Auteur |
Bericht |
Pascal
‘64 Kever
|
356 BT5 -> Racer conversie
Goed, de 356 staat in de garage, er moet nog veel aan gebeuren, voordat hij gaat voldoen aan mijn wensen. Ik wilde al vanaf het begin een "Racer" uitvoering van de wagen. Niet in PK's, niet in rolkooien, niet zonder comfort, maar puur voor de looks. Dat houdt op korte termijn in: andere wielen, bumpers eraf, stickers erop, andere stoelen. Overigens alles zonder ingrijpende dingen, ik wil in principe niets lassen, slijpen, slopen. Dit is hem nu, met al de nieuwe wielen er onder: En dit moet het ongeveer worden, al moeten de stickers bij die rode anders De eerste stap is echter iets heel anders, het stuur recht zetten. Erwin is er een flinke tijd mee bezig geweest, om de auto weer netjes en goed te laten sporen. Het resultaat in de auto zelf was, dat het stuur "nogal scheef" stond. Hij kreeg het echter niet eenvoudig los, en durfde het niet aan om hard te gaan trekken/duwen/schroeven en verzin het maar. Daar ben ik blij om, want nu kan ik zelf ook iets doen Anyway, het stuur eraf, recht zetten en het stuur er weer op. Moet op een regenachtige zondag kunnen toch? Foto's komen vast nog wel
|
02 mei 2010 10:39 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Misschien heb je hier iets aan Pascal, om ideeen op te doen! http://cgi.benl.ebay.be/Porsche-356-196 ... dZViewItem
|
02 mei 2010 10:43 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Wederom een leuk draadje om te volgen
|
02 mei 2010 12:04 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
...en staat-ie al recht?
_________________________________________ Take the long way home....
|
02 mei 2010 12:24 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Pascal, Leuk draadje om weer te volgen en idd... het regent goed hard dus jij bent in garage bezig, staat ie al recht
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
02 mei 2010 13:08 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Wat een verschil al zo zonder voorbumper ; stoerder, dikker en mooier naar mijn mening.
|
02 mei 2010 13:23 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Zeker weten, je ziet alleen wel dat ze toen ook al klaagde over slechte standaard verlichting....................
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
02 mei 2010 13:45 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Cibie's (1 set) staat op de wishlist.... Twijfel nog even over verstralers of breedstralers.... Maar komt goed
|
02 mei 2010 14:49 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Die wielen alleen staan al erg dik! Tip: geef de naven een tintje (donkerder grijs werkt erg goed), dan lijken de velgharten nog wat dieper te liggen. (kan ik natuurlijk net geen goede foto's vinden)
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
02 mei 2010 14:52 |
|
|
Marnix GSR
993tt +
VW Kever 1303 GSR (originele fabrieksrally), Lowlight Ghia,
ex-964 Jubi 826
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Hey PaSCal...of is je naam nu: PaBT5l...duh. Van harte met de 356!!! (je miste stiekum het kever-gevoel maar kon niet kiezen tussen een kever en een P?) Veel succes man!
_________________________________________ Twin Turbo: double the fun!
|
02 mei 2010 15:02 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
Laatst bijgewerkt door Airhead op 02 mei 2010 15:41, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 mei 2010 15:21 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Hoera, een project met een 356. Ga ik zeker volgen..
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
02 mei 2010 15:30 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
02 mei 2010 19:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 mei 2010 20:35 |
|
|
IPF
911 2.4E Coupé (1972)
944 S2 Coupé (1991/2)
997 Carrera S Coupé (2007)Den Haag
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Cool projectje! Ga je ook iets aan de motor doen, of houd je die standaard?
_________________________________________ Horses for courses....
|
02 mei 2010 21:11 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Eerst de rest doen, motor komt met de tijd wel (lees: het is een meerjarenplan)... Als iemand een leuke 912 motor ergens weet, hou ik me echter wel aanbevolen
|
02 mei 2010 21:20 |
|
|
IPF
911 2.4E Coupé (1972)
944 S2 Coupé (1991/2)
997 Carrera S Coupé (2007)Den Haag
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
_________________________________________ Horses for courses....
|
02 mei 2010 21:27 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
gaaf project pascal
_________________________________________ Got coffee?
|
03 mei 2010 9:57 |
|
|
911gt2
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Smullen dit! En de 912 motor een goede keus, maar ik mag toch aannemen dat de orginele motor gewoon in jouw bezit blijft, toch?
Veel plezier er mee!
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
03 mei 2010 10:58 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Heb ook een 616/20 motor gekocht voor de 356 speedster. Goede keuze...
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
03 mei 2010 13:04 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Een type 4 motor doet 't ook goed en past op de bak...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
03 mei 2010 13:22 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Ben ik nu de enige die vind,dat het zonde is om zo'n mooie auto niet origineel te laten? Is 60 jaar oud en dan dit op z'n oude dag!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
03 mei 2010 13:35 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Een paar stickers en velgen kun je zo omruilen,bumpers weer monteren en klaar is klara. Gaaf project Pascal
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
03 mei 2010 13:38 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Ben zelf van origineel (houden), maar vind het heel gaaf en passend wat hier voorbij komt aan fraaie modificaties Voor mensen geldt dat niet overigens: mooi houden maar niet (proberen te) vernieuwen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
03 mei 2010 13:45 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Met de wijzigingen die Pascal voor ogen heeft, blijft het nog steeds een originele wagen mijn inziens. Vind dit iets totaal anders als bv een 3.2 ombouwen naar een 964. Bumpers verwijderen, veranderd niets aan de wagen. De velgen waar Pascal het over heeft, (Technomagnesio) zijn velgen die ooit origineel geleverd zijn door Porsche zelf, alsook de Cibie lampen. Wat de lampen betreft zal het niet makkelijk te zijn om originele te vinden. Zelf zou ik het niet doen de lampen, maar dat is ieder zijn keuze. ls hij dan nog de stoelen veranderd door Speedster kuipjes is er niets aan de hand op gebied van het origineel zijn.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
03 mei 2010 16:08 |
|
|