwa stof volgens de bijbel berber bekleding dus van na 1981 als ik mij niet vergis |
Auteur: | cabrio wim [ 20 sep 2008 20:19 ] |
Berichttitel: | |
Succes verder met de restauratie, en hoop dat je ook veel van je ervaring hier neer pent. ![]() |
Auteur: | john's Porsches [ 20 sep 2008 20:22 ] |
Berichttitel: | |
deze bumper is er dus af en mag voor een zacht prijsje van eigenaar wisselen het idee wat ik heb is ongeveer zo ![]() helaas wil mijn pa graag zilver |
Auteur: | john's Porsches [ 20 sep 2008 20:24 ] |
Berichttitel: | |
dank je wim, hoop vandaag nog wat aanvullende pics te plaatsen |
Auteur: | john's Porsches [ 20 sep 2008 20:46 ] |
Berichttitel: | |
krijgen ook hulp van de kleine meid bij de montage als je evenweg loopt pakt ze de ratel en begint overal driftig boutjes in te draaien en zegt dan met een eigenwijs gezicht. "pappa maken" ![]() echt uber Cool ![]() |
Auteur: | john's Porsches [ 20 sep 2008 21:04 ] |
Berichttitel: | |
achter kant staat weer strak in de lak / zat gelukkig geen tectiel, enkele kleine oppervlakige roestplekjes hersteld en voorzien van nieuwe coating en uiteraard eerst behandeld met novirox. daarna zwart afgelakt kachelkleppen zijn ook vernieuwd. remleidingen zijn verwijderd, remmen is immers angst heb ik ergens gelezen ![]() ![]() brandstof leidingen gaan er volgende keer uit. grappig detail is dat de brandstof pomp naar achteren is verplaatst ten opzichte van mijn eigen auto welke circa twee maanden ouder is. achterschermen zijn door de vorige eigenaar reeds vervangen. ankerplaat en remwerk ligt nog even ter revisie voorzijde was nieuw plaatwerk ingezet voor het voorscherm. netjes even afgewerkt met naden kit, ziet er op de foto rommeliger uit dan de werkelijkheid door de flits de auto had links voor een licht tikje gehad, alles uitgemeten binnekort wordt dit volledig hersteld en uiteraard voorzien van een nieuwe accubak voor het herstellen alles even kaalgemaakt aan de voorzijde |
Auteur: | john's Porsches [ 20 sep 2008 21:38 ] |
Berichttitel: | |
brandstof tank verwijderd, stuur inrichting, het geen je ziet is de brandstofleiding en de retour en een keiharde bodem zwarte plekken zijn kaal gemaakt te controle van de coating, daarwaar nodig wat novirox en overig preventief behandeld daarna voorzien van coating bij het verwijderen van het onderstel 1 rot plekje van 1 bevestigingsbout dit wordt binnenkort hersteld, inwendige van de koker staat nog in de fabriekslak |
Auteur: | john's Porsches [ 20 sep 2008 21:42 ] |
Berichttitel: | |
lets call it a day |
Auteur: | GhostRider [ 21 sep 2008 0:52 ] |
Berichttitel: | |
Je dochter heeft nu al benzine in d'r aders lopen zie ik! Lekker productief geweest zie ik! ![]() |
Auteur: | 912 [ 21 sep 2008 5:20 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Welke dag? |
Auteur: | WdePundert [ 21 sep 2008 9:04 ] |
Berichttitel: | |
Als er nog veel van dit soort draadjes komen kan ik straks zelf Porsches restaureren. ![]() Klasse, john's Porsches. |
Auteur: | john's Porsches [ 21 sep 2008 11:06 ] |
Berichttitel: | |
meeste dingen zijn ook niet zo heel moeilijk, kost alleen zeeen tijd en geduld verkoperde onderdelen uitlaat electrolitisch ontroest, beetje laswerk, en in de zink primer |
Auteur: | GhostRider [ 21 sep 2008 11:36 ] |
Berichttitel: | |
Hoe kom je aan die natronloog, kun je dat overal gewoon halen zonder in verband te worden gebracht met Osama? Hoeveel gebruik je op hoeveel liter? En finally.... wat doe je met de oplossing als je klaar bent? Interessante bedoeling om zelf eens te proberen... ![]() |
Auteur: | john's Porsches [ 21 sep 2008 11:58 ] |
Berichttitel: | |
stuur je even een PB |
Auteur: | GhostRider [ 21 sep 2008 16:38 ] |
Berichttitel: | |
Zanxx... ![]() Uit een ander topicje van mij van dit weekend blijkt dat ik deze info misschien nodig zal hebben. |
Auteur: | john's Porsches [ 21 sep 2008 19:22 ] |
Berichttitel: | |
vandaag lekker naar de dierentuin met het gezin ![]() toch kriebelde het virus in het bloed startmotor had ik gisteren nog nagelopen en weet iptop gemaakt had van de week een IWATA bovenbekerspuit gekocht, weet het zijn nog betere, maar deze valt ook onder de noemer profesioneel en kom er voor een koopje aankomen nieuw ![]() de bumper was reeds een keer in de spuitplamuur en uiteraard verkoperd en waarnodigd gelast nu een laatste laag primer guide coat de S bumper is een poly versie welke lichte schade had gehad en aan de buitenkant met poly was gerepareerd en uitgevlakt niet mijn ding, de reparatie verwijderd en dit aan de binnenzijde gedaan aangezien ik nog wat primer overhad de rechterkant van de voorbumper alvast beetgepakt |
Pagina 1 van 4 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |