MPC007 - Porsche Boxster S 3.4 PDK (981)
Na zojuist in het voorsteltopic ook de update gepost te hebben; wil in dit subforum graag een topic aanmaken om een en ander over de auto bij te houden.
Korte Recap:
Niet lang na mijn laatste post in het Introforum verscheen een advertentie van een 981 Boxster S die voor mij vrijwel alle hokjes aankruiste. Ik volgde het 997.1S handbak en 981 Boxster S aanbod goed en keek zodoende iedere dag even de nieuwe advertenties door. Ik heb niet gewacht en ben er de volgende dag direct heengereden. De auto was die ochtend binnengebracht (inruil), en nog niet eens nagelopen of gereedgemaakt voor verkoop. Gevraagd of ik direct even kon rijden, dat kon. De auto leek goed - ik kon er weinig op afdingen. Ik heb direct diezelfde dag een voorlopige koopovereenkomst getekend.
Inmiddels zijn we een aantal lange weken (vooral wachten) verder en vanochtend brak het moment aan dat ik de auto eindelijk mocht ophalen. Mijn eerste Porsche is een feit!

Zal ook nog een eigen topic aanmaken in het daarvoor bestemde subforum; maar gaat kort gezegd om een:
2013 Boxster S (981) 3.4 PDK
- Tellerstand 128XXX
- GT Silver
- Rood dak
- Zwart interieur volleder
- PTV / PASM / PSE / SportChrono / PDLS / PCM / Sportstoelen+ / SportDesign / BOSE / 20" Carrera Classic
Kortom; qua opties eigenlijk bijna een GTS. Ik kon sinds ik het aanbod serieus in de gaten hield eigenlijk geen tweede vinden die zo uitgerust is dus ben er echt heel bij mee

Er zijn een aantal zaken die ik als eerste wil uitzoeken en aanpakken bij deze auto, want ondanks dat er een hoop opzit zijn er ook wel wat dingen die aandacht behoeven:
- PCM software en navigatie versie is al jaren niet ge-update en lijkt nog te draaien op een versie uit 2016
- Er zitten niet originele naafkapjes op de velgen waarvan het Porsche schild niet in kleur is uitgevoerd / kleur weggesleten is (was af fabriek wel zo dus wil ik herstellen)
- Ik wil een plan verzinnen voor de type aanduiding; nu staat er enkel PORSCHE belettering op in chrome
- De auto heeft geen TPMS (RDK), blijkbaar was dat pas vanaf MY2014 standaard. Ik wil onderzoeken of dat te retrofitten is.
- De dubbele eindstukken van de uitlaat zijn helemaal zwart / verkoold, graag zou ik die weer hun Chrome look teruggeven.