Auteur |
Bericht |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Binnenkort start er weer een nieuw project... 912 uit 1968
Omdat ik nog een project auto in de schuur heb staan die er nu eindelijk aan moet geloven.... Het gaat om een Porsche 912 uit 1968. De onderdelen heb ik in het verleden een beetje bij elkaar gezocht omdat ik hem destijds incompleet kocht. Motor en bak heb ik er (nog) niet bij.... De auto heeft de afgelopen jaren stof en zwaluw poep staan vangen... De dorpels verdienen aandacht, de rest is hard (als het goed is ) Het moet wel weer wat aparts worden dus mochten jullie goede ideeen hebben hoor ik dat graag....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
Laatst bijgewerkt door Cloaca op 31 maart 2014 21:30, in totaal 5 keer bewerkt.
|
31 maart 2014 21:18 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Binnenkort start er weer een nieuw project... 912 uit 19
cool, kom maar op!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
31 maart 2014 21:20 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Rally bak van maken!!! Mooie race strepen erover......vol hangen met stickers en schijnwerpers!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
01 apr 2014 7:32 |
|
|
912
|
Het moet iets apart worden... Iedereen maakt tegenwoordig toch een 'raceauto' of een 'tribute'.
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
01 apr 2014 8:13 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Okee...... Maar kom eens met een mooi alternatief dan. In plaats van mijn idee te verwerpen....
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
01 apr 2014 8:23 |
|
|
DennisvdB
|
Iets aparts.... Dan wordt het Bosozoku-style! Of een RSR-replica met het originele 912 blok, want downsizen is helemaal hot tegenwoordig..
Laatst bijgewerkt door DennisvdB op 01 apr 2014 9:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 apr 2014 8:59 |
|
|
Cloaca
|
Ik heb er brede en smalle F-model voorschermen bij.... Verschillende soorten bumpers... Ben benieuwd of de 17 inch Fuchs trouwens passen... Oh ja, qua blok kun je natuurlijk ook alle kanten op.... De auto wordt sowieso van binnen ook dezelfde kleur als van buiten.... lekker kaal en blikkerig....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
01 apr 2014 9:04 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Wat blok betreft....de prijzen van 912 blokken in goede staat schieten de pan uit, er wordt snel 8000 euro neergelegd voor een knap blok. Opgevoerde, goed getunede motoren brengen nog meer op.
912 blokje kopen en tunen is echt een dure grap.
Ik zou gaan voor een knappe type4 VW motor, opbouwen als 2.4 met 914 koppen, alle bijbehorende goodies, zit je ook op een 6.000 euro maar heb je 160/180 pk. Misschien zelfs opbouwen als 2.7, dat wordt wel een pak duurder maar kan 200+ PK leveren.
Das lachen dan, met een lichtgewicht 912je met een bijna perfecte gewichtsbalans en meer dan klassiek 911 vermogen.
Koppeling en vliegwiel 911S.
Bak bouwen, met aangepaste ratio's, daar zijn genoeg items over te vinden op de US fora, het is daar bijna nationale hobby.
Voor remmen upgrade stuur me maarl een PB indien je interesse hebt, been there, done that.
912 tuning...been there, done that...and again, and again!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
01 apr 2014 9:21 |
|
|
Cloaca
|
Inderdaad Felix.... Er moet wel een lichte en sterke motor in.... (4 cilinder turbo ) Mag uiteraard ook watergekoeld zijn.... zolang deze er maar eenvoudig uit te halen is.... Ik wil de auto zelf namelijk zo origineel mogelijk houden... De start laat nog even op zich wachten.... Maar dat geeft mooi de ruimte om de plannen uiteen te zetten.... Maar sowieso: - Lichte carrosserie - 911 remmen - kuipstoeltjes - lichte en sterke motor - Binnenzijde meegespoten in kleur
|
01 apr 2014 9:36 |
|
|
DennisvdB
|
Type4 blok goed tunen is vaak wel een heel pak duurder dan 6000. Een goed getuned Type1 blok is al gauw 6000-7000 euro met kwaliteitsonderdelen, voor Typ4 geld meestal ook de prijs x2 a 3 van Type1. "Probleem" van een goede Type4 opbouwen zijn de kosten die gaan in de carter- en kopbewerkingen. Een kop goed flowen (914 kop of standaard maakt dan niet veel meer uit) kost nu eenmaal veel geld omdat het arbeidsintensief is. Cilindersetje van JE of Carillo is ook al 1000 tot 1500 euro. Setje 48IDF compleet is 1150 euro. Een set goede Remmele koppen is 2200 euro. Drijfstangen 400/500, krukas rond de 800. Dan komen er nog zo veel onderdelen bij (stoterstangen, nokkenas, tuimelaars, 911-koeling compleet, uitlaat etc etc.) Mocht je een Type4 blok willen bouwen, dan raad ik je aan om eens met Walter van Keversite te praten/pb'en. ( http://www.keversite.nl/forum/memberlis ... file&u=287). Heeft al meerdere blokken gebouwd, waaronder een NA 2.7 Typ4 maar rijdt nu met een 2.2 Typ4 Turbo met 467pk. Die kan je wel meer vertellen over het bouwen en de bijbehorende kosten van een Typ4.
|
01 apr 2014 9:44 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Je kan het jezelf ook makkelijk maken en iets kopen wat al klaar is!! http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
|
01 apr 2014 9:48 |
|
|
Cloaca
|
Leuk motortje... Prijs is ook leuk... Een kevermotor past denk ik wel op een 912 bak.... Maar >200pk is natuurlijk veel leuker...
|
01 apr 2014 10:16 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Turbo erop?!?!?!?
|
01 apr 2014 10:19 |
|
|
Cloaca
|
Dat overleefd zo'n blok niet....
|
01 apr 2014 10:22 |
|
|
DHB
Met wielen en benzine
Ex. 912-1968 en Cayman S
Nu iets met een sterDordrecht
|
Durfde daar iemand Subaru WRX te roepen ?
_________________________________________ Onderschrift : Een stukje tekst die je optioneel aan al je berichten kunt toevoegen. Er is een limiet van 255 tekens.
|
01 apr 2014 20:42 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Dan is het iig nog een boxer-motor. Straks gooit hij er nog een wankel-blok in
|
01 apr 2014 20:44 |
|
|
Cloaca
|
Een wankel turbo zou ook mooi zijn... Maar dan heb je wel een grotere uitdaging qua ECU...
|
01 apr 2014 21:25 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Dat zal toch wel loslopen? Gewoon het Mazda tunings forum benaderen.
|
01 apr 2014 22:13 |
|
|
Cloaca
|
Wat vinden de heren van dit kleurtje? Qua vormgeving heb ik het materiaal thuis.... alleen die wieltjes wordt een probleem....
Laatst bijgewerkt door Cloaca op 02 apr 2014 13:41, in totaal 2 keer bewerkt.
|
02 apr 2014 13:32 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Affengeil.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
02 apr 2014 13:40 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
maar met een 4 cilinder???
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 apr 2014 14:09 |
|
|
Cloaca
|
Ehm.... 912.... 4 cilinders op kenteken.... ja.... 4 cilinders..... Maar ook daar kun je alle kanten mee uit.... kever motortje erin van 35pk bijvoorbeeld....
|
02 apr 2014 14:13 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Of de eerder genoemde WRX krachtbron!!!!!!!
|
02 apr 2014 15:41 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Maar die blauwe is wel echt gaaf.......DOEN!!!!!!
|
02 apr 2014 15:52 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
je kan gedachten lezen;-)
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
02 apr 2014 16:30 |