Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 maart 2025 17:18

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
De Nachtblauwe 997 4s van R_911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht De Nachtblauwe 997 4s van R_911
Nu ik eindelijk mijn eerste Porsche heb gekocht, leek het me leuk om ook een eigen topic te openen. Zoals ik in het voorstel topic al had geschreven is de kogel door de kerk en mag ik mijn eerste Porsche a.s. Vrijdag ophalen. Nog voordat ik überhaupt een Porsche had gekocht, had ik tijdens mijn zoektocht al een upgrade/wenslijst lijst gemaakt. Deze lijst zal ook nog wel aangevuld worden met de jaren, maar je moet toch ergens mee beginnen :D
De lijst bestaat uit wat simpele upgrades en wat meer ingrijpende upgrades. De lijst is in willekeurige volgorde en ik heb geen prioriteit aan bepaalde items gesteld, ik kijk wel met de tijd wat mij (financieel) het beste uitkomt. Motorische en mechanische zaken hebben uiteraard de eerste prioriteit, maar volgens het aankoopkeurings rapport is dit (hopelijk) de eerste tijd geen issue.
De eerste upgrade heb ik in ieder geval tijdens de aankoop bedongen, het PCCM plus systeem.

83791
83792

Upgrades
* detailen + coating
* Leer behandeling
* de-batchen
* Embleem motorkap vervangen
* Telefoonhouder
* PCCM Plus (done)
* Koplampen (morimoto)
* Achterlichten (morimoto)
* Steenslagfolie vervangen
* Andere sportuitlaat

02 maart 2025 11:52
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: De Nachtblauwe 997 4s van R_911
Leuk lijstje ... ookal vind in de helft niet onder upgrades vallen :wink:

02 maart 2025 13:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Mooie wagen :D

02 maart 2025 19:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Gefeliciteerd met je mooie 4 S :thumleft:

03 maart 2025 13:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik ben deze in mijn zoektocht ook tegengekomen, mooie auto / uitvoering! Gefeliciteerd!

De morimoto’s snap ik niet zo goed, wat is daar de toegevoegde waarde van?
Als ik nieuwere stijl koplampen wil hebben dan zou ik liever hebben dat de rest van de auto daar ook bij past, denk 991 of nieuwer.

03 maart 2025 15:09
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
De-batchen en het embleem op de motorkap vervangen lijkt tegenstrijdig :lol:

Al een idee wat je met de telefoonhouder gaat doen? Rennlist + magsafe wellicht?

03 maart 2025 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Nachtblauwe 997 4S: love it :cheers: :cheers: :cheers:

Ben wel benieuwd hoe die Morimoto's staan.

03 maart 2025 17:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Olaf schreef:
Leuk lijstje ... ookal vind in de helft niet onder upgrades vallen :wink:

Het is eigenlijk voor mij meer een wensenlijstje behalve het PCCM plus, dat is echt een upgrade.
Softwindow schreef:
Ik ben deze in mijn zoektocht ook tegengekomen, mooie auto / uitvoering! Gefeliciteerd!

De morimoto’s snap ik niet zo goed, wat is daar de toegevoegde waarde van?
Als ik nieuwere stijl koplampen wil hebben dan zou ik liever hebben dat de rest van de auto daar ook bij past, denk 991 of nieuwer.

Thanks.
Ik vind het zelf een hele mooie moderne look aan de auto geven. Heb al veel filmpjes gezien en vind het met de tijd echt van toegevoegde waarde. De huidige koplampen zijn netjes gepolijst, dus voorlopig laat ik ze lekker zitten totdat ze weer dof of slecht worden.

Spastblast schreef:
De-batchen en het embleem op de motorkap vervangen lijkt tegenstrijdig :lol:

Al een idee wat je met de telefoonhouder gaat doen? Rennlist + magsafe wellicht?

Van wat ik me kan herinneren zag het Porsch logo er niet zo fris meer uit, dus dat ik wil vervangen. En zo’n dikke kont zonder type aanduiding lijkt me wel mooi. Ik zal dit pas doen wanneer ik hem naar de professionele detailer breng. Ook dit zal nog wel even duren omdat Visser al hun auto’s detailed i.p.v. zomaar even naar een lokale poetser brengen.
Ik denk dat het een telefoonhouder van Brodit word, ik zal helaas mijn iPhone nog bedraad moeten aansluiten voor CarPlay.

CJ schreef:
Nachtblauwe 997 4S: love it :cheers: :cheers: :cheers:

Ben wel benieuwd hoe die Morimoto's staan.

Thanks, kan niet wachten totdat het vrijdag is. Gelukkig blijft voorlopig dit weer :D

03 maart 2025 17:18
Profiel
PorscheForum Rakker
R_911 schreef:
Van wat ik me kan herinneren zag het Porsch logo er niet zo fris meer uit, dus dat ik wil vervangen.

Ik dacht al dat je de voorkant bedoelde, maar dat is dus niet de motorkap hè :mrgreen:

04 maart 2025 11:26
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera
MRDH
Debadging moet zelf ook goed te doen zijn (flosdraad), maar ik vind het wel erg kaal ogen.

83806

04 maart 2025 12:52
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Eens :!: Ik zou persoonlijk ook niet teveel veranderen (lampen), dat doet alleen maar afbreuk aan die mooie 911

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

04 maart 2025 14:48
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
R_911 schreef:
Ik denk dat het een telefoonhouder van Brodit word, ik zal helaas mijn iPhone nog bedraad moeten aansluiten voor CarPlay.

Dat hangt ervan af wat je wilt; je hebt tegenwoordig ook steeds kleinere stickjes die je in je USB aansluiting kunt stoppen, om je bedrade CarPlay alsnog wireless te maken. Heeft nog maar een paar cm nodig. Scheelt je wel kabels en beugels in je interieur. ;-)

04 maart 2025 18:55
Profiel
ex 993 ex 996
Goede tip ga meteen ff kijken op www
Of heb je nog een goede ervarings tip

04 maart 2025 19:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Inderdaad een goede tip, ik zal me er eens in verdiepen

04 maart 2025 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Toby schreef:
Debadging moet zelf ook goed te doen zijn (flosdraad), maar ik vind het wel erg kaal ogen.

83806

Bedankt voor de photoshop, oogt inderdaad een beetje kaal.

04 maart 2025 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera
MRDH
Je kunt de PCCM+ ook ombouwen om een USB poort naar achteren te leggen, maar dat vereist denk ik enige vaardigheid met een soldeerbout.

04 maart 2025 20:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Van harte! prachtige kleur ook

04 maart 2025 23:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Stiruam schreef:
R_911 schreef:

Dat hangt ervan af wat je wilt; je hebt tegenwoordig ook steeds kleinere stickjes die je in je USB aansluiting kunt stoppen, om je bedrade CarPlay alsnog wireless te maken. Heeft nog maar een paar cm nodig. Scheelt je wel kabels en beugels in je interieur. ;-)

Bij draadloze carplay bestaat m.i. nog steeds de noodzaak om je telefoon op te laden, anders gaat 'ie wel snel leeg tijdens het navigeren/muziek afspelen. Ik denk dat die Rennlist beugel met Magsafe lader daar een mooie oplossing voor is. Of je moet je telefoon ergens in de middenarmsteun/handschoenenkastje buiten het zicht kunnen opladen.

05 maart 2025 10:42
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Spastblast schreef:
Bij draadloze carplay bestaat m.i. nog steeds de noodzaak om je telefoon op te laden.

Mijn idee -- en zeker aangezien ik regelmatig de navigatie-functie van de GSM gebruik.

Ik vind meestal wel een manier om in welke auto dan ook een (bijna onzichtbaar) kabeltje te leggen naar een fijne plek voor de telefoon ...

05 maart 2025 11:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Gefeliciteerd met je mooie 997 4S!

Mijn detailer raadde mij af dit te doen, omdat je dat (in de zon) altijd blijft zien, ook na polijsten. Dit omdat UV-stralen de lak rond de badges altijd iets heeft laten verkleuren. Zeker bij oudere auto's ga je dat zien. Althans, dat was zijn verhaal en ik neem aan dat hij er verstand van heeft. En zoals al aangetoond ziet er ook een beetje kaal uit. Je mag anderen best laten zien dat je een dikke 4S hebt, vind ik :wink:

Leeronderhoud is, mits onbeschadigd, iets wat je prima zelf kunt doen, als je daar gewoon de tijd voor neemt. Met de juiste producten is dat geen ingewikkelde klus. Op het forum staan genoeg tips en trucs en aanbevelingen voor producten. Zelf ben ik erg tevreden over het merk Gliptone. Zorgt voor een mooi mat resultaat (schoon leer glimt niet!) en ik vind het lekker ruiken (na het aanbrengen ruikt het vrij sterk, maar dat is na 1 of 2 dagen een stuk minder). De intensive cleaner is ideaal voor delen die je vaak aanraakt (stuur, pook, deurhendels) en de milde cleaner is fijn voor stoelen en evt. dashboard als je volledig leer hebt. De conditioner zorg voor een mooie matte afwerking.

Kijk voor een sportuitlaat ook zeker eens bij Carnewal in België. Velen hier hebben daar goede resultaten behaald tegen acceptabele kosten.

Veel rijplezier!

05 maart 2025 11:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank je Polydeukes.
Ik gebruik ook al jaren gliptone dus ben er wel mee bekend. Het echt professioneel laten detailen hoeft voorlopig niet, maar als ik dat tzt laat doen dan word het een echte full detail dus ook het behandelen van het leer.
De lijst die ik voorlopig heb gemaakt is meer een wensenlijst. Ik had deze gemaakt tijdens mijn zoektocht en voor sommige kandidaat auto’s die ik tijdens mijn zoektocht tegen ben gekomen, waren sommige items meer een must dan voor de auto die ik uiteindelijk heb gekocht.

Ik heb voor nu een brodit clip en houder besteld, omdat ik altijd op mijn telefoon flitsmeister aan heb en apart het navigatiesysteem van de auto gebruik. Vind dit zelf altijd het prettigst werken. Mocht de brodit houder niet bevallen, kan ik hem altijd terugsturen. Heb al meerdere brodit houders gehad, dus de kans is groot dat deze wel zal bevallen.

05 maart 2025 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Benieuwd hoe de Brodit houder staat. Heb er zelf ook eentje, maar nog niet gemonteerd, omdat ik toch neig naar de Rennline houder i.c.m. PCCM+ t.z.t.

05 maart 2025 14:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik zal zaterdag een foto plaatsen. De brodit houders zijn niet de meest elegante, maar het past altijd perfect.

06 maart 2025 1:38
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Ik vind beide oplossingen niet handig, om het simpele feit dat de telefoon dan laag in de auto zit. Dus als je er op wil kijken (bij navigatie bijv.) dan moet je teveel je ogen van de weg halen. Ik heb een veel minder elegante, maar wel werkbare houder die aan het ventilatierooster is geklemd. Dan zit je telefoon mooi in het zicht en de houder is niet permanent, dus eenvoudig eraf te halen.

06 maart 2025 10:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb er nu ook eentje op het ventilatierooster met Magsafe chager (ESR Halolock), om diezelfde reden. Maar i.c.m. PCCM+ hoeft hij t.z.t. van mij niet meer in het zicht, maar wel opladen.

06 maart 2025 11:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende