Auteur |
Bericht |
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
poedercoaten ventillator porsche 964
hallo,
ik wil mijn verweerde ventilator fan laten poedercoaten.
ik heb enkele vragen;
- kun je de fan van de dynamo afhalen zonder de dynamo te demonteren van de auto ?
- zit er in de buurt van Nijmegen een betaalbare poedercoater en straler ?
- welke Ral kleur heb ik nodig als ik de fan geel wil laten coaten ?
- welke Ral kleur heb ik nodig als ik de fan rood wil laten coaten ?
- welke Ral kleur heb ik nodig als ik de fan de originele kleur grijs wil laten coaten ?
- wat is een normale prijs voor stralen en poedercoaten van de fan ?
bvd Unteed
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
Laatst bijgewerkt door Unteed op 04 jul 2012 21:55, in totaal 2 keer bewerkt.
|
04 jul 2012 21:43 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: poedercoaten ventillator porsche 964
Volgens mij biedt iemand speciaal dit werk aan op MP..... tussen de onderdelen van Porsche.... kost meen ik 150 euro.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
04 jul 2012 21:53 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: poedercoaten ventillator porsche 964
Ik ben ook geïnteresseerd. RAL 3020 zou mijn voorkeur hebben. Dat is 'verkeersrood', dezelfde kleur als mijn remklauwen. Waar ik me enigszins zorgen over maak, is de mogelijke onbalans die door het poedercoaten kan ontstaan. Of zit dat in de deal in, dat de fan opnieuw gebalanceerd wordt?
|
04 jul 2012 22:06 |
|
|
barrie
Ex 993 '94, 997 4s '06Flevoland
|
Re: poedercoaten ventillator porsche 964
Je zou eens kunnen informeren bij "onderdelen voor Porsche" (in Wijchen..). Lijken hier redelijk ervaren in. http://www.onderdelenvoorporsche.nl/contents/nl/d1619.html
|
04 jul 2012 22:52 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: poedercoaten ventillator porsche 964
Reken daar maar niet op, vaak moet je de ventilator van de dynamo as afpersen bij uitgebouwde dynamo. Dus dynamo eerst uitbouwen is gebruikelijk.
_________________________________________ Rebel engineering
|
05 jul 2012 1:05 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: poedercoaten ventillator porsche 964
150 euro voor een fan te poedercoaten.... dan zou ik eerst maar eens een paar poedercoatboeren opbellen. Ik denk eerder aan 15 euro, hangt het er wel van af of ze het met een andere partij mee kunnen doen....en dat is met rood, geel, grijs altijd wat moeilijker dan met zwart....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
05 jul 2012 7:09 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: poedercoaten ventillator porsche 964
Gewoon even proberen met een fatsoenlijke poelietrekker.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
05 jul 2012 12:52 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: poedercoaten ventillator porsche 964
Ik heb uiteindelijk besloten om mijn ventilator te spuiten en niet te poedercoaten.
De redenen daarvoor zijn:
- het materiaal van de ventilator is iets wat lijkt op Zamak (wordt ook wel 'verchromersverdiet' genoemd) en dat is best lastig duurzaam te bewerken. Als je het laat poedercoaten en de poedercoat beschadigt, krijg je van die lelijke 'blaren' erop (met vaak daaronder van dat witte poeder). - Poedercoaten zou voor onbalans kunnen zorgen - (her)montage van de dynamo zou wel eens tegen kunnen vallen (schroefdraad opnieuw tappen, etc.) - Er zit maar heel weinig ruimte tussen de fan en de behuizing, waardoor je het risico loopt dat de poedercoating tegen de behuizing aan gaat lopen/slijten - de fan moet om te poedercoaten tot zo'n 200 'C opgestookt worden en je weet niet wat dat voor gevolgen voor de ventilator heeft (scheeftrekken, scheuren, etc.)
Een etsende primer gebruiken en dan spuiten levert -denk ik- een beter/duurzamer resultaat op...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
Laatst bijgewerkt door Black Betty op 05 jul 2012 17:45, in totaal 2 keer bewerkt.
|
05 jul 2012 15:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: poedercoaten ventillator porsche 964
|
05 jul 2012 15:43 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: poedercoaten ventillator porsche 964
Hierbij een offerte ; Beste, de prijs voorparelstralen en poedercoaten is 78 Euro incl BTW, excl eventuele verzendkosten (12,50 Euro). Voor details, zie http://www.onderdelenvoorporsche.nl/con ... d5879.html Voor kleuren, zie onze pagina met voorbeelden, http://www.onderdelenvoorporsche.nl/con ... d1619.html. We hebben nog meer kleuren, maar deze worden het meest gevraagd. Groeten, Jos Bassant.EUR 78,- valt toch wel mee ?
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
05 jul 2012 19:23 |
|
|