Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 1:51

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Speakers 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Speakers 964
Vandaag speakers vervangen van mijn 964. De oiriginele speakers was niet veel meer van over na 23 jaar..

Afbeelding

Ik wilde wel de originele look houden, met de originele roosters. Dus geprobeerd passende speakers te vinden. Het is geworden:

Voor: Polk DB5251 Polk Dynamic Balance DB5251, compo luidspreker set 13 cm, 2-weg 100 watts RMS, inbouwdiepte 59mm
Achter: Polk MM461P Polk Mobile Monitor MM461P, luidspreker set 4 x 6 inch, 2-weg 50 watts RMS, inbouwdiepte 43mm

Deurpanelen verwijderen. Dat gaat best makkelijk. Kijk op deze youtube: http://youtu.be/5gTgng3p3QM

Afbeelding

De tweeters pasten ineens goed, de oude eruit, de nieuwe klik je er zo in.
De speakers in de deurpanelen pasten net niet in de ring en de " beker" waar de oude speakers in zaten. Opgelost door de "beker" weg te laten en de speakers van de achterkant tegen het deurpaneel te schroeven. En de originele ring aan de voorkant van het deurpaneel.

Afbeelding

Het hoge - lage tonen filter van Polk past ook precies op de plaats waar het originele filter zit.

Afbeelding

Achterin was het helemaal plug en play. De oude eruit, de nieuwe erin.

Afbeelding

Het geluid is waanzinnig veel beter nu. :D

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door robbie993 op 20 apr 2014 20:49, in totaal 2 keer bewerkt.

20 apr 2014 20:26
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Speakers 964
mooi! heb ooit een set van JBL gebruikt voor de voorspeakers en -tweeters. Pastte prima. Maar deze oplossing is ook goed en kennelijk goed van geluid :thumleft: Dat laat in een 964 standaard na zoveel jaar nogal wat te wensen over...

20 apr 2014 20:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2, Ex. 964 C4, Boxster S 981, 997S en 964 C4
Roerdalen
Leuke post, staat ook binnenkort op mijn to-do lijstje, als ik mijn voorwielophanging weer gemonteerd heb.

Wat ik graag zou willen weten is waar je de speakers heb besteld, en welke radio je gebruikt en wel of geen verzeker.

Alvast bedankt,

Groet John

20 apr 2014 21:09
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Idem hiero; had Focal-set gehaald.
Zonder amp, toch super geluid. :thumleft:

20 apr 2014 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
@John
- online besteld bij car hifi twente
- geen versterker
- head unit is een oude Kenwood.. ben wel aan het kijken naar iets leukers, dat beter bij de auto past

20 apr 2014 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2, Ex. 964 C4, Boxster S 981, 997S en 964 C4
Roerdalen
Okay, dank je wel! Enne nog een laatste vraagje, de roosters van de hoedenplank klikken die gewoon op de nieuwe speakers vast?

Gr. John

20 apr 2014 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Nee, die klikken er niet op, door de ovale vorm. Ik had eerst vierkante speakers besteld, maar die waren niet leverbaar. Kreeg ik ovale toegestuurd.. Maar die roosters leg ik erop, klein stukje dubbelzijdig plakband en het werkt net zo mooi.

20 apr 2014 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Heb je nu geen afdakje meer over je speakers in de deuren?? er loop via het glas en de rubbers altijd water in de deur.. en als dat recht op de speakers valt wordt ie niet beter van.....

20 apr 2014 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2
010
Nice! Deze gaat op mijn to-do lijst.

21 apr 2014 20:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Hi,
Een paar jaar terug lagen de achter speakers bij mij ook te rammelen, papier volledig vergaan. Dus toen ben ik ook tot vervanging overgegaan.

De vervangende speakers zijn JBL 4x6 inch type GTO6428. De originele roosters klikken daar niet op.
Daarom heb ik uit de originele Blaupunkt speakers de binnenmaat van de nieuwe speakers gesneden/gesmolten met een dremel en deze bovenop de nieuwe speakers gemonteerd.
Met dezelfde boutjes, zit erg goed vast. En daarop het roosters weer geklikt.
Nadeeltje is dat de originele roosters daardoor iets hoger komen te liggen, zoals je kunt zien op de foto.
Maar dat valt na een paar dagen niet meer op.

Geluid is goed, kosten 60E.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou graag als volgende stap een werkende USB of Ipod aansluiting op mijn radio CD speler (Porsche CD-10) willen maken, heb alleen geen idee hoe. De hele speler vervangen is wellicht een optie, maar de CD-10 is met een DIN -kabel aangesloten aan de versterker onder de stoel. En radio's met DIN-aansluiting zijn er niet zo veel meer denk ik. Heeft iemand suggesties hiervoor?

14 mei 2014 23:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
ik heb er een kenwood in gezet met usb,dan heb je geen wisselaar meer nodig en je originelle radio natuurlijk nooit weg doen.
maar het geluid met een radio die 4 x 50 watt geeft is zoveel beter dat ik dit toch maar heb gedaan.
je telefoon laad ook gelijk op is toch wel makkelijk.
wat ik ook mooi vond bij de kenwood is dat je de kleur van de disp mooi in de kleur van je knoppen er boven kan zetten.

gr anton964

14 mei 2014 23:21
Profiel
PorscheForum Rookie
@Anton964,
Hoe heb je je speakers aangesloten? Achterop de radio en heb je dan draden moeten verlengen van onder de stoel naar de radio?

Ik heb 1 DIN-kabel lopen naar de versterker onder de bijrijdersstoel en daarop zitten alle uitgangen naar de speakers.

Groeten Bofferd.

15 mei 2014 17:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
ik heb geen versterker onder de stoel. 4x 50 watt is voor mij zat.
dat komt gewoon uit de radio.

gr anton964

20 mei 2014 23:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]