Auteur |
Bericht |
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Wat een verschil maakt een Detail behandeling!
Hallo allemaal, Het is al lang geleden dat ik iets heb gepost op het forum dus werd het wel weer tijd. Door bouw werkzaamheden in en om het huis en ook de nodige gezondheidsproblemen weinig tot niets gedaan op het forum. Al bijna 2 jaar (alweer) rij ik nu nog steeds als trotse eigenaar rond in mijn zwarte 996 MK2 3.6 coupe. Ik ben erg zuinig op de wagen en probeer hem ook zo netjes mogelijk te houden. Maar ondanks dat lukt het niet om die moeilijke Mat zwarte kleur mooi te houden. Dus werd het tijd om eens een goede detail behandeling te laten doen. Mijn ex Boxster heb ik destijds bij CCC laten behandelen en na twee dagen kreeg ik een als nieuwe wagen terug. Wat een verschil was dat zeg. Dus nu de beurt aan mijn 996. Alleen heb ik dit keer voor iemand anders gekozen die het ook in de vingers heeft, pietje precies is en mooie resultaten laat zien. Dennis Franzelli heeft dit keer mijn wagen gedaan met ook nu weer een mooi resultaat. Om alles goed te kunnen doen heb je eigenlijk twee dagen nodig. Maar omdat het koetswerk mijn prioriteit had kon het in 1 dag klaar zijn. De tijd die hij over had heeft hij aan de velgen, interieur, kunstof en rubbers besteed. Alleen was er niet voldoende tijd om dit echt tot in de puntjes te kunnen doen. Maar dat vond ik niet erg omdat ik dit later zelf prima af kon maken. Hij is bij mij thuis van 11 uur tot laat in de avond 23:30 uur bezig geweest. Gelukkig heb ik binnen ook ruimte en hebben we de laatste behandelingen binnen kunnen afronden. Buiten het goede werk was het ook een hele gezellige dag. Hier een foto impressie van de detail behandeling. De rest van de foto's staan in mijn Picasa album. Link staat onderaan de pagina.
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
Laatst bijgewerkt door Ber op 18 mei 2016 23:26, in totaal 3 keer bewerkt.
|
18 mei 2016 23:11 |
|
|
submerged
ex 914-6
Nu Boxster 986.Tolbert. Groningen.
|
Re: Wat een verschil maakt een Detail behandeling!
Hij staat er weer knap op. Compliment.
|
18 mei 2016 23:16 |
|
|
olle griese
Groningen
|
Dat ziet er perfect uit. Ik ga vrijdag (van Groningen) naar Oegstgeest waar 2 profs klaar staan om mijn boxster te doen. Ben benieuwd of die van mij er ook zo uit gaat zien.
|
18 mei 2016 23:17 |
|
|
Marcel1967
Almere
|
Wauw...plaatje Ga eens contact met hem opnemen.
_________________________________________ www.Flatsix-Sportscar-Collectables.nl Speciale Forumprijzen, pb voor meer info
|
19 mei 2016 0:19 |
|
|
DennisvdB
|
Waarom koop je niet de producten die hij zelf gebruikt. Ik zie bijvoorbeeld een hoop Poorboys en een simpele DAP (en geen Rotary want dan moet je goed weten wat ie doet ivm doorbranden lak). Allemaal spullen waar jij zelf goed mee overweg zou kunnen.
Al doende leert men, en het is veel leuker om het zelf te doen. Die tyre dressing vind ik persoonlijk ook veel te nat/glimmend. Daar kun je beter een Mothers voor gebruiken. Alle spullen die hij gebruikt zijn te bestellen bij carclean.nl. Ik heb nu ook een hele kast vol met allerlei producten, het kost even wat maar als je er zin in hebt kun je je eigen wagen park goed onderhouden en je krijgt er nog een hoop plezier voor terug ook!
|
19 mei 2016 6:46 |
|
|
RuBoxS
997.1 "GT3", ex 986S
|
En nu wekelijks bijhouden
_________________________________________ Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail
|
19 mei 2016 7:22 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Rest natuurlijk nog de puur Hollandse vraag: wa kosta nou?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
19 mei 2016 8:55 |
|
|
Pacoloco
|
haha, Mooie foto bij de kofferklep, lekker de handjes in de zakken Resultaat ziet er goed uit op de foto
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
19 mei 2016 10:34 |
|
|
986afterfjr
Porsche Macan SBergambacht
|
Mooi, nee...prachtig resultaat! Ik heb het vorig jaar laten doen in Zoetermeer en auto blijft erg mooi. Enig nadeel (als je dat zo mag noemen) is dat met eigen huisvlijt er toch weer swirls terugkomen.
Maar, ook die van jou is nu weer zwart zoals zwart bedacht is.
|
19 mei 2016 11:36 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Helemaal afhankelijk wat je wensen zijn. Alleen al de coating kan een verschil in prijs geven van een paar honderd euro. Mijn broer heeft twee maanden terug mijn 964 onder handen genomen en er een Gyeon (volgens mij fabricoat) coating opgezet. Niet goedkoop maar de huidige nieuwe eigenaar zal er hopelijk blij mee zijn.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
19 mei 2016 11:58 |
|
|
DennisvdB
|
Idd Franz, een goeie coating is duur, plus het moet met speciale lampen 'curen'.. Gyeon is wel topspul
|
19 mei 2016 19:19 |
|
|
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
|
Ziet er goed uit Ber ! Mooi om te zien, Dennis komt zaterdag m'n Cayman doen.
