Auteur |
Bericht |
erik911E
|
ruilmotor kopen voor 911E
Hallo, graag wat feedback van jullie , ik heb een 911E van '69 gekocht met een 2.2T motor erin, na wat rondbellen en vragen kan ik een 2.2E ruilmotor kopen bij garage FG Porsche in Zaffelare deze is goed lopend en uitgerust met het juiste bosch MFI systeem en uitgerust met hydr.kettingspanners. moet mijn motor 2.2T met zenith 40; inruilen en zij (garage FG Porsche) bouwen mijn 2.2T uit en plaatsen de andere erin voorzien van nwe dichtingen en nodige ole en kleinere zaken incl het afstelwerk.... totaal prijs zou voor mij dan een "kleine " 6000€ zijn. Nu is mijn vraag is dit een juiste prijs en of kennen jullie deze FG Porsche in Zaffelare in pos.of andere zin ?? Ik heb deze garage getipt gekregen via een forumlid Graag reactie hier of met pb Kan wagen opbouwen als 911T maar zou toch graag zo "origineel" mogelijk gaan dus hem lijk zijn chassisnummer 911 021 0079 aangeeft terug een gezond viriele "E" van maken... grtz
Erik
|
06 jan 2011 19:14 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Ik zou de optie van 6.000,= denk ik wel doen.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
06 jan 2011 19:23 |
|
|
Niels
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Lijkt me geen foute prijs. Ligt een beetje aan de toestand van je T blok ook. Als je echter voor deze prijs een goed lopende bijna nieuwe E erin krijgt, prima
Ken de zaak zelf overigens niet dus daat heb ik geen mening over
|
06 jan 2011 19:24 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Als de waarde van jouw auto na ombouw met minstens deze 6.000 Euro toeneemt (wat ik betwijfel, want matching numbers krijg je toch niet), zou je het kunnen overwegen. Persoonlijk vind ik het een smak geld voor een E-Anlage, wat dichtingen en hydr. kettingspanners, want daar komt het in feite wel op neer. Uit- en inbouw van een 911 T of E is ook niet de meest spannende en moeilijkr klus. Uurtje of 3 all-in.
Zoek rustig nog even verder. Voor die 6 mille loop je heus nog wel 1 tegen het lijf, zonder inruil van jouw 2.2T. Die kun je dan weer verpatsen.
|
06 jan 2011 19:45 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
gewoon ff realistisch blijven, opzich lijkt het me geen verkeerde deal ?
Heb helaas weinig verstand van deze motoren qua prijsklasse..
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
06 jan 2011 20:21 |
|
|
Niels
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Dat gelus eromheen kost aardig wat centen. Als hij de zaak erin hangt met nieuwe leidingen en al, prima deal. Etje gaat trouwens veel beter dan Ttje (mits goed afgesteld)
Vraag me ook af of je de handel er wel lekker in en uit haalt in 3 uur.
Anders vraag je er nog wat garantie bij. Zorg in ieder geval dat de nieuwe tor lekker vers is.
|
06 jan 2011 20:27 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
vind 'm behoorlijk aan de prijs... zeker als je ook nog je eigen blok erop in moet ruilen is de E motor gereviseerd?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
06 jan 2011 21:19 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Hoe bedoel je "gelus en leidingen"? De auto is toch een 911E met een T motor. Alle voorzieningen zitten er al in, het was toen nog geen Rocket Science. Wat betreft in- en uitbouwen: ik heb er in mijn leven al heel wat van die blokjes in- en uitgebouwd. Drie uur is meer dan realistisch, en dan hoef ik me nog niet eens kwaad te maken. Nogmaals, 6 mille voor een E blok MET INRUIL is teveel. Nieuwe dichtingen en hydr. kettingspanners zorgen er nog niet voor dat het een z.g.a.n. blok wordt.
|
06 jan 2011 21:55 |
|
|
erik911E
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
hey, dus voor en tegen als ik de reacties bekijk , dacht (ik ben echt een porsche leek , dus verbeter me als ik verkeerd ben) dat een 2.2E motor met de mechan.bosch injectie gewoon beter loopt en meer powergevoel geeft ( directere reactie op gaspedaal??) en kijk zeker verder rond . Wat is de waarde van een 2.2T blokje op zich eigenlijk incl de zeniths erop? Als ik dat weet heb ik meer een gevoel wat een E blok kost . Andere tips en adressen meer dan welkom hoor. Ben zoekende dus. En lees nu al dat ik zeker verder moet zoeken en vergelijken Matching number: daar ben ik minder aan geînteresseerd daar er zeker voor die periode al tamelijk veel mee gesjoemeld wordt.... heb ervaring in engelse oldtimers en weet dat je al héél zeker moet zijn vd vorige eigenaars en logboek van een auto een ander nummer erin is ook vlug gedaan om ze "matching" te krijgen dan liever een goed lopende dan een goed genummerde....maar dit is mijn héél persoonlijke voorkeur hé ,wil niet een heel forum over me heen krijgen
|
06 jan 2011 22:41 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Als je het adres vertrouwt, vind ik het best een aardige deal, mits die E motor dan wel in goede staat is, km? revisie j/n? Je wilt niet na dokken van 6K na een jaar een hoop gedoe met je E blok krijgen.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
Laatst bijgewerkt door Jeroen C3.0 op 07 jan 2011 14:19, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 jan 2011 10:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Wat moet er aan de T motor gebeuren om er 'n E van te maken Als jou motor nog OK is, zou ik ook die optie overwegen
|
07 jan 2011 10:58 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Erik, de hierboven gestelde vraag is belangrijk. Een revisie motor zal veel eerder een waardevermeerdering zijn voor je auto. Persoonlijk vind ik het "bijleg bedrag" te hoog. Een bedrag van 6000 euro zou je kunnen bijleggen als je het T blokje zelf kan behouden. Als die goed loopt moet je daar toch nog wel zo'n 2000-2500 euro voor kunnen vangen. Mits compleet..... dan heb je voor 3500-4000 euro een 911E met een E blokje....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
07 jan 2011 11:04 |
|
|
Niels
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
+1 Cloaca Misschien zie ik het niet zo scherp . Wil ook niet een ingewikkelde discussie starten. Heb zelf alleen geconstateerd dat naast revisie en staat van de motor ook de pijpen en buizen om het blok heen afgrijselijk duur zijn. De olieaanvoerpijp bijvoorbeeld kost al snel 200 E ex BTW. Van buiten ziet hij er altijd goed uit, kan wel bros zijn etc etc. Heb hierdoor zelf wel door ervaring wat hoger prijs idee bij. Ik sluit niet uit dat dat niet terecht is, sta open voor suggesties op dit vlak aangezien ikzelf een revisie voorzie op termijn en momenteel enorm tegen de kosten op zie. Het verschil tussen T en E is er in ieder geval, het is niet alleen de brandstofpomp. Per soort blok verschilt dit echter. Getriggered door de eerdere opmerkingen van andere denk ik wel dat als jouw T nu goed loopt en in goede staat is je er wel een goed bedrag voor terug moet krijgen.
|
07 jan 2011 11:54 |
|
|
cabrio wim
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Om een antwoord op je vraag te geven. Ik ken deze jongens ook, en hebben verstand van zaken, bouwen zelf ook Porsches waar ze met racen. Heb er in het verleden en nu nog steeds goed zaken met gedaan. De prijs is inderdaad een beetje aan de hoge kant, en je moet eerst even uitvogelen of het blok gereviseerd is en je garantie krijgt, dan is het weer normaal als deze zaken gedaan zijn. Zo niet lijkt mij €4500 een betere deal. Maar met die jongens kun je best goed onderhandelen hoor.
|
07 jan 2011 12:15 |
|
|
erik911E
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Hey , thx vd reacties, zal naar FG zelf toegaan en alles eens doorspreken over hoe en wat... maar ik had ook een "goed gevoel" na een telefonisch gesprek met een van de eigenaars en dan zullen we zeker over de prijs spreken nu zijn er nog teveel" als" en "dan.". Ik kan alleen maar een oordeel vellen als ik echt weet hoe dat E blok(je) eruit ziet en zeker wat de inwendige toestand is .
En een T blok ombouwen naar E is niet te doen ,dan ben je héél wat meer (K) euro's kwijt , want daar komt heel meer bij kijken dan allen "ff een mfi " erop zetten ('als je al een kompl en goed en...betaalbaar bosch MFI vind ? ). zonder de inwendige aanpassingen...pff , niet aan te beginnen vgls mij...
En als zij alles ombouwen dan ben ik ook wel zeker dat er een goed lopende en goed afgestelde motor in ligt dat is ook wat waard...wordt zeker vervolgt als ik daar geweest ben.
|
07 jan 2011 16:45 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Die 2.2 motoren zijn pretty robust in the bottom end, dus het ergste dat ze nodig hebben zijn valve stems and seals, eventueel nieuwe valves indien ze niet brittle zijn, koppemn ontdoen van carbon deposits, tuimelaars nakijken en eventueel vervangen, kijken hoe de cylinders er uit zien, eventueel vervangen anders ontdoen van carbon deposits en andere zooi, kijken naar de staat van de camshafts want klojo's kunnen teveel nm erop gezet hebben en de schroefdraad zo aangedraaid dat als je ze los probeert te draaien, je de camshaft breekt. (600 euro/stuk), kijken of je valve covers mooi recht zijn, misschien wat machinewerk hier en daar, nieuwe cylinderkopbouten erin, nog een paar andere dingen die echt we lmoeten vernieuwd worden, nieuwe seals en dan kan je beginnen te monteren. Dit alles kan makkelijk 3500 euro kosten. Dan moet je kijken naar de staat van het MFI systeem. De butterflies, the throttle bodies, rubbertjes, bushjes, enz enz. Dat kan makkelijk nog een goede 800 to 1200 euro erbovenop kosten. Kijk eens naar dit draadje... http://www.ddk-online.com/phpBB2/viewtopic.php?t=29314Je kan een MFI afstellen met op de conventionele manier (zoek posts van svandamme) maar het is makkelijker op de rollenbank. FG kunnen misschien wel Porsches racen, maar dat wil nog niet noodzakelijk zeggen dat ze weten hoe een MFI system goed moet worden afgesteld. Vaak wordt de injectiepomp helemaal rijk gedraaid om de motor somewhat te laten presteren. Resultaat: rijdt van niks onderin, niet smooth, onbetrouwbare prestaties, verbruikt 20 to 28 liter als je eens doordrukt en maakt op de rollenbank 150 to 160 pk. CONCLUSIE Indien de motor in goede AANTOONBARE staat is EN met garantie komt van minimum 20000 km of een jaar voor deze prijs, dan is dit inderdaad een goede prijs. Zeg maar dat een 2.2E motor die "op" is gereden weggaat voor 750 tot 1500 euro, dus je betaalt de revisie, afstelling van de MFI en garantie erbovenop. Een 2.2T motor, met compressie getest en goed bevonden (minder dan 10% lekkage tussen al de 6 cylinders, met ancillaries zoals carburatoren, alternator, kachelpotten en backbox enzovoort erbij, afhankelijk van de staat, zou toch minstens 1750 euro moeten opbrengen. Indien je dit niet ervoor krijgt, dan adverteer de motor op EBay of op marktplaats en laat de motor zitten in de auto zodat potentiele kopers deze kunnen testen en horen lopen. My two cents. Lees het DDK draadje nog eens goed door wat er eigenlijk wel allemaal bijkomt om een motor "goed" te hebben. Het kan wel zijn dat FG een stalvondst van een porsche had, die in 1987 was gereviseerd door een erkend monteur en sindsdien is met de auto niet gereden of is de auto weggeroest. Motor kan daarom met niet zoveel problemen tot leven worden gewekt en daar ligt de profijt. Langs de andere kant kan het ook een motor zijn die is opengelegd, waarvan is gedacht :"mja, die houdt het wel 15000 km uit , dus een goede 4 jaar" en dan hopen ze dat je terugkomt om toch het ding goed te krijgen nadat je 15000 euro reeds hebt uitgegeven aan de restoratie en bv de motor duidelijk een tingeltje heeft aan het intermediate gear en dus eigenlijk volledig uit elkaar moet: kost 6000 euro. Succes. Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
07 jan 2011 19:17 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Thanks
_________________________________________ oud is beter
|
07 jan 2011 19:27 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Wat je ook kan doen is kijken of deze auto een 911E blok heeft en hem dan kopen. http://link.marktplaats.nl/407643915Vervolgens de motoren uitwisselen en de auto weer te koop aanbieden..... Goodkope oplossing..!!
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
10 jan 2011 20:52 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
14 jan 2011 11:15 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Hij zoekt een E blokje.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
14 jan 2011 11:16 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
14 jan 2011 11:20 |
|
|
Niels
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Dat Sje van Denis2:-> Doen !!!
Zie nu dat de prijsstelling die ze je voorschotelen niet helemaal je van het is.
|
14 jan 2011 11:22 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Als ik van een T motor kom, zou ik ook beginnen met het zoeken naar een E motor. Maar als er dan een S voorbij komt die er op omschrijving gebaseerd goed overkomt voor dezelfde prijs als een E. Dan zou ik het in ieder geval overwegen. Weinigen hebben moeite met een S motor in een E chassis. Dus voor eventuele latere verkoop zal het niet uitmaken.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
14 jan 2011 11:28 |
|
|
oer911
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Als ik jouw was, zou ik lekker die T motor houden en eventueel wat up-daten met E of Solex nokkenassen. Dan heb je een probleemloze prachtig lopende motor, zonder het intensieve onderhoud dat een injectiemotor vraagd. Iemand die een klassieker koopt in die prijsklasse geeft toch nauwelijks om " matching numbers " maar vind een goed lopende betrouwbare auto véél belangrijker.
|
14 jan 2011 12:41 |
|
|
erik911E
|
Re: ruilmotor kopen voor 911E
Hey ben ook tot die vaststelling gekomen , ga de huidige 2.2 T motor zelf met hulp van kenner reviseren en de carbs ook dan alles juist laten afstellen en daarna kan ik nog de markt op indien nodig. maar ik geef (nu nog?) niet om de pk's gewoon een betrouwbare lekker lopend blokje is me meer waard. Heeft iemand ervaring met PMO carburotors ?? http://www.pmocarb.com/en nog een vraagje , kan ik een remversterker (servo) en zo ja welke op mijne plaatsen ? Ik heb voor geînteresseerden wel nog een mooi aanbod liggen voor een 911S (180pk) motor met versnellingbak voor een 4.500€.....dus......pb en ik stuur het door.
|
19 jan 2011 11:25 |
|
|