Auteur |
Bericht |
cabrioman
|
912/6 ----> probleem met RDW ?
Mogelijk project: Een 3.0 blok + bijbehorende bak in een 912 (1969 LWB, NL auto). Ombouw uiteraard i.c.m. een aantal andere modificaties zoals wielophanging en remmen. Na de ombouw zal de auto gekeurd moeten worden bij de RDW wegens verandering van 4 naar 6 cilinders. Wie weet meer van het RDW gedeelte ? Is een dergelijke ombouw toegestaan ?
|
15 mei 2017 17:18 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
Iets met klok en klepel...... Volgens mij mag je maar een vermogenstoename hebben van een "X" percentage om op hetzelfde typegoedkeuringsnummer een kenteken te krijgen. Ga je daar overheen dan wordt het een individuele type goedkeuring, wat (denk ik) een langdurige en prijzige kwestie is. Volgens mij is dus de hamvraag hoeveel PK een originele 912/6 had/heeft. EDIT: Even goegelen levert DIT OPSucces
Laatst bijgewerkt door WillemB op 15 mei 2017 19:39, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 mei 2017 19:22 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
Hiero, heb je wat te lezen : viewtopic.php?f=33&t=30833.
_________________________________________ Boxer power.
|
15 mei 2017 19:31 |
|
|
Ruviano
991.1 GT3RS Zilver
911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse Italiaanse raspaardenBussum
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
Zorg dat je aan kan tonen waar de onderdelen vandaan komen.
|
15 mei 2017 20:21 |
|
|
cabrioman
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
Dank voor de reacties. RDW zegt: zwaardere motor = wijzigingskeuring. Moet op zich geen probleem zijn voor een 912 die op nette wijze is omgebouwd naar 911. @ Eric: mooie link naar 42 pagina's inspiratie ! Lijkt zeker op de richting die ik uit wil. Nu nog de vraag of ik deze goed rijdende matching numbers 912 voor mijn project ga gebruiken (mijn buurman zegt misbruiken) ....of de 912 verkopen en een andere P als basis nemen voor mijn toekomstige hot rod.
|
16 mei 2017 15:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
Een goede 912 levert op dit moment best wel geld op .... dus vraag je zelf af in hoeverre je de 912 gaat verbouwen/veranderen. Als het eigenlijk een 'body-off' project gaat worden met veel wijzigingen, zou ik voor het project een andere donor zoeken
|
16 mei 2017 17:06 |
|
|
piewie
911 T 2.2 targa 1971
964 c2 1990 ////////
911 S 2.2 targa 1971baarle Nassau Hertog nl/be
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
@ Olaf : +1
|
16 mei 2017 19:06 |
|
|
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
+1. Doodzonde om er een bdber van te maken.
|
16 mei 2017 22:47 |
|
|
cabrioman
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
OK, 912 opofferen zonde dus. Maar hoe kom ik dan aan een goede projectauto ? Pre 1974, harde auto, etc, etc Volgens mij niet meer betaalbaar te vinden. Een 911SC backdaten wellicht the way to go ? Of is dat ook zonde ?
|
17 mei 2017 10:01 |
|
|
harryv8
911 -996 2004
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
en ... hou rekening met de RDW de zg 1/3 - 2/3 regeling .. houdt in dat je maar 1/3 mag veranderen en 2/3 moet origineel blijven ... ( heel veel drama's gehoord met LAndrovers) dus andere motor .. moet gekeurd worden ivm vermogens toename , maar chassis en carrosserie moet dan wel origineel blijven.. Zelfs als je een kenteken hebt ... en die 1/3 -2/3 klopt niet zou je een zg PAT onderzoek kunnen krijgen naar de originaliteit en je kenteken kunnen verliezen .. althans zo is het bij LAndrover maar lijkt mij voor iedere auto zo.. Zou bij deze plannen ze eerst voorleggen aan de RDW .. zijn vaak heel behulpzaam met je plannen binnen de regels. succes
_________________________________________ http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl
|
17 mei 2017 10:29 |
|
|
ccr-timo
Heikant (zws-vl)
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
mijn alfa junior die ik nu ga ombouwen naar gt-A is daar ook geweest, carrosserie en motor (200pk) meegenomen die er in komt en plannen uitgelegd. alles is op papier gezet en gelabeld door de rdw, dus al we straks naar de keuring gaan geen problemen achteraf, en blijft dan zelfde chassisnummer en origineel kenteken wat toen in nederland geleverd is 17-38-TE dus volgens mij enige manier om geen gedonder te krijgen achteraf. karmann van pa is op deze manier ook zonder problemen op de weg gekomen.
_________________________________________ http://www.ccr-vanleuven.nl
|
17 mei 2017 13:28 |
|
|
harryv8
911 -996 2004
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
Goed werk Timo ! blij dat te horen ik heb ook best goede ervaringen .. te veel wildgroei geweest in het verleden ( vooral LR en RR) dat pakken ze nu aan
_________________________________________ http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl
|
17 mei 2017 14:23 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
Heeft hij daar nog steeds hoop lol van? Vind ik een briljante auto!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 mei 2017 14:34 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
|
17 mei 2017 17:40 |
|
|
ccr-timo
Heikant (zws-vl)
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
inderdaad begin dit jaar verkocht en is naar zwitserland gegaan. pa is nu met een ferrari 348 aan de gang in zijn vrije tijd.
_________________________________________ http://www.ccr-vanleuven.nl
|
18 mei 2017 8:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
Alles is te backdaten. Maar hoe nauwkeurig wil je dat dan doen Als je een o.a. glasfiber kofferdeksel neemt ben je relatief snel klaar om van een G model een F te maken ... maar wil je alles in metaal, dan zal je een groot gedeelte van de kop van de auto aan moeten passen i.v.m. o.a. de kofferbaksluiting Wat kan je zelf en wat zal je moeten laten doen Wellicht kan je ergens een gestrand project op de kop tikken
|
18 mei 2017 9:10 |
|
|
cabrioman
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
@ Olaf: Dank voor je inzichten. Op zowel het F front als het G front ga ik zoeken naar een geschikte basis voor mijn project. Ik al ervaren dat een gestrand F project lastig te vinden is (vandaar mijn aanvankelijke plan om mijn 912 om te bouwen). Het aanbod van 911SC's is een stuk groter waaronder ook de nodige uitgewoonde hokken uit de VS die wat minder kosten..... Het backdaten van een G type is inderdaad een klus, zeker ook omdat ik een small body look wil. Gelukkig heb ik de nodige ervaring met lassen en plaatwerken. Uiteindelijk zal de F of G keuze wel afhangen van wat er de komende maanden voorbij komt. In ieder geval blijft de 912 origineel maar die moet helaas wel plaatsmaken voor mijn nieuwe project
|
18 mei 2017 10:37 |
|
|
richard356
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
Gewoon zoeken naar een g model en die dan ombouwen naar f als backdate. Als klus valt dat best mee, je moet alleen de tijd hebben. Is goed te doen met de juiste basis.
_________________________________________ Ex. 911T, 914/6, 356 4x C, T6 Gulf, B T5 racer, 964 C2, huidig 356B T6 sunroof, 911 www.facebook.com/richard.schuth.7
|
19 mei 2017 19:01 |
|
|
mdezeeuw
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
Heb een soortgelijke ombouw overwogen maar op een swb. Het is niet alleen het blok maar ook:
Motorsteunen erin lassen Olietank met bijbehorende gaten Toerenteller Combimeter(s) HKZ etc.
Wat doe je met je bak? 901 bak erop? Dan ander vliegwiel. 915 bak? Dan moet je tunneltje aangepast worden. Lwb heeft waarschijnlijk al latere voor ophanging maar toch even andere klauwen en schijven.
Ik had een 2.7s klaar liggen maar uiteindelijke de 912 voor een goeie prijs verkocht.
|
19 mei 2017 21:17 |
|
|
Joost73
1988 911 Carrera 3.2
Voor meer foto's: @911_hermes
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
Het is te doen, evt remmen aanpassen van single naar dual circuit en S spec remmen monteren helpt ook een beetje. Verder is het belangrijk dat je niet te veel extra power aangeeft bij de RDW, want dan wordt het idd een andere (duurdere en langdurige) keuring. Origineel had de 912 90 pk dus mag je daar niet te ver boven zitten, weet even niet meet hoeveel pocent het is. Ik heb het ook gedaan en kenteken ook laten aanpassen naar 2.7 6 cilinders. Is uiteindelijk naar Duitsland gegaan. Reed wel heerlijk
_________________________________________ 1988 911 Carrera 3.2 Ex 1967 911 Outlaw Ex 2002 Carrera 4S Ex 2004 997 Carrera S
|
19 mei 2017 23:09 |
|
|
piewie
911 T 2.2 targa 1971
964 c2 1990 ////////
911 S 2.2 targa 1971baarle Nassau Hertog nl/be
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
Heb evt nog wel een sc 3.0 staan voor niet de hoofd prijs Interesse ff een pb
|
20 mei 2017 16:14 |
|
|
Bocaloco
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
Ik importeerde een 1977 met een 3.6 Varioram en die kreeg zonder moeite de 210kW op kenteken. Er werd nog gevraagd wat het vermogen precies was, als ik 300kW had gezegd had dat er misschien wel opgestaan Had wel info over de motor paraat, waar hij uitkwam, nummer enz.
_________________________________________ 991.2 Targa 4 GTS
|
22 mei 2017 12:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
Van voor een bepaalde datum maakt(e) dit soort zaken eigenlijk niet uit Hou er altijd rekening mee dat de RDW haar regeltjes toch best wel regelmatig aanpast
|
22 mei 2017 12:42 |
|
|
cabrioman
|
Re: 912/6 ----> probleem met RDW ?
De week heb ik contact gehad met de RDW. Ze waren erg behulpzaam. 911 of 912 maakt eigenlijk niet uit, met goed vooroverleg kom je een heel eind. Omdat de RDW inderdaad haar eigen regeltjes regelmatig wijzigt is het raadzaam om al het vooroverleg schriftelijk te doen; voorkomt een hoop discussie achteraf. Bij een motorwissel moet je kunnen aantonen waar je blok vandaan komt. Voor de rest moet de wagen voldoen aan de normale keuringseisen (remmen, banden, verlichting, etc, etc) Inmiddels hebben zich wat eigenaren gemeld die een G-type projectwagen hebben staan, er komt weer schot in de zaak ! Voor de 912 liefhebbers/investeerders onder ons: Mijn originele 1969 maching numbers 912 blijft origineel en wordt verkocht. Volgende week een verkooptopic hier op het PF. Zondag rij ik er ermee naar Best !
|
24 mei 2017 10:03 |
|
|