Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 1:49

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
porsche 944 2.5 bouwjaar 1985 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht porsche 944 2.5 bouwjaar 1985
hoi allen. na mezelf hebben geintroduceerd op het voorstel topic, is het nu tijd voor het openen van een topic. mijn naam is dennie. afkomstig uit nieuwegein. en ben auto monteur van beroep. had toen de tijd de auto van mijn collega over gekocht want die zag het niet meer zitten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

het zou eingenlijk een auto geweest zijn om te strippen en in onderdelen te verkopen. nooit een porsche gehad. en ballen verstand van de auto's. wat ze opbrengen, onderdeel kosten enz. maar hoe vaker ik er langs liep. hoe mooier en gekker ik op de auto en ze lijnen werd. uiteindelijk de auto gehouden.

mankementen lijst, hehe waar zal ik beginnen haha
*roest, roest en roest. binnen en buiten. had ook een groot gat in de vloer, brand achterin geweest (vermoedelijk)
*elecktrische storingen, koplampen klapten niet uit, zelf getrokken draden
*de bekleding, zo vies en versleten. gaten in de vloer en stoelen, hemel bekleding die op half 7 hing
*motorisch , lekte uit elk mogelijk gaatje olie, vermogensverlies
*stuurhuis en stuurpomp kapot
*targa dak dat defect was, mechaniek kapot, en hendels gebroken
*apk al een kleine 8 maanden verlopen

er zullen ongetwijfeld dingen zijn die ik vergeten ben. ben er al ongeveer een jaar of 2 mee bezig. maar dit gaat ook nog wel even duren voordat het allemaal klaar is.

Laatst bijgewerkt door dennie op 01 jan 2012 14:27, in totaal 1 keer bewerkt.

01 jan 2012 13:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht spuiter
een van de eerste dingen die ik wilde laten doen, is het spuiten van mijn auto. en de roestschades verhelpen. ik had onder tussen al een turbo front gekocht, diffuser lip voorop de voorbumper, turbo diffuser voor achter, side skirts, 968 spiegels, porsche inscriptie hendels, 924 turbo paneel passend laten maken met roosters, 924 carrera gts koplamp bakken ipv de klap koplampen en een 968 spoiler. de meeste zouden me gek vinden om het originele uiterlijk te verpesten. ik heb ideeen en wil bij dit project alles wat ik mooi vind erin verwerken. een stout ogende porsche maken. en het gaat allemaal erg wreed ogen.

Afbeelding

in de tussen tijd, de parkeer plek betegeld haha

Afbeelding

de achterlichten heb ik zelf gemaakt met behulp van witte glaasjes. als er intresse is wil ik hiervan ook de foto's wel plaatsen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zit nog te twijfelen of ik deze in kleur spuit of in carbon beplak

Maar.......... een paar maanden later.......

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dat gaat zo door, speciaal me ruit eruit gehaald zodat daar ook onder gespoten kon worden, ook roest en kan weer me ruit eruit. dit zijn lang niet alle foto's. lang verhaal kort te maken. tis niet goed gebeurd, spuiter heeft het helaas niet serieus genomen en is meerendeels overal blind zonder (goed) voorbewerking overheen gespoten... het moet nog steeds hersteld worden ben aleen opzoek naar een betrouwbare en eerlijke spuiter. dit herstel laat ik later doen moet daar eerst wat voor sparen weer.
tis hamlappen en gebeurd soms. ben nog steeds erg teleurgesteld maar goed. tis gebeurd. en dit word zeker niet opgeknapt door de zelfde. de volgende keer moet het goed gebeuren!

Laatst bijgewerkt door dennie op 01 jan 2012 14:29, in totaal 1 keer bewerkt.

01 jan 2012 13:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht opknappen van het interieur
voor het spuiten muist de hele kabine leeg. al de bekleding was vies en muf. en de isolatie was doorweekt en schimmelig. ben de bekleding gaan reinigen, en de isolatie vervangen. eerst de vloer opgeschuurd en met een spuitbusje zwart gespoten. alles goed ontvet en bij de woon interieur verzorger flexibele isolatie gehaald en dit opmaat gaan snijden en erin gaan plakken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hier een foto van het oude en nieuwe isolatie

Afbeelding
Afbeelding

01 jan 2012 13:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: porsche 944 2.5 bouwjaar 1985
Goed bezig man! Volg je topic met interesse!

