Zoals sommigen inmiddels weten heb ik met zeer grote hulp de accukabel vervangen. Is een bekende kwaal van een 997, bij warme motor start hij steeds slechter en langzamer. De startmotor ook gelijk gedaan, daar zit je toch.
Ik heb het samen gedaan met mijn detailer, hij is erg technisch (haalt zelf motoren uit elkaar, ook van zijn 928) en ik heb veel geleerd, en ik snap de werking van de motor beter. Al met al erg leuk om te doen en zeer nuttig, de oude accukabel was doorgesmolten bij de aansluiting, ik wil niet weten wat er had kunnen gebeuren. Dus tip 1, wacht hier niet mee. Tip 2, gebruik het volgende stappenplan (vooral de airco compressor is een flink gepriegel), link
https://www.6speedonline.com/forums/997 ... cable.html. Tip 3, doe dit alleen als je zelf technisch onderlegd bent of met iemand samen doet die dit is. Ik had het geluk dit samen met mijn detailer te doen, ik vond het echt heel gaaf om te zien en mee te kunnen helpen.
Ik heb een filmpje van het starten van de motor na de vervanging van de accukabel en startmotor, gaat zo snel als een nieuwe auto. Dus erg blij mee, pb me vooral als je het filmpje wil zien of meer info nodig hebt.
Aanrader dus, ik kijk ook helemaal niet meer op tegen het vervangen van de aos, dymamo etc mocht dit ooit nodig zijn (ook zit je dus minder met geknepen billen te rijden want je snapt wat er kan zijn en hoe het op te lossen is). Zijn mooie klussen en je leert er veel van.