Auteur |
Bericht |
porscheke
|
Hoe onverwacht voor serieuze kosten komen te staan !!
Na weken zandstralen (welliswaar met glasparel, dus geen risico op enige beschadiging aan schroefdraad of fijne onderdelen) van allerhande schroeven, moeren, klemmen,....de onderdelen weggebracht naar een firma in Kinrooi (Belgie) voor alles opnieuw geel te laten passiveren. Alles afgehaald (zat allemaal in afgesloten emmers) en netjes cash betaald. Kom ik thuis om alles mooi te sorteren..... WHAT THE verrek..!! .. alles gewoon naar de kl@#ten Firma gebeld en ze trekken hun compleet terug.... alles te wijten aan het material krijg ik te horen, dus zij treffen geen schuld? Ik post dit hier even dat jullie best even goed afwegen waar je dingen laat behandelen. Ik had hier eerder al materiaal binnen gebracht en was best wel tevreden over de service en werk. Wat ik niet wist is dat de firma recent is overgenomen (ben ik pas achter gekomen) Hier wat foto's hoe het dus NIET moet Ik heb het materiaal ook door een expert laten checken en de oorzaak ligt blijkbaar in: Veel te lang in het zuur te laten liggen Grapje gaat me een dikke duizend euro kosten (alles is herleid tot schrot en dus niet meer bruikbaar) en uren zoeken welke nummer bij welke part hoort om te bestellen
Laatst bijgewerkt door porscheke op 24 sep 2014 12:24, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 sep 2014 22:02 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Hoe onverwacht voor serieuze kosten komen te staan !!
Waardeloos Mijn advies is even langs een van de Porsche slopers gaan, ze hebben hopen van die dingen liggen en dan ben je zeker geen vermogen kwijt. Ik weet uit ervaring dat je vaak die dingen gratis mee mag nemen.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
18 sep 2014 22:08 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Het "in gebreke stellen" is het schriftelijke mededelen van de schuldeiser waarbij de schuldenaar wordt aangemaand om de overeengekomen prestatie te verrichten, of de kosten van het repareren cq vervangen van het materiaal. Je zal er niet veel mee opschieten. Waarschijnlijk kan je beter zo snel mogelijk de spullen bestellen en de hele zaak vergeten.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
18 sep 2014 22:12 |
|
|
porscheke
|
Ik weet het daarom ga ik ook die weg niet op. Ik deed mijn verhaal dat dit me pakken geld ging kosten. Ik was al tevreden geweest als ze hun fout hadden toegegeven en het "passieveerwerk" hadden terugbetaald, maar zelfs dit wilden ze niet doen. Ik ben toen boos vertrokken met de melding dat ik wel wat reclame voor hun zal maken. Maar inderdaad, maar even doorbijten en alles nieuw aankopen (wat beschikbaar is) en dit alles snel vergeten Blijft zonde van alle tijd en werk wat er in gekropen was
|
18 sep 2014 22:18 |
|
|
horn
PF #57
|
Als je vervolgens het bedrijf niet noemt is het niet echt slechte reclame voor ze...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 sep 2014 22:27 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Ik vind dit soort dingen onvoorstelbaar. Overal worden fouten gemaakt en gaan dingen mis. Niks nieuws onder de zon. Maar als het dan mis gaat en het is zo overduidelijk zoals in jouw geval, wees dan eerlijk en neem je verantwoordelijkheid.
Ik zou er ook woest om worden, niet omdat het mis is gegaan, maar omdat ze je daarna het bos insturen, zoek het lekker uit ...
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
18 sep 2014 22:29 |
|
|
porscheke
|
Geel passiveren -> Belgie -> Kinrooi (google is your friend) dan heb je ze snel te pakken
|
18 sep 2014 22:30 |
|
|
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
|
HOLY CRAP ! Kom hier vaker in de buurt (ga altijd tanken bij Shell i.v.m. de accijnzen in NL). Dit adres zal ik echter mijden als de pest - wat een prutsers. Succes, bedankt voor de waarschuwing.
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
|
18 sep 2014 22:44 |
|
|
porscheke
|
Graag gedaan
|
18 sep 2014 22:46 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 sep 2014 23:00 |
|
|
bully
|
Terwijl ze toch een kwaliteitshandboek hebben
|
18 sep 2014 23:09 |
|
|
horn
PF #57
|
Nou las ik toch echt: "Glanszink Kinrooi voor elektrolytisch rommel verzinken"
|
18 sep 2014 23:12 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
+1. Anders komen ze namelijk niet op google naar boven als bedrijf wat er blijkbaar een zooitje van maakt.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
18 sep 2014 23:13 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Hahaha, daar werkt de broer van mijn Ex. Sp0rtsch00lh0m0 Lekker stukkie reclame.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
18 sep 2014 23:38 |
|
|
porscheke
|
@Horn
|
19 sep 2014 8:24 |
|
|
porscheke
|
@ Delnoy Is dat de Benny die in produktie staat dan? Daar heb ik ook nog mee liggen discuteren....man man...
|
19 sep 2014 8:26 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, zou ik er toch een mailtje aan wagen. Waarschijnlijk heeft Kinrooi een aansprakelijkheidsverzekering.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
19 sep 2014 9:01 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
+1
Als je hier niets mee doet en je verlies neemt zullen ze vaker dit soort fratsen uit blijven halen. Aanpakken die hap!!!....Je hebt het ook al bij een expert laten checken. Dit zou je misschien ook kunnen gebruiken.
Veel succes ermee iig!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
19 sep 2014 9:10 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
En als dat niet werkt zou ik de zooi daar door de zaak heen smijten... verrek...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
19 sep 2014 9:12 |
|
|
bert2
911 SC 3.0Annerveenschekanaal
|
Ik zou het hier niet bij laten zitten, betalen en dan een wanproduct afleveren.
|
19 sep 2014 9:58 |
|
|
pascalli
|
Wel triest ja... Jij bekijkt dus voortaan eerst het werk en rekent dan pas af, neem ik aan. Zou niet nodig moeten zijn.
|
19 sep 2014 16:32 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Nee, eerst in een jampotje met kruit doen..............aanbellen en overhandigen na aansteken.................special delivery ........a beum !
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
19 sep 2014 19:15 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
@ts:als ik een tip mag geven. Heb eigenlijk nog nooit een adres gehad waarze het voorbereidende werk voor paciferen of coaten (dus stralen en/of zuurbad) deden op het niveau dat ik nodig vind(weet dat er wel adressen zijn, maar niet bij mij in de buurt). Simpelweg omdat dit het arbeidsintensieve werk is en het er voor 9 op de 10 klanten goed uitziet als de grote oppervlakken mooi glimmen. Echter corrosie begint vaker weer in hoekjes etc. Daarom straal ik altijd zelf. Bij een bedrijf om de hoek (niet bij ts in de buurt) mag ik dat een dagdeel doen met hun machine voor een krat bier. Als het materiaal echt goed smerig is en/of stevig hechtende lak heeft laat ik het wel eerst even in een zuurbad leggen en afspoelen voordat ik ga stralen. Pacifeerwerk erna is voor het bedrijf dat ik hiervoor gebruik een eitje om het mooi te krijgen door voorbereidend werk. Dus voorebereidensw werk zelf doen of iemand vinden die hierin jouw afwerkingsniveau haalt en jouw kritische vermogen heeft (om niet verder met een onderdeel te gaan, want te ver aangetast bojvoorbeeld). Of standraad nieuwe onderdelen kopen kan ook natuurlijk.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
20 sep 2014 22:24 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Nee, ene Koen ... achternaam laat ik maar even weg Type Sport Billy, was min. 10 uur per week in de sport school en 10 uur per week bezig met zijn haar. Altijd strakke shirtjes aan, je kent ze wel. Geen idee of hij er nog werkt overigens. Al jaren geen contact meer mee.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
20 sep 2014 23:28 |
|
|
ccr-timo
Heikant (zws-vl)
|
[quote="Justin" Heb eigenlijk nog nooit een adres gehad waarze het voorbereidende werk voor paciferen of coaten (dus stralen en/of zuurbad) deden op het niveau dat ik nodig vind( Daarom straal ik altijd zelf. [/quote] Helemaal bij Justin eens. Zelfs voor ons doen ze hun best nog niet terwijl ze wel weten wat voor werk wij doen. Dus om onderstaande te bereiken heb ik zelf toen maar een prof kast gekocht. troep gaat eerst zelfs nog in een bak met ontvetter om alles goed vetvrij te krijgen voor het stralen, en daarna met de pollekes afblijven anders kun de volgende dag weer al roest zien van 't zuur van je hande.
_________________________________________ http://www.ccr-vanleuven.nl
|
21 sep 2014 9:32 |
|
|