01 jan 2012 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht elecktrische storingen oplossen
er zaten meer storingen in als in een franse auto haha. dit heeft me uren aan soldeer werk, metingen, en isoleer werk gekost. dit was zeker ook niet mijn favorite bezigheid.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

foto hier onder zijn alle bedrading die vervangen zijn

Afbeelding

de bedrading die gerepareerd zijn:
*vanaf ecu tot aan de ruitsproeier pomp
*div dashboard kabels, plussen en radio bedrading
*verlichting stekker vervangen
*vanaf de ecu tot aan achterin
*kabels van linker naar rechter achterlicht

in feite alle beschadigde bedrading er tussen uit geknipt en vervangen voor goeie bedrading. dit alles gesoldeerd. verders elk draadje gecontroleerd en dan ook elk draadje in het interieur. van voor tot achter. en elk draadje en kabel op nieuw geisoleerd. alle stekkers gereinigd en ingespoten met elecktrische vet

ik wil aleen nog alle zekeringen vervangen en de contact pootjes van de zekeringen verbuigen en opschuren

01 jan 2012 14:19
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 944 type 1, ex 944 type 2, ex 944 turbo, nu 996 4s
assendelft
mooi project hoor :res:

01 jan 2012 14:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht geluid
ik ben een erg fan van muziek. en goed geluid vind ik altijd erg belangrijk in de auto.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

systeem bestaat uit 4 polk audio speakers die aangedreven zullen worden door een kicker 4 kanaals versterker van 425 watt, en een ondiepe 8 inch subwoofer die in de rechter bak in de kofferbak word geplaatst. een kist op maat aan het maken maar die is nog niet af. de sub word door een enkel kanaals kicker versterker van 400 watt aangedreven. de versterkers komen hoogst waarschijnlijk op de plek waar het reserver wiel origineel zit. moet aleen nog een aftakking in de plus kabel maken voor de 2e versterker.

Afbeelding

01 jan 2012 14:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht personal touch
het enige wat ik verschikkelijk aan de auto vond waren de gele teller platen. toen de tijd iemand via het web gevonden. mijn ideeen voorgedragen en de beste meneer heeft het voor me uitgewerkt. losse teller platen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dit ging nog 5 andere klokken zo door. ben er erg blij mee met het eindresultaat

Afbeelding
Afbeelding

heb zelf het een en ander in carbon beplakt. dacht dat het een mooie combi was met het rood.

omdat de platen minder licht door konden laten dan het origineel, heb ik led lampjes gekocht. voor de tellers en de klokjes high power rode ledjes. zodat ze ook egt rood oplichten, en voor de schakelaars en overige verlichting witte leds. plus het feit dat het veel langer mee gaat als de gewone lampjes

Afbeelding
Afbeelding

dashboard kastje en interieur verlichting ook met led uitgevoerd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik hoop aleen niet dat ze zo fel zijn, dat ik een laskap op moet tijdens het rijden

01 jan 2012 15:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht verdere voortgang in het kort
*voorruit vervangen
*targadak mechaniek gerepareerd. Kabel inwendig gebroken en van 2 systemen 1 gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
*kofferbak ging niet meer open van buiten
Afbeelding
*alle slot cilinders vervangen, ook deze waren allen defect en lam. ook zodat ik weer 1 sleutel heb
Afbeelding
*sloten mechanismen gereinigd,gevet en afgesteld
Afbeelding
*ruitmechanieken ontroest, en ingevet
Afbeelding
Afbeelding
*deur rubbers, ruit rubbers, kofferbak rubber, en targa dak rubbers vervangen, slot en spiegel rubbers
Afbeelding
Afbeelding
*afvoeren targadak en kofferbak gerepareerd
Afbeelding
*bodemplaat de roestplekjes aangepakt en zelf gespoten
*audio kabels aangelegd
*Bekleding: tapijten, zijdelingse stukken gereinigd
*stuurhuis en stuurpomp laten reviseren
*kachelhuis gereinigd, gesmeerd en kachel radiateur vervangen
Afbeelding
*alle gaten,openingen en doorvoeringen in de tectiel en cavity wax gezet

verders een hoop klein spul vervangen
Afbeelding

en de gorldels en de houders, deze zaten helaas 2 verschillende gordels in

01 jan 2012 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 3.0T 2016 Midnight Blue
Zou je wat meer info kunnen geven hoe je die achterlichten gemaakt hebt?
Dat ik wil ook graag zo. :-)

Johan

01 jan 2012 20:04
Profiel
PorscheForum Rakker
hoi johan, dat is geen probleem

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

je slaat het glaasje kapot, en peld alles zo goed mogelijk eruit. dan de raakvlakken zo gladmaken dat het witte glaasje erin past. ik zelf heb voor de zekerheid de reflectoren gespoten. met primair en chroomspray. de glaasjes erin gekit. en laten drogen.

de glaasjes zelf met goed zoeken kan je op het internet vinden., weet de site niet meer uit me hooft. is alweer een tijd geleden.

01 jan 2012 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 3.0T 2016 Midnight Blue
Dank je Dennie, ik zal even gaan zoeken.
Ik ga ook zoiets maken.
Je bent goed bezig met je project.
Ga zo door :-)

Johan

01 jan 2012 21:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
mooi en arbeidsintensief project! keep up the good work, ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat

01 jan 2012 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoi tonD, asd en mbembe, dank jullie wel voor jullie reacties. Ben er ongeveer nu anderhalf jaar mee bezig. Ben bang dat ik er nog wel dik een jaar verder ben voordat ze rijd. Houd me van de straat. Grt dennie

02 jan 2012 8:13
Profiel
PorscheForum Rakker
968CS - 1995
Tijnje
Misschien heb ik het gemist in je verhaal Dennie, maar hoe was het met de roestvorming in de deur dorpels? Is een bekende plek.... zit vaak 'vlieg' roest en is goed te behandelen met RX-5 en RX-7. Heb je ze open gemaakt of bekeken via ventilatie roostertje?

02 jan 2012 8:19
Profiel
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
dennie schreef:
Hoi tonD, asd en mbembe, dank jullie wel voor jullie reacties. Ben er ongeveer nu anderhalf jaar mee bezig. Ben bang dat ik er nog wel dik een jaar verder ben voordat ze rijd. Houd me van de straat. Grt dennie

quitters never win, winners never quit. Volhouden! Volgend jaar staat er een beautie.

02 jan 2012 12:34
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Mooi project, ik zou het zelf niet kunnen. Ben benieuwd naar het eindresultaat, blijf het volgen. Succes! :salut: :res:

02 jan 2012 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoi jaap 911, ja daar zit idd roest. De spuiter waar ik hem heen gebracht heeft ,had die stukken er opnieuw ingelast. Aleen helaas niet getectileerd. En zit er weer roest. Die spuiter heeft helaas weinig serieus genomen. En alles zonder goede voorbewerking over heen gespoten Met als uitkomst dat ik na een half jaar weer een nog een keer een halve auto mag laten spuiten. Hij is er zowat slechter uitgekomen dan dat ik hem er heen bracht. Enige wat serieus was , was de hoofdprijs die ik betalen moest..

@retep met geduld en hoed gereedschap kan je een eind komen. Ik heb het geluk dat ik van beroep monteur ben. maakt het wel wat makkelijker.

@Jay911, :-) mooi gesproken. Het is idd wel de bedoeling dat het een mooie auto word.

02 jan 2012 13:48
Profiel
PorscheForum Rakker
968CS - 1995
Tijnje
Leuk project en tevens hele knutselvriendelijke auto! SUC

02 jan 2012 14:29
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Mooi project! Je ziet zo dat je wel errug handig bent.

Dit kon ik vinden op internet over het vervangen van het oranje gedeelte van de achterlichten :salut:

http://www.marketworks.com/StoreFrontPr ... =232118507

02 jan 2012 18:01
Profiel
PorscheForum Rakker
968, bj. 1994 Ex. 924S / 924 (3x)
Amersfoort
Dat is tenminste een serieuze aanpak!

Mooi hoor, op weg naar goud! En wat een fantastische achterlichten!!

02 jan 2012 19:43
Profiel
PorscheForum Rakker
@richardpain, dank je wel. ben linkshandig :-), zulk lensen heb ik idd ook gebruikt voor het vervangen

@paris, helaas had ze ook een serieuze aanpak nodig. als alles klaar is hoop ik tog wel een tijd zonder problemen te kunnen rijden

02 jan 2012 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht opknap beurt interieur vervolg
na het vervangen van de vloer isolatie, begon het reinigen van de vloerbekleding, en alle stukken tapijt. verders was het dashboard aan vervanging toe vanwege de enorme hoeveelheid aan droogtescheuren. met geluk heb ik een punt gaaf exemplaar op de kop kunnen tikken. verders waren de deurbekleding en de achterste bekleding allemaal aangetast door vocht.
Afbeelding
tapijt doen werkelijk weer glimmen en lekker ruiken naar het reinigen
Afbeelding
puntgaaf dashboard dat het interieur weer enorm opfleurt
Afbeelding
Afbeelding
bij het zien van 924 deurpanelen met porsche inscriptie wou ik ze hebben, helaas waren ze allemaal aangetast door waterschade, ik heb van 4 deurpanelen , 2 goede panelen met inscriptie gemaakt. de bakjes heb ik laten bekleden met een rode bies.
Afbeelding
ook om het middenconsole heb ik een rode bies laten zetten ipv originele zwarte bies, ook de stoelen heb ik opnieuw laten bekleden in zwart leer met een rode bies. de stoelen waren krijtstreepstof maar zwaar versleten.
Afbeelding
verder is de pook opnieuw bekleed en de armsteun. de armsteun heb ik eerst moeten repareren.
Afbeelding
het originele stuur was versleten, en het bekleden zou meer kosten dan een ander stuur. ik heb dus een vervangd stuur gekocht
Afbeelding
dashboardkastje het logo voorzien van kleur
Afbeelding
tellerplaten in het rood laten maken, en verschillende accenten met carbon bekleed. dacht dat het rode dan mooi tot ze recht kan komen. ik vind een zwart interieur met rode accenten erg mooi
Afbeelding
voor achterin ook hele vervangende bekleding in nette staat kunnen vinden en gemonteerd.

ik vond het clubsport idee van een stofbekleden achterbank geweldig. ik heb flexibel tapijt bij de interieur winkel gekocht en ben aan het knutselen gegaan om een achterbank vervanger te maken. uitkomst is best leuk geworden
Afbeelding

verders als de motor er weer in zit en de auto is verrijdbaar dan word de hemel opnieuw met sky bekleed. en verders een paar instaplijsten op de kop getikt die het ook wat op moeten fleuren

02 jan 2012 21:57
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Mooi werk :thumleft:

02 jan 2012 22:10
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
leuk project om te volgen :popcorn:

02 jan 2012 22:36
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende