Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 1:40

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Roest linkerwielkast Carrera 3.2 van '88 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Roest linkerwielkast Carrera 3.2 van '88
Aangespoord door het topic 'roestige klusjes' op deze druilerige zondag de P maar eens opgekrikt. Tijdens de laatste APK werd op een plekje in de linker wielkast gewezen.
Met de hand kon ik al iets wegtrekken:
63766

Daarna aan de slag met stanleymes en staalborstel:
63767

Toch twee gaatjes en roestig er om heen; op tijd erbij dus. Hoe kan ik verder het beste aan pakken? Moet dit gelast worden of kan dit ook anders worden gemaakt? En wat voor spul heb ik eigenlijk weggesneden? :roll:

Heb overigens gelijk de hele linker wielkast schoongemaakt. Zat veel zand (droog) bovenop de vulleiding voor ruitensproeiers en het voorspatbord. Geen roest daar nog te zien.

01 feb 2015 17:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Roest linkerwielkast
Dit bewijst maar weer eens dat hetgeen je ziet vaak een topje van de ijsberg is. Succes met je project :thumleft:

01 feb 2015 17:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Roest linkerwielkast Carrera 3.2 van '88
Ga er maar vanuit dat je bij de meeste oudere Porsches wel (wat) roest zult vinden, zeker als je delen uit elkaar gaat halen.
Sta zelf ook op het punt om zaken aan te pakken maar ik schrik toch wel van de behoorlijke prijsverschillen voor het zelfde werk :?

02 feb 2015 15:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Citaat:
En wat voor spul heb ik eigenlijk weggesneden?

De pvc coating heb je weg gesneden. Deze plek zal hard aangepakt moeten worden, door nieuw plaatwerk en betekent las werk.

02 feb 2015 18:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
@Rijn ja moet inderdaad aangepakt worden. Auto staat nu binnen (geschorst); zodra ik weer ga rijden gaat een van de eerste ritjes naar een plaatwerker. Kun jij mij -evt via pb- een indicatie geven?
Onder het mom 'voorkomen is beter dan genezen' kwam ik op http://www.lokari.de. Zij verkopen binnenschermen voor het G-model. scheelt in ieder geval zand en modder in de spatborden en zou dus ook roest moeten voorkomen. Maar heeft iemand recente ervaringen hiermee (na 2004)?

04 feb 2015 16:26
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
heb geen ervaring met Porsche , maar rij een TR6 en daar zie je ze er regelmatig mee rijden , in het begin reden alleen de zg
rally rijders er mee, nu zie je ook de zg mooi weer auto's ermee , en de commentaren die ik hoor zijn heel positief
(mits goed gemonteerd). slijtage door steenslag , grit ed hou je behoorlijk tegen

04 feb 2015 17:28
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
leuk spul

Afbeelding
Afbeelding

04 feb 2015 20:20
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: Roest linkerwielkast
Master Ken schreef:
Dit bewijst maar weer eens dat hetgeen je ziet vaak een topje van de ijsberg is. Succes met je project :thumleft:

Als dat alles is... :lol:
Dit mag niet veel kosten... weinig werk...
Maar ik zou de boel nog wel even verder schoontollen tot je schoon en blank materiaal ziet...

04 feb 2015 20:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Hermen 2 schreef:
leuk spul

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben minder weg van dit soort oplossingen.. Het vuil sluit je ook op en dit kan, indien vochtig, het roestproces juist versnellen. Liever hou ik het open en inspecteer ik het regelmatig.. Just my cup of tea..

04 feb 2015 23:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik ben hier ook niet zo voor, vind de prijs ook wel pittig en dan je creëert hier ook weer plekken waar zand, vocht zich kunnen nestelen.

Als de pvc laag in goede staat is regelmatig bij de was beurt met een hoge druk reiniger de binnen zijde van de wielkasten schoon spuiten is mijn moto.

04 feb 2015 23:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
@rijn dat dacht ik dus vroeger ook , maar heb wel gezien dat de pasvorm erg goed is , de randen worden afgekit , dus onmogelijk dat er
iets zich gaat ophopen . Ben het wel helemaal eens met je dat je je moet afvragen of je het nodig hebt. Bij normaal gebruik waarschijnlijk niet.
De auto die ik gezien heb die er mee uitgerust waren ,zijn de "rallypaarden" en je schrijkt wat een schade een rally rijden kan aanrichten , voor
grit en stenen die op de weg liggen , maar de meeste auto's hier zullen dat niet meemaken. Mijn conclusie zou zijn .. niet nodig voor normaal gebruik
maar bij intensief cq rally gebruik het overwegen waard.

05 feb 2015 9:00
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Op de 965 (denk ook de 964?) zitten gewoon binnenschermen, niet zo fancy looking als deze, gewoon zwart kunsttof en haal ze er af en toe even af, blijft eigenlijk geen troep achter dus voorkomt een boel narigheid volgens mij!
Heb nog een oude volvo waar geen binnenschermen opzitten, als je ziet wat er daar allemaal in hoeken&gaten blijft plakken...ik zou ze d'r lekker opzetten dus!

05 feb 2015 21:50
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Een 964 heeft hiervoor voorzieningen in de binnenschermen gemonteerd zitten... brackets etc...
Heeft een 3.2 niet.... dus een hoop gekloot om die troep te monteren...
Ik zou hier nooit aan beginnen.... vooral leuk bij verkoop die rare platen in je binnenscherm die er niet horen...
Lopen mensen bij weg...

06 feb 2015 12:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Citaat:
Heb nog een oude volvo waar geen binnenschermen opzitten, als je ziet wat er daar allemaal in hoeken&gaten blijft plakken...ik zou ze d'r lekker opzetten dus!

Valt ook onder onderhoudt wat men zelf kan uitvoeren . Bij was beurt ook de wielkasten schoon spuiten. Zolang het zand, water en modder weg kan spoelen blijft het er ook niet hangen.

+1 helemaal mee eens wat Cloaca aangeeft.

06 feb 2015 13:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Rijn schreef:
Bij was beurt ook de wielkasten schoon spuiten. Zolang het zand, water en modder weg kan spoelen blijft het er ook niet hangen

Net ook in het andere roesttopic geschreven, ik was verbaasd over de hoeveelheid zand die bij het linkervoorwiel bovenin het spatbord zat. Daar loopt een leiding voor de ruitenwisservloeistof waarachter veel zand blijft zitten. Gelukkig allemaal droog maar ik begrijp nu beter waarom het G/model roest krijgt bij de aansluiting spatbord en wielkast.

07 feb 2015 15:45
Profiel
PorscheForum Rakker
De PVC bescherming iets verder uitgesneden en met de staalborstel rondom op blank staal uitgekomen. het is gelukkig een geïsoleerde plek. volgende stap is toch het krokante deel verwijderen?
63849

08 feb 2015 13:40
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Je moet de plek nog veel groter blank maken, dan pak je een luchtzaag en zaag je het royaal uit.
Het uitgezaagde stuk bekijk je dan aan de achterzijde, heb je daar ook alle roest weggezaagd, kun je er een nieuw stukje plaatwerk inlassen.

Plek moet echt veel groter omdat je ook veel warmte inbrengt en dus de coating aantast.

Daarna zichtzijde en achterzijde goed primeren met een roestwerende primer (liefst 2 componenten)

Daarna een originele rubbercoating eroverheen.

08 feb 2015 13:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Elferhenkie heeft gelijk , rubbercoating ruimer weg halen.

Reparatie plek wordt zomaar groter en al doe je het niet voor dat deze warm wordt want hij laat los en de hechting is weg . Daarbij kan je ook kijken hoe de staat van het materiaal in de buurt is van de las delen. Zodat je niet later weer aan de gang kan gaan op de zelfde plek.

11 feb 2015 14:58
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]