| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Targa bj 77 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=33&t=45657 |
Pagina 1 van 5 |
Auteur: | mokreb [ 09 okt 2015 23:21 ] |
Berichttitel: | Targa bj 77 |
Ik ben net gestart met de ontmanteling van een 911 targa uit 77 voor restauratie. Nu vraag ik me af wat de beste manier is om te ontlakken. Stralen ,sodablast, afbijten of schuren. En wat voor invloed heeft dit op het verzinkte plaatwerk? Benieuwd naar ervaring en of tips? |
Auteur: | quickstep [ 10 okt 2015 8:29 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
Succes met je project. Misschien goed om een inhoudelijke discussie te voeren over het kaalmaken van je auto. Want voor je het weet heb je vele meningen die mager onderbouwd zijn. Voor mijn 356 project heb ik alle lak met de hand verwijderd (fohn en bijtel) en enorm karwei, maar niet moelijk, alleen tijdsintensief. Toen ik er aan begon was de argumentatie van het restauratiebdrijf dat dit voor de 356 de meest geschikte methode zou zijn ivm de vertinde delen. Een 356 is niet zon heel grote auto dus de buitenkant is redelijk goed te doen. De motorruimte is lastiger, daarvoor heb ik regelmatig gebruik gemaakt van een staalborstel (aangedreven op lucht) om de hoeken goed schoon te krijgen. Na verloop van tijd vliegt het staal om je oren. Voor de toekomstige projecten kijk ik ook naar alternatieven: thermisch ontlakken (auto in oven) en ontlakken opbasis van afspuiten met water onder hogedruk (om daarna de auto te laten drogen). De laatste methode kan ok terplekke door een extern bedrijf uitgevoerd worden. Ik weet dat o.a. Ferrari Classico deze methode gebruikt. Zandstralen heb ik overwogen, maar dan moet je ook je kokerbalken openmaken en dichtlassen om het zand van het stralen eruit te halen. Ontlakken door de auto in een bad te doen (logen heet dat toch?) heb ik 'angst' voor omdat op de lange termijn je de effecten hiervan pas kan gaan zien. |
Auteur: | ddo [ 10 okt 2015 13:47 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
Ik heb ook zelf mijn targa ontlakt. Mijn project is een hobby project zonder enige tijdsdruk en ik ben aan de slag gegaan met een elektrische afbrander en wat plamuurmessen. Als je eenmaal de slag te pakken hebt haal je er zo hele vellen vanaf. Ik heb ook (dhz) afbijt geprobeerd maar dat werkte niet echt en gaf veel bende en gaat laagje voor laagje. Misschien dat prof. afbijt wel werkt maar met de brander haal je meerdere lagen er in een keer af tot aan het kale staal. Sommige plekjes en hoekjes zijn wel weer lastig met een brander en pas ook op voor delen die vertint zijn. Succes! |
Auteur: | quickstep [ 10 okt 2015 14:31 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
Goede toevoeging DDO, was ik vergeten te schrijven. Maak de lak (en dus het metaal) niet te warm, je kan het zien als er bellen gaan ontstaan, de kans op vervorming ontstaat dan als je (perongeluk) wat harder drukt. Heeft iemand ervaring met ontlakken ivm water dat onder hoge druk gespoten wordt? Succes! |
Auteur: | Brabo964 [ 10 okt 2015 16:58 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
[urhttp://content.us.porsche-clubs.porsche.com/porscheclubs/klassieke-porsche-911-en-912-club/pc_main.nsf/web/CE7033AC2D4A7D51C125789D005015B1l][/url] Dit is volgens mij een duidelijk verhaal....doe er je voordeel mee! Siemerink weet waar hij over praat! http://content.us.porsche-clubs.porsche ... 9D005015B1 |
Auteur: | quickstep [ 10 okt 2015 19:11 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
Ik weet dat CCR van Leeuwen goede ervaringen hiermee heeft opgedaan. Persoonlijk zie ik de nadelen van logen ook zo. Blijft over: thermisch ontlakken (auto in oven) en stralen met water onder (zeer) hoge druk. |
Auteur: | mokreb [ 29 nov 2015 15:29 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
Afgelopen tijd niet stil gezeten, hierbij een kleine update; |
Auteur: | A-Line [ 29 nov 2015 16:14 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
respect |
Auteur: | Esteban [ 29 nov 2015 23:26 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
Hebben bij RS Fest enkele maanden geleden, gesproken met iemand die aan chemische ontlakken doen, daarna werd de carrosserie in epoxylak gespoten. Zag er een degelijk proces uit... Prijs weet ik niet meer spijtig genoeg, maar dacht dat het niet goedkoop was. Ziet er een leuk project uit !! |
Auteur: | mokreb [ 13 dec 2015 22:01 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
Zoals te zien was de olie koeling ook niet meer optimaal |
Auteur: | PTT [ 13 dec 2015 22:06 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
Auteur: | mokreb [ 13 dec 2015 22:10 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
TNXS PTT Wat doe ik verkeerd met het plaatsen van de foto`s? |
Auteur: | PTT [ 13 dec 2015 22:16 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
Wanneer je de img (url) van photobucket kopieert, hoef je het niet meer tussen img te zetten. |
Auteur: | P32again [ 03 jan 2016 17:52 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
Goed bezig! Leuk om te volgen. Dasty is top, laat t alleen niet te lang zitten, zeker op rubber of alu niet nacht laten inweken. En volgens mij zijn wielkasten (ook de steenslag laag) af fabriek in kleur meegespoten (bij 3.2 sowieso) Als je alu wilt schoonmaken werkt belgom goed. |
Auteur: | grensrijder [ 06 jan 2016 20:24 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
Mooi project ook. Ga het zeker volgen en worden we ook zeker wijzer van ivm ons eigen project. Goed bezig! |
Auteur: | GhostRider [ 07 jan 2016 0:00 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
Seen it. Done it. De mijne was ook een '77er, al was 'ie in '76 al gemaakt en pas wat later in San Diego verkocht. De koetsmagiƫr Timo heeft de mijne weer toppie gemaakt. Zou haast nog spijt krijgen dat ik haar inruilde voor m'n huidige 4S. Heb er zelf ook veel aan gedaan, maat koetswerk was voor Timo en Ronald voor het interieur. Als je weer originele tartan wilt, of andere period correct vragen hebt. Shoot. Al zullen er meer zijn hier op het forum met de nodige G model targa know how. Leuk om te volgen! |
Auteur: | GhostRider [ 07 jan 2016 0:03 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
Ohja. Heb nog veel beeldmateriaal van de mijne destijds. Als je vergelijkende foto's wilt van een deel, roep dan maar. Misschien kan een vergelijkend plaatje verhelderend werken. Ik denk nl. niet dat alle foto's van de restauratie nog hier op het forum staan. Als je op restorating Sally zoekt kom je iig wel wat input tegen. |
Auteur: | Esteban [ 07 jan 2016 8:16 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
Het grondige werk Op foto ziet de carrosserie er precies nog goed uit, of heb ik het verkeerd? Misschien al wat vooruit op de zaken, maar terug in originele kleur? Zwart was precies niet de originele kleur.... |
Auteur: | mokreb [ 07 jan 2016 22:22 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 | |||||||||
Ik zal de betreffende link eens gaan zoeken. Mooi aanbod en zal zeker nog wel gebruik maken van je kennis. |
Auteur: | mokreb [ 31 jan 2016 13:40 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
We zijn weer een paar weken verder en hebben een aantal kleine zaken aangepakt. Het sleepoog had zijn beste tijd wel gehad. 2 gelijke sleepogen beugen, veel passen en meten. Afgelast en voor roestvorming een kleurtje.(Later alles tegelijk naar de straler) Eerder foto`s getoond van de olieleidingthermostaat, die op een aantal plaatsen zwaar beschadigd waren. Uitdaging deze messingleiding weer te herstellen was geen optie, via via bij een leverancier terecht gekomen. werden verkocht in standaard lengte van 5 m1. Dit kwam mooi uit want de totale ontwikkelde lengte van de olieleiding was korter. Samen met een vriend (Installatietechnisch) de leiding in de exacte vorm nagemaakt. Deze was wel het moeilijkst . Het grote moment passen ze . Voor zover de update. |
Auteur: | porsche964 [ 31 jan 2016 15:30 ] |
Berichttitel: | Re: Targa bj 77 |
Goed bezig |
Pagina 1 van 5 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |