| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Project 981
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=33&t=48108
Pagina 1 van 2

Auteur:  1430RD [ 10 okt 2016 13:32 ]
Berichttitel:  Project 981

Afbeelding
+45 PK +52NM
Zuivere loop, zuiniger bij gelijk gebruik en.... GT3 PRESTATIES!
Dit is een Cayman S, type 981. Natuurlijk ook mogelijk bij diverse andere motoren.
Uitgevoerd door J&S Autotechniek, Alblasserdam. Steven is oud medewerkers bij Porsche Duitsland, afdeling CUP RACING.
Voor info:
Steven de Jonge
M: 0653 - 982 811

Auteur:  RichardP [ 10 okt 2016 14:08 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

Dat zijn mooie resultaten.

Maar wat is daarvoor aangepast aan de 981S?

Auteur:  1430RD [ 10 okt 2016 14:20 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

Inlaat, uitlaat en remap.
Super gelukt met als extra een licht vliegwiel.
Voor meer diepgang moet ik je tocht naar Steven de Jonge verwijzen.
Succes!

Auteur:  BernHardN [ 10 okt 2016 14:23 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

dat zijn mooie plus prestaties en met "eenvoudige" aanpassingen. trouwens op youtube staat een beangstigend filmpje over waarom je geen lichtgewicht vliegwiel moet nemen :shock:

Auteur:  Neppert [ 10 okt 2016 15:29 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

Linkje BernHardN?

Auteur:  1430RD [ 10 okt 2016 15:49 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

Niet zomaar een licht vliegwiel. Daar komt meer bij kijken.
RS en R modellen worden vaak vanaf fabriek met lichte één massa vliegwielen geleverd.
Voordeel: vooral in lage versnellingen veel meer acceleratie.
Nadeel: licht bijgeluid bij stationair draaien met juiste transaxle olie.
Er hoort wel een vakman bij zo een modificatie.

Auteur:  mbembe [ 10 okt 2016 18:30 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

Indicatie qua prijs?

Auteur:  Brulaap [ 10 okt 2016 19:55 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

Geweldig mooi natuurlijk, maar van een hoger koppel (trekkracht) heb je vaker plezier dan aan een hoger vermogen (pk's).
Zo'n lichtgewicht vliegwiel heeft ook het voordeel dat bij gas-los de auto sneller op de motor afremt.

Auteur:  1430RD [ 11 okt 2016 21:57 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

mbembe schreef:
Indicatie qua prijs?

Bel Steven, dan kan je vragen wat je wil.

Auteur:  outletvalve [ 11 okt 2016 22:15 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

Bel Steven!
Bel Steven!
Bel Steven voor meer info!

Goh, stinkt het hier? Of ben ik de enige die wat ruikt :?:

Auteur:  alvin01 [ 11 okt 2016 22:24 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

Wellicht ff rustig afwachten, topic is net 1 dag oud, niet iedereen reageert zo snel.... :!:

Auteur:  1430RD [ 12 okt 2016 9:24 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

Brulaap schreef:
Geweldig mooi natuurlijk, maar van een hoger koppel (trekkracht) heb je vaker plezier dan aan een hoger vermogen (pk's).
Zo'n lichtgewicht vliegwiel heeft ook het voordeel dat bij gas-los de auto sneller op de motor afremt.

+52 NM (hoort erbij)

Auteur:  1430RD [ 12 okt 2016 9:38 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

outletvalve schreef:
Bel Steven!
Bel Steven!
Bel Steven voor meer info!

Goh, stinkt het hier? Of ben ik de enige die wat ruikt :?:

Bedankt voor uw reactie, uitlaatklep.
Ongeveer een half jaar bezig geweest met uitzoeken, bestellen, monteren, corrigeren, terug sturen en opnieuw beginnen. Uiteindelijk voor mij een goed resultaat. Dit is niet representatief voor een volgende nu alles bekend is en wat ik betaal gaat u niets aan. Bovendien hoeft u niet exact dezelfde auto te hebben en ook niet exact dezelfde modificaties te wensen. Het bericht is gedeeld om mensen die ook zoiets overwegen wat verder te helpen. Ik ben geen monteur, geen leverancier en kan u dus niet verder helpen.

Auteur:  Maarten [ 12 okt 2016 10:01 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

outletvalve schreef:

Goh, stinkt het hier? Of ben ik de enige die wat ruikt :?:


Nee hoor :mrgreen:

Auteur:  horn [ 12 okt 2016 10:18 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

1430RD schreef:
Ik ben geen monteur, geen leverancier en kan u dus niet verder helpen.

Nee. Maar wel iemand die erg veel reclame maakt voor deze Steven. Daar sloeg de opmerking op.

En als je post welke modificaties je hebt laten doen en dat je er zo tevreden over bent, is de vraag naar een prijsindicatie imho een hele logische.
En de reactie 'dat gaat je niks aan' is niet de meest vriendelijke... :idea:

Auteur:  Targa Floriaan [ 13 okt 2016 12:27 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

Hij bleef heel beleefd Horn: gaat U niets aan :mrgreen:

Auteur:  Porcay [ 13 okt 2016 21:44 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

Ik mis betreffende auto in het overzicht: viewtopic.php?f=1&t=46659 :D

Al iemand om een foto gevraagd? :mrgreen:

Auteur:  Kheldar [ 14 okt 2016 0:33 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

1430RD schreef:
Niet zomaar een licht vliegwiel. Daar komt meer bij kijken.
RS en R modellen worden vaak vanaf fabriek met lichte één massa vliegwielen geleverd.
Voordeel: vooral in lage versnellingen veel meer acceleratie.
Nadeel: licht bijgeluid bij stationair draaien met juiste transaxle olie.
Er hoort wel een vakman bij zo een modificatie.


Die RS modellen die af fabriek met licht vliegwiel komen hebben wel een krukas waar specifiek aandacht is besteed aan de balancering ervan om zoveel mogelijk de harmonische trillingen eruit te halen die bij de standaardautos door het tweemassavliegwiel opgevangen worden.

Als ze daar bij jou verder niks aan gemodificeerd of gecontroleerd hebben heb je een kans dat je krukas kapot gaat. Beetje loterij afh. hoe goed de balans in je huidige krukas is en in hoeverre en hoeveel gietimperfecties in de krukas zitten. Jahaa ... De krukas van je 981 is een gegoten basis en dan gefreesd!!! De breuk van de krukas is in deze setting een proces van lange adem want een typische vermoeiingsproces onder cyclische belasting waarbij er rond die imperfecties microscheurtjes ontstaan die dan uitgroeien tot een breuk. Ja dat kan dus best enkele 10.000-en kms duren. Of als je geluk hebt ook niet ;)

Kan je zelf wat meer info geven over wat er precies aan inlaat en uitlaatzijde is aangepast en voor welke onderdelen er uiteindelijk is gekozen?

Qua headers en uitlaat iets dat op de markt vrij te verkrijgen is? Of is het custom made? Of een beetje van de twee?

Waarschijnlijk gaat het hier verder over een combinatie van grotere gasklep en IPD plenum, sport headers, cat delete of 100/200cell katalysators.

Of moeten we alles aan Steven vragen? Als je er zo lang mee bezig bent ga je mij niet wijs maken dat je helemaal niet weet waar je je centjes aan uit hebt gegeven.

Hoe valt het geluid mee, drone bij bepaalde (lage) toerentallen?


Uit je verdere reacties lijkt het erop dat je hier eerst heel hard A komt roepen met het mooie resultaat maar B bewust niet willen uitspreken. Ruikt hier een beetje naar sluikreclame in dat geval.

Auteur:  Kheldar [ 14 okt 2016 1:54 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

1430RD schreef:
Afbeelding
+45 PK +52NM


Je resultaat ligt in lijn met de prestatiewinst van andere ECU remaps

http://www.softronicsoftware.com/981-ca ... -software/

Dus met de extra aanpassingen aan de intake zijde en een verbeterde flow door een aangpaste uitlaat en een tune op maat heb je in ieder geval wel een mooi resultaat geboekt!

Auteur:  Kheldar [ 14 okt 2016 10:49 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

Neppert schreef:
Linkje BernHardN?


Van de waterkoeler guru in de US

http://flat6innovations.com/index.php/broken-crank

12.000 track miles ... dus je kan nog wel even voort ;)

Auteur:  mbembe [ 14 okt 2016 19:40 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

1430RD schreef:
outletvalve schreef:
Bel Steven!
Bel Steven!
Bel Steven voor meer info!

Goh, stinkt het hier? Of ben ik de enige die wat ruikt :?:

Bedankt voor uw reactie, uitlaatklep.
Ongeveer een half jaar bezig geweest met uitzoeken, bestellen, monteren, corrigeren, terug sturen en opnieuw beginnen. Uiteindelijk voor mij een goed resultaat. Dit is niet representatief voor een volgende nu alles bekend is en wat ik betaal gaat u niets aan. Bovendien hoeft u niet exact dezelfde auto te hebben en ook niet exact dezelfde modificaties te wensen. Het bericht is gedeeld om mensen die ook zoiets overwegen wat verder te helpen. Ik ben geen monteur, geen leverancier en kan u dus niet verder helpen.

Mijn vraag is puur uit interesse; je vertelt ets leuks, wekt interesse en ik vraag daarom om een INDICATIE qua prijs. Ik neem aan dat je het op dit forum schrijft omdat je het graag deelt, er blij mee bent. Mensen reageren uit enthousiasme op je verhaal en dan is ook de kans dat er iemand zoals ik benieuwd ben naar wat zo iets dan ongeveer kost. Ik heb nl werkelijk geen idee! Ik vraag niet naar het bedrag op jouw factuur dacht ik. En ik hoef niet direct Steven te bellen, ik wil er gewoon wat meer van weten uit jouw ervaring, that's all :scratch:

Auteur:  Kheldar [ 14 okt 2016 21:07 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

Afgaande op aftermarket prijzen ...

Ipd plenum 800-900 euro
Gasklep 400 euro
underdrive pulley en bijhorende riem 200 eur
Headers, cats en dempers 2000-3000euro
2-3 uur montage. Wat kosten voor klein materiaal evt.
Custom tune, met iteraties op de rollenbank 800-1200euro

De headers cats en einddemper kan evt goedkoper als het op maat door iemand met kennis van zaken gelast wordt.

Zullen we aan Steven vragen of het ongeveer klopt. Ben benieuwd of ik het ongeveer juist geschat heb.

Auteur:  horn [ 14 okt 2016 22:10 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

Heb Steven net gebeld. Hij neemt niet op. :bang:

Auteur:  chelsea [ 14 okt 2016 22:21 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

Mag ik zeggen dat Kheldar een enge kat heeft.......... :shock:

Auteur:  AlexPorsche [ 14 okt 2016 23:03 ]
Berichttitel:  Re: Project 981

Moet zo een grafiek niet eens naar beneden zakken bij 8000 rpm...

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/