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
|
19 mei 2016 19:42 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Je denkt dat je auto mooi is maar na een behandeling zie je pas hoe mooi hij echt kan zijn. Helaas is het erg moeilijk hem zo te houden. Maar ik weet uit ervaring dat hij na een behandeling nog jaren beter blijft dan hij voor de behandeling was. Mijn ex Boxster was 5 jaar na de behandeling nog steeds mooier dan voor de behandeling die 5 jaar daarvoor. Dus het is zeker de moeite waard. En zorgen dat je de wagen op de juiste manier wast en droogt!! Dan kun je hem aardig mooi houden. Wel wil ik het in de toekomst zelf gaan doen, ik heb goed gekeken en het is goed te doen. Keer een workshop volgen en daarna maar eens kijken hoe het gaat. Maar voorlopig kan mijn beauty er weer even tegenaan. Op naar de volgende klus......verlagen hihi.
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
19 mei 2016 20:23 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Ik hoop wel dat hij die Fabricoat op je cabriokap heeft gedaan, want op de lak gaat dat niet goedkomen. Gyeon quartz coating (MoHs) hoeft niet onder een lamp te drogen. Tis idd wel heel erg goed spul. Ik gebruik zelf de wetcoat. TOPSPUL. Water loopt zo van je auto af. De auto wordt veel minder snel vuil en is dan ook nog eens makkelijker schoon te maken.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
19 mei 2016 20:44 |
|
|
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
Mooi geworden Ber Zondag van dichtbij bekijken? We staan vast op hetzelfde veldje
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
19 mei 2016 21:06 |
|
|
DennisvdB
|
Brulaap, ik had het mbt de lamp en curen niet over Gyeon, sorry voor de verwarring. Maar voor de gewone gebruiker zonder zulke lampen is het gewoon een goed product.
|
19 mei 2016 21:15 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Oeps, mijn fout. Het was MoHs inderdaad. Ik zag op één van de foto's fabricoat staan maar dat was voor een cabrio inderdaad. Mijn broer is trouwens gecertificeerd Gyeon detailer en heeft er duidelijk meer verstand van dan mij.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
19 mei 2016 22:22 |
|
|
e_930_T
|
Zo die glimt als een spiegel zeg! Mooi geworden Groeten e
|
21 mei 2016 14:28 |
|
|
olle griese
Groningen
|
Ik heb deze gisteren op mijn auto gekregen en misschien valt deze bij jou niet in de categorie duur (ik vind hem wel prijzig) maar deze mag juist niet curen.
|
21 mei 2016 15:09 |
|
|
Frans D
|
Ik heb het merendeel van de Zymöl waxen en daarbij wacht je met afnemen tot ze gecured zijn. Dat houdt in, dat je wacht totdat er een haze (toplaag begint te drogen) ontstaat, waarna je vervolgens de wax afneemt. De enige waxen die ik ken, die niet hoeven te hazen/curen zijn de Swissvax serie en de PCW serie. Daar staat gewoon een x tijd voor, waarna je ze afneemt, die drogen niet in. Van die beide series heb ik ook een redelijke verzameling. Staat er weer keurig bij Ber.
|
21 mei 2016 15:24 |
|
|
olle griese
Groningen
|
Vraagje Frans,
Ik heb de glaze (binnen een minuut) direkt weer afgenomen. Wat is jou advies. Is mislukt en overnieuw doen? De beading is wel heel mooi
|
21 mei 2016 15:48 |
|
|
Frans D
|
Zymöl waxen zijn prima, zelfs mijn persoonlijke favorieten. De Glasur heeft een mooie beading, maar zelfs nog een betere sheeting (snelheid waarmee het water van de wagen afloopt).
Als de wagen nog schoon is, dan kan je eventueel een tweede laag over de eerste aanbrengen. Zo niet dan eerst even wassen en drogen voordat je dat doet.
Het op de juiste manier aanbrengen gaat als volgt; Zo dun mogelijk opbrengen, zo dun dat je het bijna niet ziet. Vervolgens middels de swipe test bepalen of de wax ver genoeg gecured is om te kunnen worden verwijderd. Haal na een x-tijd (meestal begin ik zelf na 2 minuten, maar dat kan langer duren als het kouder is), je vinger over het plaatwerk. - Versmeerd (voelt vettig aan) de laag, dan ben je te vroeg. - Haal je de deels droge laag weg en zie je eronder een mooie glans, dan ben je perfect op tijd. - Voelt de laag heel stroef aan en laat deze zich slecht verwijderen dan ben je te laat. * Belangrijk is dus vooral als je nog niet zo thuis bent in waxen aanbrengen, om ongeveer om de minuut te controleren of de wax al voldoende is gecured. Doe slechts één plaatdeel per keer, te ver vooruit werken brengt vaak problemen met zich mee.
* Mocht dit eens gebeuren, haal dan de gedroogde waxlaag weg met behulp van een Quickdetailer, zonder is het bijna niet te doen.
Heette één van die detailers toevallig Patrick, die ken ik persoonlijk en hij had het erover dat hij binnenkort met iemand anders een Porsche uit Groningen moest doen.
Sorry Ber, ik hoop dat je het niet erg vond, dat we dit even in je topic deden.
|
21 mei 2016 16:10 |
|
|
olle griese
Groningen
|
Dat was idd Patrick. Toffe gast.
|
21 mei 2016 16:21 |
|
|
Ber
|
Lekker doorgaan hier mannen. Ik vind het leuk.
|
21 mei 2016 18:31 |
|
|
DennisvdB
|
Olle griese, een coating is iets anders dan een wax
|
21 mei 2016 19:55 |
|
|