| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Porsche 968 1992 - Bokicelli http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=33&t=48948 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Bokicelli [ 05 maart 2017 16:46 ] |
Berichttitel: | Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Porsche 968 Al een tijd was ik op zoek naar een transaxle voor er bij. Geweldige (nog) ondergewaardeerde echte stuurmans Porsche. In bijna een jaar tijd heb ik er meerdere bekeken en in sommige proefgereden waaronder de 944 (n/a en Turbo), 968 en ook de 928. Een leuke 944 Turbo werd net voor mijn neus verkocht en zodoende moest ik even verder zoeken. De 928 met de automaat viel snel af. Automaat rijden doe ik wel in de Cayenne dagelijks. En een paar weken geleden konden we het helaas niet eens worden met de prijs van een andere 928 S4 met handbak. Toen liep ik tegen deze ooit in Duitsland geleverde 968 aan met een paar zeer interessante opties en best wat ervaring. De 6 handbak (was een must) M220, 383&387 verwarmde en elektrisch verstelbare sportstoelen, en nog eens in 1 van mijn favoriete kleuren parel zwart. Targa dak had van mij niet gehoeven, maar het zal toch nooit een CS worden. Gereedschap set met reserve thuiskomer zit er nog in, compressor ontbreekt helaas. Ook heb ik de optiesticker gevonden in de kofferbak waarvan ik dacht dat die vermist was. Zelfs een opberghoes van de Targadak zit netjes in de kofferbak. Helaas zit de volledige historie er niet bij. Wel veel rekeningen van de jaren voor de stilstand. Ik ga wel proberen de historie te achterhalen. Vrees alleen dat dit niet mee gaat vallen. Nu we het toch daarover hebben, de Porsche heeft bijna 5 jaar stil gestaan (in 2015 400 km mee gereden en jaarlijks niet veel meer dan dat). Dus de nodige moet nog aan de auto gebeuren waaronder distributiewissel en waterpomp. Ook laat ik de ketting van de nokkenassen en de geleide plaatjes nalopen. Daarnaast staat uiteraard een grote beurt op de planning. Wat een mooie bijkomstigheid is dat de Porsche met enkel een opmerking over de achterbanden moeiteloos door de apk kwam. Eerste rit toen ik de auto ophaalde (ruim 250 km) was toch best spannend. Maar de 968 heeft zich echt keurig gedragen. Temperatuur bleef keurig, geen olie of koelvloeistof verbruikt of overmatige rookontwikkeling gehad. Ook doen alle opties het nog. Ook zag ik gele schokdempers Optisch en technisch moeten de puntjes nog even op de i gezet worden. Maar het lijkt me meer dan een goede basis. JE moet ook nog wat te 'hobbyen' hebben. Kleur L738 Pearl Schwarz Opties 139 REGELBARE SITZHEIZUNG LINKER SITZ 220 SPERRDIFFERENTIAL 327 CASSETTEN-RADIO "SYMPHONY RDS" 340 REGELBARE SITZHEIZUNG RECHTER SITZ 383 SPORTSITZ LI.ELEKTR.HOEHENVERSTELL. 387 SPORTSITZ RE.ELEKTR.HOEHENVERSTELL. 650 DACH ELEKTRISCH VERSTELLBAR MNR Typ Beschreibung 211 C KENNZEICHENHALTER VO.+ HI.AUSF. III 234 C BRIDG. N1/PIRELLI N1/YOKOH./CONTI 402 T CUP-GUSSRAD 16" (AL) 423 V KASSETTEN-/MUENZBEHAELTER 425 V HECKSCHEIBENWISCHER 431 T LEDER-SPORT-LENKRAD D.363 (4-SPEI.) 441 V RADIOVORBEREITUNG 465 C NEBELSCHLUSSLEUCHTE LINKS 480 T 6-GANG SCHALTGETRIEBE 488 C SCHILDER IN DEUTSCHER BESCHRIFTUNG 499 C BRD-AUSFUEHRUNG 562 V AIRBAG FAHRER- U. BEIFAHRERSEITE 596 T HECKSPOILER IN SCHWARZ 605 C LEUCHTWEITEN-REGULIERUNG 651 V ELEKTRISCHE FENSTERHEBER 685 T GETEILTE RUECKSITZLEHNE 932 T SITZBEZUEGE HINTEN SKK 945 T SITZBEZUEGE VORNE SKK To do Technische staat up to date brengen na een volledige check up -grote beurt -distributiewissel -nieuwe achterbanden Onderhoud 22-3-2017 -beide riemen -waterpomp -koelvloeistof -lekkage achter de distributie -diverse keerringen om olielekkage op te lossen -lekkage stuurbekrachtiging verholpen -slang en kleinmateriaal ter behoeve van het reservoir voor de stuurbekrachtiging -olie voor de stuurbekrachtiging vernieuwd -remvloeistof vervangen -nieuwe accu Optisch -hoekje motorkap bijspuiten -poetsen -interieur reinigen en leder verzorgen -armsteun monteren (wel aanwezig maar stuk) -Becker radio ergens scoren -nieuwe lederen pookhoes -driespaaks stuur (CS style) En wat foto's Meteen maar een grote schoonmaak gehouden. Dit was ook echt nodig. |
Auteur: | beermw [ 05 maart 2017 17:08 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Nice! geniet er van. Wat ben je met de glasex aan het schoonmaken? |
Auteur: | Bokicelli [ 05 maart 2017 17:13 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Ruiten Had even niets anders in huis. |
Auteur: | Jaime944 [ 05 maart 2017 18:33 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Gefeliciteerd, mooie auto! |
Auteur: | STD [ 05 maart 2017 18:37 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Hier ga je plezier aan beleven. Goede keuze |
Auteur: | Bokicelli [ 06 maart 2017 17:07 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Bedankt allemaal Vandaag de accu vervangen. De oude was toch al weer 7 jaar oud en starten na een paar dagen wilde ze niet al te graag. |
Auteur: | Kheldar [ 07 maart 2017 1:06 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Ik vind het een erg mooie auto. Stiekem toch ook aan het kijken voor een goeie 968 of 944. |
Auteur: | Bokicelli [ 07 maart 2017 1:13 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Naast een 996 C2 kan ik je uit eigen ervaring een 944/968 aanraden voor erbij |
Auteur: | Marcel [ 07 maart 2017 8:01 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
misschien nog periode correcte velgen, plaatje verder |
Auteur: | Bokicelli [ 07 maart 2017 15:57 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Vind zelf de huidige velgen wat hebben (mede omdat ze ook onder de 996 in 18'' variant zitten). Maar een setje (replica) Speedline's vind ik het er toch het mooist onder smoelen. |
Auteur: | leander [ 07 maart 2017 21:12 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Ja Speedlines! |
Auteur: | alfa male [ 08 maart 2017 16:18 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Mooi ding hoor. Ook fijn sper af fabriek erin. Ben zelf een voorstander van Cup1/2 op 968, maar mooie aftermarket is idd ook leuk. Turbo Twists: mwah. |
Auteur: | Bokicelli [ 08 maart 2017 16:33 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Cup 1 vind ik persoonlijk mooi onder een 968. Cup 2 vind ik minder. Wel heb ik het liefst op zijn minst 17'' velgen. Uiteraard blijft nog steeds mijn eerste keus de Speedline's. Twee of driedelige velgen zijn ook meer mijn ding |
Auteur: | alfa male [ 08 maart 2017 17:45 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Cup2 wel OEM in de latere jaren... |
Auteur: | Bokicelli [ 08 maart 2017 21:03 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik het wat begin te vinden |
Auteur: | Godspeed [ 09 maart 2017 15:28 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Mooi! Cup II's waren inderdaad standaard vanaf '94, deze zijn bovendien ook wat lichter dan Cup I's. Héél wat CS'en, zoals de mijne, hebben trouwens ook een schuifdak. Toch wel aangenaam bij warmere temperaturen, en al helemaal wanneer airco ontbreekt. |
Auteur: | Porsche911 [ 11 maart 2017 17:05 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
De 968 is echt een leuke porsche om mee te sturen en te sleutelen Zwart zwart is wel top. Zelf heel lang gezocht naar 968 cs zonder schuifdak vind dat gewoon niet horen bij zo'n auto. Bij normale 968 is wel een lekkere optie, toeren met een beetje frisse lucht. Ik zou voor CUP 1 gaan en dan in 7,5J en 9J dan staat echt dik eronder |
Auteur: | Bokicelli [ 11 maart 2017 17:24 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Helemaal mee eens. Alleen zijn beide Cup velgen lastig te vinden in 7.5J. Meeste wat aangeboden wordt is van de 993 in 7J. Twijfel nu nog tussen de Speedline replica velgen van RH of de Cup velgen. Maar dat komt nog wel, eerste prioriteit is om haar technisch helemaal up to date te brengen. Ook zou ik graag mijn huidige stuur door een Atiwe CS stuur willen vervangen. Moet ik hiervoor een andere naaf plaatsen? En weet iemand of ik specifiek naar een stuur voor de 968 moet kijken of zijn ze universeel en past er ook wat van de 911? |
Auteur: | minics [ 11 maart 2017 18:00 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Volgens mij is stuur "universeel" maar naaf type afhankelijk. Dus naaf voor de 968, stuur past op naaf. |
Auteur: | Bokicelli [ 11 maart 2017 19:40 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Top, bedankt. |
Auteur: | Bokicelli [ 29 maart 2017 16:14 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
En ze is weer terug van een distributiewissel en enkele kleine bijbehorende reparaties. Heb besloten om deze klus uit te besteden aan Auto Ahrens. Dit is een Porsche specialist uit Duisburg. Via het Pff.de forum kwam ik ze op het spoor na meerdere goede ervaringen aldaar. En aangezien ik regelmatig daar kom, was de keus snel gemaakt. Ook was de prijs echt heel scherp voor een distributiewissel. Toen de 968 daar stond werd ik ook netjes gebeld met de vraag of ik ook wilde dat ze de olie lekkage achter de distributie aanpakten. Uiteraard heb ik daar 'Jawohl' op gezegd. Ook is er een gratis volledige check-up uitgevoerd. Daar kwam ook uit naar voren dat het slangetje en aansluiting van de stuurbekrachtiging reservoir olie lekte en de gasveren van de motorkap aan vervanging toe zijn. Dit was mij al bekend, maar heb besloten om dit toch mee te laten nemen nu de auto daar toch al stond. Wat is er vervangen: -beide riemen -waterpomp -koelvloeistof -diverse keerringen om olielekkage op te lossen -slang en kleinmateriaal ter behoeve van het reservoir voor de stuurbekrachtiging -olie voor de stuurbekrachtiging vernieuwd -remvloeistof vervangen Ook wilde de linker koplamp niet meer meewerken. Klapte niet meer omhoog. Deze is kosteloos gerepareerd. Wel moet de desbetreffende mechanisme een keer vervangen gaan worden. Al met al ben ik zeer tevreden met auto Ahrens. Verder had de 968 behoorlijk last van lekstroom. Na een meting heb ik dit opgelost door de huidige radio uit te bouwen. Deze was verkeerd aangesloten (behoorlijk prutswerk). Binnenkort de Becker maar inbouwen. Ook heb ik er een nieuwe accu er in gezet. Nu nog een olie/filter/brandstoffilter/luchtfilter/beurt. Bougies vervangen en we kunnen er voorlopig weer helemaal tegenaan |
Auteur: | Jaime944 [ 29 maart 2017 23:03 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
ziet er uit als een hele was lijst, goed bezig! |
Auteur: | Toon [ 30 maart 2017 16:39 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
zijn idd lekkere auto's ... ik had 'm in het rood. |
Auteur: | Bokicelli [ 30 maart 2017 17:30 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Ziet er mooi uit in het rood |
Auteur: | Kris Hoekstra [ 01 apr 2017 1:31 ] |
Berichttitel: | Re: Porsche 968 1992 - Bokicelli |
Schitterende auto. Volgens mij kom je ze maar weinig tegen op de weg. Althans dat valt mij op. Ik heb altijd al een zwak gehad voor de 944/968. Gewoon een stoer model. De velgen staan ook zeker goed! |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |