Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:42

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
PCM systeem 991.1 aanschaffen en inbouwen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht PCM systeem 991.1 aanschaffen en inbouwen
Hallo allemaal,

Heb een prachtige 991.1 Turbo uit 2014 gekocht en deze geïmporteerd uit Japan. Zoals veel Japanners doen, is het vervangen van het infotainment systeem. Helaas zit het originele PCM systeem niet meer in de auto.
Het liefst wil ik een PCM systeem in de auto laten bouwen en laten aansluiten. Bij Porsche kost deze bijna 4 duizend Euro, exclusief inbouwen.

Online kwam ik volgend systeem tegen: https://handel-schroeder.de/p/porsche-p ... ionssystem
Volgens de handelaar zou dit systeem in de auto passen. Mijn vraag is, is het nu plug and play? Elders heb ik gelezen dat het systeem gecodeerd moet worden en er codes bij Porsche gekocht moeten worden.

Wie heeft hier ervaring mee en kunnen jullie een tip geven wie dit zou kunnen inbouwen?

Dank!

01 okt 2024 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: PCM systeem 991.1 aanschaffen en inbouwen
Hoi,

gefeliciteerd en welkom!

Natuurlijk willen wij hier meer van weten en we zouden het dan ook zeer waarderen als je jezelf even voorstelt :D Het liefst met foto's :cheers:
https://www.porscheforum.nl/viewforum.php?f=23

Helaas heb ik geen antwoord op je vraag.

MAG,
Milo

01 okt 2024 17:25
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: PCM systeem 991.1 aanschaffen en inbouwen
Het originele PCM 3.1 ziet er misschien OEM uit, maar echt blij wordt je er niet van. De navi is traag en kaarten zijn verouderd... Ik gebruik het dan ook alleen om een beetje naar de radio te luisteren, maar voor navi gebruik ik gewoon mijn telefoon met Google Maps of Waze.

Wat je wel zou kunnen doen (mits je dat PCM-systeem werkend krijgt) is Apple Carplay/Android Auto inbouwen. Daar twijfel ik nog over, want in mijn daily heb ik ook ACP en AA maar gebruik ik het nauwelijks.

Je daadwerkelijke vraag kan ik niet beantwoorden, sorry. De vraag terug is waarom je dat precies zou willen.

02 okt 2024 14:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]