Reimagined Porsche 924 Carrera GTS
Inmiddels is mijn
924 Turbo een zeer betrouwbare onderdeel van mijn verzamelling en mijn
924 Safari heeft ook al weer 2000km afgelegd na voltooiing en de kinderziektes zijn er bijna allemaal uit. Op 28 Februari gaan mijn
verzopen 968 Cabrio voor zijn technische keuring bij Porsceh Centrum Gelderland.
DUS Het is tijd voor de introducite van mijn nieuwe project
De basisSamen met een goeie vriend van mij, hier bekend als Dapatch, hebben we een Porsche 924S gekocht. Hij heeft de motor en versnellingsbak voor zichzelf genomen, en ik heb de rest overgenomen.

Na lang wikken en wegen tussen een tracktool en een ultieme roadtrip-auto, heb ik nu een definitief plan: een lichtgewicht, Carrera GTS-geïnspireerde restomod met een luxe twist.
De visieExterieur: OEM+ look, zo dicht mogelijk bij de originele 924 Carrera GTS. Ik ben in gesprek met Van Thull Developments voor een carbonfiber GTS-bodykit.
Interieur: Luxe uitstraling met veel leer, die eruit moet zien alsof hij af-fabriek zo geleverd werd.
Gewicht: Zo licht mogelijk! Geen schuifdak en waar mogelijk gewichtsbesparing zonder afbreuk te doen aan de luxe afwerking.
Kleurenschema: Jet Green exterieur, wellicht exposed carbon ala Weissach pakket, bruin lederen interieur. met sport stoelen en geen achterbank
Hier enkele Porsches in Jet Green
Technische upgradesChassis & ophanging:Geïntegreerde rolkooi à la RUF, met extra seam welding voor stijfheid.
KW V3 schroefset, torsiestaven verwijderd en stabi's van een 968CS
BBS E88

of Braid Bz17.
Aandrijflijn:
Audi 07K motor met Turbo, gebouwd voor circa 350 pk aan de krukas.

Porsche 968 versnellingsbak met LSD.
Remmen: Nog te bepalen, maar ofwel M030 (968) of Big Reds (964 Turbo 3.6).
Uitdagingen:Dit wordt mijn meest ambitieuze project tot nu toe, en er zullen genoeg uitdagingen zijn. Twee grote punten waar ik nog op broed:
- De geïntegreerde rolkooi – Hoe dit netjes in de auto te verwerken zonder concessies te doen aan de looks en bruikbaarheid.
- Instrumenten die met de 07K en moderne computer kunnen werken en nog steeds Porsche OEM eruit zien, zodat het lijkt alsof Porsche het zo had kunnen maken.
- locaal opsproen van een 07K blok want het is een US only blok die in Passat's, Golfs en Audi's kwam
Ik zal de hele build weer documenteren op YouTube (als ik zin heb), dus wie het leuk vindt om het project te volgen, kan daar ook updates verwachten. Ik ben altijd benieuwd naar input, dus als iemand ervaring heeft met leerwerk, rolkooi-integratie of digitale dashboards in een klassieker, hoor ik het graag!
Ik kijk uit naar jullie reacties en ideeën. Dit wordt een lange, maar hopelijk epische reis!
Groeten,
Johann