| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Amethist http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=33&t=49973 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Nine-6-four [ 28 aug 2017 11:22 ] |
Berichttitel: | Amethist |
De hoogste tijd om in projecten wat werkzaamheden en aanpassingen aan de 964 te delen. Een aantal dingen staan hier: https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=42469&start=25 Vorig weekend zag ik dat het differentieel voor behoorlijk wat olie verloor . Het leek me wat riskant om hiermee naar de Eifel te gaan en de rit georganiseerd door Kappi2907 (PAET) bij te wonen. Helaas Na demontage van de kunstofplaat bleek er behoorlijk wat olie rond geslingerd te zijn. De aandrijfassen gingen gemakkelijk los, er was (uiteraard) te weinig ruimte om de steekassen er daarna uit te kunnen halen, dus nog wat los gehaald. Daarna lukte het wel, verder was er aan beide steekassen niets te zien. Natuurlijk wel netjes schoongemaakt voor montage en licht ingeolied voor montage. Had al eea schoongemaakt voor het maken van de foto maar er is nog genoeg te zien Het diff gevuld met olie en meteen een proefrit gemaakt. Geen lekkage meer Zal de volgende keer wat meer foto's maken. Dan ben ik nu in alle snelheid vergeten |
Auteur: | Neppert [ 28 aug 2017 12:53 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Lekker bezig! Maar eeuhh....meer foto's zijn wel gewenst hoor! |
Auteur: | Nine-6-four [ 31 aug 2017 18:46 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Vandaag nog eens opnieuw aan de 964 gewerkt. Het gevoel in het koppelingspedaal was niet helemaal top, dus vanmiddag met 1 liter DOT4 in de aanslag aan het werk gegaan om via de slave cilinder de vloeistof te verversen. Niet zo helder wat er als eerste uitkomt. Vorig jaar wel ververst, maar er blijkbaar niet alles uit gekregen. Met proefrit voelt het pedaal weer zoals het hoort Sorry Neppert, weer te weinig foto's gemaakt. Nu is remvloeistof ook niet heel best voor je telefoon |
Auteur: | Neppert [ 31 aug 2017 19:41 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Je moet hem er ook niet indopen hè!! Wat voor een pompje heb je gebruikt om het systeem te legen? (Altijd handig om te weten, daar ik dit in de toekomst ook moet gaan doen) |
Auteur: | Nine-6-four [ 31 aug 2017 19:55 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Zal m onthouden voor de volgende keer Gebruik deze, je sluit dit aan op de nippel en trekt de vloeistof dmv het vacuüm eruit (uiteraard het reservoir tijdig bijvullen!). Als het bekertje vol is, de resterende druk eraf, leeg maken etc. tot er heldere vloeistof uitkomt. Werkt voor mij prettiger dan bijv een systeem als easybleed waarbij je het reservoir onder druk zet en eraf moet halen om bij te vullen. |
Auteur: | Nine-6-four [ 06 sep 2017 9:47 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Heb inmiddels (opnieuw) de smaak te pakken ( ) om met regelmaat onder de 964 bezig te zijn. De bekende oranje slangen mogen wel vervangen worden, wat kleine dingen als de kleppen in de heaters gangbaar maken zodat de verwarming wat gelijkmatiger werkt en ik wil de startmotor preventief laten reviseren. Nu zag ik al dat de bovenste bout van de startmotor wel een behoorlijk drama is om bij te komen. Heb iemand toevallig een handige tip om deze los te krijgen? Volledigheidshalve, het is een C4. |
Auteur: | Neppert [ 06 sep 2017 10:01 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Mooi dat remsysteem pompje, waar heb je die gehaald? Vwb die bout van de starter...is dat verlengstuk wat Johann gebruikt niks voor je? http://www.tite-reach.com/ |
Auteur: | Nine-6-four [ 06 sep 2017 20:38 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Dit is de opvolger zo te zien: https://www.datona.nl/remontluchter-set-ktg.html Bedankt voor de reminder Zal er eens in 'duiken' |
Auteur: | 996Tom [ 07 sep 2017 22:15 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Hoi Arjo, zie dit draadje nu pas het betere sleutelwerk, wat goed man. Soms moet je gewoon beginnen en kijken hoe ver je komt Blijft een mooie kleur, nooit meer wegdoen hè?! |
Auteur: | Nine-6-four [ 08 sep 2017 8:32 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Nee, die gaat niet meer weg. Geleidelijk aan technische zaken preventief aanpakken, daarna het optische en tussentijds . Tijdens de vakantie veel met de 964 onderweg geweest en dat merkt je meteen aan de auto. En zo krijg ik weer meer zin om te sleutelen . Deze winter (eindelijk) de verdamper van de airco vervangen. Als het erin zit moet het ook werken |
Auteur: | ewp964c2 [ 08 sep 2017 8:49 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
respect dat je het allemaal zelf doet. De airco heb ik hier laten afpersen; http://www.autotempclaasen.nl/ een specialist die veel oldtimers doet Mijn airco lekt niet, maandag het nieuwe gas erin en nippels vervangen, hopen dat hij het dat doet. Ik heb geen targa of C2 met schuifdak meer en zonder schuifdak is airco echt welkom... |
Auteur: | Nine-6-four [ 08 sep 2017 9:43 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Met de juiste documentatie en internet is het prima te doen en leuk . Bedankt voor de tip Heb de airco eerder laten checken nadat ik een nieuwe condensor heb gemonteerd. Het systeem is toen 'nagelopen' met een snuffelaar omdat het systeem de druk niet vast hield. Hieruit bleek jammer genoeg dat de verdamper nog lek is. is een uitdagende klus om die te vervangen . Foto van oude condensor: |
Auteur: | oliver [ 08 sep 2017 19:21 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Knap gedaan! Als je deze winter de verdamper vervangt, wil je dan wat foto's maken van de werken? Is nl een werkje dat ook nog op mijn to do lijstje staat... Ga je trouwens een origineel Porsche verdamper plaatsen? |
Auteur: | 996Tom [ 08 sep 2017 21:33 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Als het dashboard er uit moet wil ik je wel helpen (vaker dashboard gedemonteerd) met geduld en beleid prima te doen |
Auteur: | rob964.c4 [ 08 sep 2017 22:50 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Dashboard kan blijven , radio en airco unit moeten wel los omdat daarachter nog wat dingen vast zitten Kachel slangen niet vergeten Benzinetank moet los en eruit net als schot daarachter, zekeringen kast moet los en opzij |
Auteur: | 2000 gtv [ 10 sep 2017 15:53 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Zo klinkt het wel heel simpel rob Maar is idd goed te doen als je een beetje handig bent en de tijd neemt Heb deze klus afgelopen mei gedaan.Lastigste vond ik de rechter(als je voor de auto staat) luchtslang weer op de unit te krijgen. :twisted Maar ik heb de onderste slangen (het interieur in) laten zitten.Met eruit halen gaat dat prima met terugplaatsen dacht ik van kan altijd nog als het echt niet lukt. |
Auteur: | rob964.c4 [ 10 sep 2017 19:18 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Ja idd geeft niet echt een correct beeld Ik vond ook de kachel slangen het lastigst maar dan aan beide kanten. Bij mij gingen de oude kapot tijdens het terug monteren Wat het voor mij ook lastig maakt was dat ik op zaterdag begon en maandag er weer mee naar mijn werk moest |
Auteur: | vaudi [ 10 sep 2017 19:31 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Amethist | |||||||||
Vraagje, Werkt dit setje ook goed bij auto's met ABS? Want bij sommige merken, kun je via de OBD diagnose de abs pomp even laten mee draaien tijdens het ontluchten. |
Auteur: | 2000 gtv [ 11 sep 2017 8:33 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Amethist | |||||||||
Daarom had ik die "papieren" dingen laten zitten.Las overal al dat je ze bijna niet zonder schade kon demonteren. Dus nog een tip voor de volgende die de verdamper zelf wil vervangen...onderste luchtslangen vanuit de kofferruimte demonteren alleen de klemmen losdraaien onder het dashboard. |
Auteur: | Nine-6-four [ 26 sep 2017 21:24 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Start motor is gereviseerd! Weer een preventieve klus achter de rug, nu nog monteren En nieuwe oranje slangen ‘scoren’, dan is dat gedeelte van de verwarming ook weer in orde. |
Auteur: | Nine-6-four [ 03 apr 2018 11:53 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Het (de)monteren van de startmotor is niet zo spannend zoals links en rechts op het internet staat beschreven . Heerlijk zo snel als die weer rond gaat De oranje verwarmingsslangen waren eigenlijk in slechte staat en dus ook het regelen van de temperatuur ging niet helemaal zoals je zou verwachten Bij het demonteren brak in beide slangen de spiraal op verschillende plaatsen. Tijdje gezocht naar een fatsoenlijk alternatief echter vond ik niets. Na te zijn bekomen van de prijs van zo'n oranje slang, heb ik ze besteld met nog wat andere onderdelen. Dan valt de prijs minder op Gisteren na het opruimen van de garage nog wat energie over dus aan de slag! Nog even een check of de kleppen gangbaar zijn en die waren nog steeds Uiteraard telefoon weer leeg en geen foto's van het vervolg. Geen nood, ik heb nog een olieslang liggen die ik wil vervangen en zal dan de resterende foto's wel maken. Die moet er voor het einde van de maand wel opzitten, want er staat een lang weekend in de Eifel en Ardennen in de agenda |
Auteur: | Nine-6-four [ 13 apr 2018 11:17 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
De olie en het oliefilter waren beide nog niet heel oud, maar je mag je auto al eens verwennen toch? Grappig dat de filters nu weer oranje/rood zijn en uit D komen ipv zwart uit de US: Bij het uitlezen vorige week bleek dat de lambda niet helemaal fris en fruitig is dus ben ik gisteren alvast voorzichtig begonnen om m te demonteren. Dat viel me enorm mee! Na een half uur lag ie er al naast Meteen schroefdraad wat gezuiverd zodat de nieuwe lambda er soepeltjes in gedraait kan worden. Nu de auto achter toch op steunen staat monteer ik ook maar meteen nieuwe remleidingen achter. Hopelijk gaan die ook vlot los |
Auteur: | Neppert [ 13 apr 2018 19:50 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Lekker bezig Hoe heb je het schroefdraad "gezuiverd" als ik vragen mag? Met een tapsetje ofzo? |
Auteur: | Neppert [ 13 apr 2018 19:54 ] |
Berichttitel: | Re: Amethist |
Ow ja...vwb. die remleiding, gebruik een open ringsleutel. Dat maakt het een stuk makkelijker. (Misschien had je er zelf al wel aan gedacht...maar toch. ) |
Auteur: | Nine-6-four [ 30 apr 2018 21:22 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Amethist | |||||||||
Heb de schroefdraad met scotch brite van 3M opgezuiverd. Had geen tap liggen in die maat, duurde iets langer maar resultaat telt! |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |