Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:33

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Nog steeds natte vloer 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Nog steeds natte vloer 996
Nadat alle 4 de afvoerslangetjes van het dakraam schoongemaakt zijn en de bevestigingen gecontroleerd en vast gemaakt zijn en de afvoer van het verwarmingspaneel doorgespoeld en gecontroleerd zijn ligt er toch nog weer water achter de bijrijdersstoel.

Ook bij het deurpaneel is het gecontroleerd, maar helaas nog steeds nattig.

Toen bijna het hele interieur eruit lag met een hogedrukspuit de auto afgespoten bleef het toch echt droog binnen. Afgezien van een paar druppels bij het rubber van het portierraam, maar dat was alleen als je de spuit er recht op zette.

Wat kan het nog meer zijn?

14 aug 2016 12:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)
Apeldoorn
Bericht Re: Nog steeds natte vloer 996
Ik heb lekkage gehad doordat de rubberachtige manchet onder de paravan (in het midden) broos was...lopen kachelslangen doorheen ofzo.

Zorgde destijds voor een waterballet bij de voetenruimte aan de bestuurderszijde.

14 aug 2016 12:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Hmmm, daar kan ik idd ook nog wel even naar kijken. Eerst de vloer maar weer los trekken en kijken of het voor ook nat is.
Bedankt!

14 aug 2016 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Gister alles weer losgehaald en gekeken bij de paravan en daar zag ik niks bijzonders.
Alleen het afvoergaatje onderin zeg er vreemd uit, komt alleen een pijpje doorheen die niet afsluit. Daar water in gekiept en loopt rechtstreeks naar buiten.
Dus toen binnen maar weer gekeken en zag wel dat de verbindingen bij de afvoer van de kachel/airco wat losjes zat, dus misschien dat het daar langs druppelt.

De rubber stukjes afgesloten met een tie-wrap en kijken of dat helpt. Ik rij nu rond met een halve vloer en zonder zijpaneel achter. :)

31 aug 2016 9:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik beni inmiddels een stap verder.
Achter de bestuurderstoet op het vertikale deel zit een rubber dop, die is poreus en achter die dop lag een sloot water.
Ik weet alleen nog steeds niets waar het water daar weer vandaan komt.

04 sep 2016 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Mega irritant probleem....Edd China had een tijdje terug een slimme truuk om lekkage in een DB7 op te sporen:

https://m.youtube.com/watch?v=dGirjqyrMcY

04 sep 2016 13:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Goed idee inderdaad!

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

04 sep 2016 14:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Hier zit er water achter, maar ik weet niet waar dat weer vandaan komt.
We hebben de rand erachter wat gekit, maar vanochtend was het toch nog een beetje nat erachter.

Afbeelding

Afbeelding

04 sep 2016 17:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Gebeurt dat als hij in de regen heeft gestaan, of op nat wegdek hebt gereden? Het kan niet van onderen af komen omdat er ergens een doorvoer rubber lek/los is? ( probeer even mee te denken)

05 sep 2016 9:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik had hem laatst geparkeerd en bij terugkomst was de bodem weer nat. (Vloerbedekking aan de rechterkant was eruit)

Dus het wordt al nat als die stil staat.
Vandaag water gegoten op verschillende plekken, telkens een tijd wachten en bleef droog. Andere plek proberen en weer wachten.
Maar nu zie ik weer niks nat worden.... Zucht...

Afgelopen week deed ik hetzelfde en na een tijd was het wel nat, maar het enige verschil was dat ik met een spuit ook in de wielkas heb gespoten, maar dat lijkt me raar als die stil staat.

05 sep 2016 15:04
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Heb je de afvoerkanalen bij de accu al gecontroleerd? Wanneer deze verstopt zijn, kan het via de kachelpoort naar binnen komen.

05 sep 2016 17:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat is het niet, het komt echt van achter.
Rechts achter bij die rubber dop onder de zitting achter.

05 sep 2016 21:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Sniperworks schreef:
Nadat alle 4 de afvoerslangetjes van het dakraam schoongemaakt zijn en de bevestigingen gecontroleerd en vast gemaakt zijn en de afvoer van het verwarmingspaneel doorgespoeld en gecontroleerd zijn ligt er toch nog weer water achter de bijrijdersstoel.

zet eens potjes onder de afvoerpijpjes onder auto en giet een afgemeten hoeveelheid water door de afvoerkanaaltjes van het schuifdak. volgens mij is er één van die achterste beschadigd en loopt een deel van het water in het koetswerk.

06 sep 2016 7:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Goed punt, maar ik heb het hele interieur achter er al uit gehad, alle afvoer gootjes losgehaald en schoongemaakt. Een van de verbindingsstukjes zat wat los waardoor er een kiertje was en deze heb ik zelf een beetje gekit.
Dus dat is het denk ik ook niet.

Ook aan de voorkant heb ik bij de parafan de boel losgehaald, de bak van het luchtfilter eruit gehaald en de kachel en airco unit eronder schoongemaakt en voor zover mogelijk open gemaakt en de afvoerslang daar schoongemaakt en beter vast gemaakt.

Nadat ik gister de hele dag water heb lopen kiepen op de auto beeld het tot frustratie droog binnen en lukt het dus niet om het na te krijgen achter die dop.
Ik heb nu achter die rand een laag kit gespoten en de dop afgedicht met ducktape en kijken of ik binnenkort nog water zie achter die dop.
Het komt in ieder geval niet meer naar binnen, maar de vraag is nu of het water daar nog achter komt en waar het andere heen gaat.

06 sep 2016 9:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
wat ik nog niet lees is iets over een nieuwe voor of achterruit die vervangen is maar waarvan het lijm kit niet op alle plaatsen (voldoende) aanwezig is en zijn werk goed doet. ik meen ook te lezen dat het vooral bij stilstand is en niet tijdens het rijden wat kan duiden op de voorruit die misschien niet goed is verlijmd. tijdens het rijden komt er druk op de voorruit waardoor hij eventuele lekkage`s dichtdrukt en tijdens stilstand in een regenbui water doorlaat. het zal niet voor het eerst zijn dat men te weinig lijm kit gebruikt of goed verdeeld over de nieuwe ruit. via achterzijde dashboard zal het water op de vloer terecht komen en via de vloerbedekking op plaatsen waar je het vaak niet moet zoeken.

06 sep 2016 13:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Lekkages kunnen ook opgespoord worden met een rookpatroon. Ding in de auto leggen, lekker laten roken (hou het veilig!!) tot de auto gevuld is met rook en kijken waar deze naar buiten komt.

http://www.toolstation.nl/shop/p38123?s ... r=rookpatr

Succes.

(4 kettingrokers in je auto laten plaatsnemen kan ook, maar vdat gaat de P zo van stinken :mrgreen: ).

06 sep 2016 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik weet niet zeker of het alleen met stil staan is, want de laatste tijd heeft het weinig geregend, alleen dus een keer toen ik geparkeerd stond.
Kan dus ook gebeuren met rijden, maar dat heb ik nog niet kunnen proberen.

En de rookmachine, dat is de volgende stap. Maar eerst gaat de auto op vakantie, het gat heb ik even met ducktape dicht gemaakt en de naad erachter gekit. Binnenkort maar kijken of het nog nat is.

06 sep 2016 23:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb dit draadje even diagonaal gelezen en probeer toch even met je mee te denken. Ooit had ik dit probleem met mijn 205 GTI, toen natte vloer rechtsvoor in het tapijt. Dat bleek lekkende kachelradiateur.

In mijn tijd binnen de aircowereld, kwamen natte vloerbedekkingen veel voor als gevolg van verstopte airco afvoerslang onder de auto. Ervan uitgaande dat je A/C hebt: staat er water onder je auto als je stilstaat en A/C hebt gebruikt? Of zoekt dat water een andere uitweg? Blijft wel vreemd dat het dan achter verschijnt, maar als daar uitstroom zit van je kachel kan het daar terecht komen wellicht. Irritant hoe dan ook, ik blijf het volgen en wellicht kun je er wat mee.

14 sep 2016 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
De airco heb ik idd ook naar gekeken. Onder het dashboard aan de bijrijderskant zit een afvoer van condens die onder je vloer langs loopt. Deze heb ik ook schoongemaakt en de bevestigingen weer goed vast gemaakt.
Ik zie het wel. De auto zit nu even in Oostenrijk op vakantie.

15 sep 2016 10:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]