| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
944 Turbo Turbo Revisie http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=33&t=46807 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Anne 2.7 [ 13 maart 2016 21:02 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Mooie klus, en goede foto's erbij. ![]() |
Auteur: | Die zwarte [ 13 maart 2016 22:30 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Petje af hoor, hele klus met de nodige stress, zeker met al die goeie adviezen in dat sleutelhok. |
Auteur: | Johann [ 13 maart 2016 22:30 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Mooie verslag Richard, Nu maar hopen dat de revisie meevalt. |
Auteur: | PTT [ 13 maart 2016 22:36 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Lijkt nu net een grote mensen puzzel met al die losse stukjes rond de auto. |
Auteur: | Master Ken [ 19 maart 2016 0:59 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Mooi topic, vooral ook vanwege de vele foto's. Succes met terugplaatsen. ![]() |
Auteur: | Johann [ 19 maart 2016 8:29 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Nog maar 60 miuten dan kunnen we weer sleutelen ![]() ![]() Ik heb ook de nieuwe charge tubes in de auto ![]() |
Auteur: | Riicharrd [ 19 maart 2016 23:51 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Hij zit er in en hij doet het! (tot nu toe ![]() Foto's volgen snel ![]() |
Auteur: | Anne 2.7 [ 20 maart 2016 9:14 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Mooi werk! ![]() |
Auteur: | alfa male [ 30 maart 2016 9:17 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Ben ik de enige die op een update zit te wachten? Machtig mooi topic. |
Auteur: | Taxi Hans [ 30 maart 2016 9:52 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Nee Alfa Male maar ik kan en mag het hier real life meemaken dus hoef niet te wachten op een post van de heren ![]() |
Auteur: | rens914 [ 31 maart 2016 12:18 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Ik had ook de Dansk onder mn 952. Tot 120kmh was het aangenaam rijden, daarboven kreeg je op langere ritten op den duur wel hoofdpijn. |
Auteur: | Riicharrd [ 31 maart 2016 12:48 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Excuus Heren & Dames voor het niet eerder plaatsen van een update! Fijn dat jullie zo met me meeleven ![]() Foto's moeten jullie me helaas nog wel even schuldig blijven... Het terugbouwen van de Turbo heeft uiteindelijk 12 uur gekost, maar het is gelukt! Grootste issues waren het monteren van de turbo downpipe aan de uitlaat (wat een helse moeren) en het vervangen en op de juiste manier plaatsen van de nieuwe vacuumlijnen . 's Avonds sloeg de auto niet direct aan, dus dat was even schrikken. Gelukkig was het probleem snel gevonden, een losse TDC-sensor stekker was de oorzaak. Een kort rondje rijden bracht goede resultaten, er was boost! ![]() Enige wat me opviel was het niet/langzaam terugvallen van de toeren bij gas loslaten, waarschijnlijke oorzaak: nieuwe, strakke seals om de gasklep-as. Ook zat de uitlaat niet mooi aan de achterkant. Daarna de auto weggezet om de volgende week nog een oliewissel te doen en het gasklephuis na te kijken. Week later het gasklephuis gedemonteerd om de seals nogmaals te smeren, maar dat had weinig effect. Het viel op dat de terugtrekveer slapper was dan eerst en niet voldoende kracht had om de klep weer dicht te trekken. Prijs opgevraagd voor een nieuwe veer: 40 euro! Ondertussen op zoek gegaan naar een andere passende, goedkopere veer en daarbij gestuit op die van een Kever. Aankomend weekend maar eens proberen of dat werkt ![]() Next, oliewissel. Op de 944 turbo zit er links naast het blok een rechtopstaand oliefilter, zeer dicht naast een koelslang. Af-fabriek zit hier een mooie bocht in om ze vrij te houden, bij mijn auto helaas niet ![]() Resultaat: koelslang lek na het met een dop losdraaien van het filter. Komend weekend moeten we dus de koelslang nog vervangen, het nieuwe veertje passen en kijken of we de uitlaat recht kunnen hangen.. hopelijk daarna ![]() |
Auteur: | Riicharrd [ 31 maart 2016 13:07 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie | |||||||||
Ben nog niet boven de 100 geweest, dus dat wordt even afwachten! Heb gelukkig al wel wat ervaring met luide uitlaten, dus hoop dat dat helpt ![]() Update: Nu wel boven de 120 geweest, maar heb er absoluut nog geen moeite mee! Definitieve antwoord komt eind mei, na ARSE 2016 ![]() |
Auteur: | Taxi Hans [ 31 maart 2016 13:39 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
liever lawaai op mijn voorruit dan olie ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | Riicharrd [ 12 apr 2016 8:49 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Dus, foto's hadden jullie nog te goed! ![]() Het valt me wel op dat ik bij het in elkaar zetten, minder foto's heb gemaakt dan bij het uit elkaar halen .. ![]() Zoals gezegd was de turbo heel netjes gereviseerd door C&E Turbo Chargers in Amersfoort. Ze hebben zelfs een nieuw typeplaatje gemonteerd! ![]() ![]() Turbo gereviseerd De tapeinden aan de uitlaatzijde waren bij de demontage afgebroken dus daar moesten nieuwe in. De montage van de turbo zelf liep vrij voorspoedig. ![]() Turbo weer op z'n plek Ondertussen was de rest van de PBVH bezig met het monteren van de nieuw aangeschaft Dansk roestvrij stalen einddemper. Was wel nodig ook, want het ophangpunt van de oude demper was volledig weggeroest. Met ARSE 2016 voor de deur deze dus maar meteen vervangen. ![]() ![]() Weggeroest ophangpunt, de gaten vielen erin / Oud vs Nieuw De Dansk demper is een heel stuk lichter dan de originele, het schijnt een goede 7 kilo te schelen. Ik ben alleen niet heel tevreden over de passing van de demper, we hebben er aardig aan moeten stellen om hem in fatsoen te krijgen. Ben benieuwd of anderen een zelfde ervaring hebben?! Johann en ik waren ondertussen bezig met het terugplaatsen van de idle stabilizer en de vacuum wirwar onder de inlaat. De volgende uitdaging was het vervangen van de vacuumlijnen... Hier hebben we met 4 man toch wel even ons hoofd over gebroken. Vanwege de Tial 38mm wastegate onder mijn auto, lopen de vacuumlijnen anders dan af-fabriek. ![]() Maar gelukkig zijn we hier ook uitgekomen ![]() ![]() ![]() Vacuum wirwar en inlaat monteren Toen was het moment daar, de testrit! Zoals gezegd viel het me op dat de gasklep niet helemaal sloot wanneer ik gas los liet. Bij verder onderzoek bleek dit te komen door de nieuwe seals in het gasklephuis, de originele veer had niet meer de kracht om de gasklep te sluiten. Navraag bij Porsche leerde mij dat een nieuwe, originele veer 38 euro zou moeten kosten! Nou ben ik wel goed, maar niet gek, dus op zoek naar een andere veer. Uiteindelijk heb ik voor 2 euro een veer van een Kever op laten sturen, deze is een stuk stugger en werkt perfect ![]() ![]() Originele veer links, van de Kever rechts Laatste punt op de agenda was het verwijderen van de bochel op mijn dashboard (een behuizing waar de turbodruk meter in zat). Durf er geen foto van te plaatsen ![]() Oplossing was om een gauge pod te installeren onder de radio, in plaats van het aflegvak. Het Amerikaanse bedrijf Lindsey Racing heeft hier een mooie oplossing voor. Ik wilde ook graag een olietemperatuur meter, maar waar die te plaatsen? Gelukkig had Lindsey Racing daar ook ervaring mee ![]() Ze leveren een nieuwe carterstop met schroefdraad voor een olietemperatuursensor, met behoud van een sterke magneet. Dus bij de oliewissel de nieuwe stop teruggeplaatst en een kabel getrokken tot in de cabine. Ben erg tevreden met het resultaat! Nu alleen nog een derde meter aanschaffen ![]() ![]() ![]() ![]() Materiaal en olietemperatuursensor Let aub niet op de niet-"period correcte" radio ![]() Heb er nu ongeveer 100km opzitten na deze operatie, maar wat een feest is het weer! ![]() Uitlaat klinkt stationair wat tam, maar op toeren komt er een aardig geluid uit (misschien moet toch de middendemper er nog tussenuit!) Heb nog te weinig gereden om te kunnen concluderen dat de turborevisie het olieverbruik heeft opgelost, maar het rijd een heel stuk beter! Stationair loop is veel rustiger en de motor maakt makkelijker toeren. Volgens mij hebben we een mooi seizoen voor de boeg ![]() |
Auteur: | Johann [ 12 apr 2016 9:38 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Leuk om te volgen en te helpen. Laat ARSE 2016 maar komen! |
Auteur: | Taxi Hans [ 12 apr 2016 9:43 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
duurt nog (te) lang Johann ![]() |
Auteur: | kristof [ 23 apr 2016 20:32 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Hallo, mooi topic ! Heb ook een gasklep die niet altijd goed terugkomt bij de turbo, kan je aub eens aangeven welk type veer het exact is en waar je die bestelt hebt. Thnx. Kristof |
Auteur: | Riicharrd [ 23 apr 2016 22:11 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie | |||||||||
Ik heb de veer besteld bij KeverMagazijn.nl. Stuur even een mailtje, dan kan ie gewoon via briefpost verstuurd worden. Is wat prijsvriendelijker dan de originele Porsche veer van 38 euro ![]() |
Auteur: | 944TurboHead [ 23 dec 2016 12:08 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Ha Richard, leuk om jouw verhaal te volgen. Ik kan mijn turbo vandaag weer ophalen bij C&E. Er was een moertje losgelopen en door de turbo heen gevlogen. Veel schade, dus ik geloof dat nu alleen de behuizing nog origineel is. Maar goed, dan begint het inbouwen weer en ik geloof niet dat dat eenvoudiger gaat zijn dan het uitbouwen. Dus fingers crossed en als ik er niet uitkom, dan weet ik je te vinden! ![]() |
Auteur: | Riicharrd [ 27 dec 2016 10:47 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Oh, das minder! Maar zit ie er ondertussen alweer in? ![]() |
Auteur: | Johann [ 27 dec 2016 10:48 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Er is toch al minimaal 72 verlopen sinds hij de Turbo heeft opgehaald ![]() |
Auteur: | Riicharrd [ 28 dec 2016 9:56 ] |
Berichttitel: | Re: 944 Turbo Turbo Revisie |
Daarom, zou te doen moeten zijn ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |