Subforum voor Audio, Navigatie en allerlei andere electronica in de auto
24 okt 2018 22:10
Het benzine lampje van de 964 knippert. Het lampje moet gaan branden als het niveau onder een bepaalde waarde zakt, maar hij knippert bij mij de hele tijd. Helemaal voltanken lost het probleem niet op. Heb de vulpijp inmiddels losgehaald, ook alle stekkers schoongemaakt, maar blijft knipperen.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Dank en groet,
Jaap
24 okt 2018 22:15
Ik zou het gaan zoeken in de bekabeling van de vlotter. ALs het goed is heb je drie draden. Ik denk dat een massa is, een gekoppeld aan de vlotter mechanisme i.e. potentiometer en een die de lampje doet braden als de vlotter helemaal aan de onderkant van zijn bereik komt. Maak even de contact punten schoon. Kijk of dat het oplost.
25 okt 2018 10:25
Lekker dan als dat hele spulletje in de tank uit elkaar valt en onderin komt te liggen. Wat zijn dat toch voor een rare defecten aan een Porsche
25 okt 2018 11:28
Na dertig jaar in benzine hangen kan het weleens een keertje mis gaan. De buisje is zo uitgevist.
25 okt 2018 11:54
Gewoon ff de weerstand meten met een multimeter en je weet off de sensor (weerstand) defect is. In het rennlist artikel staan grof de weerstandswaardes die je kunt verwachten.
En na al die jaren kan iets dergelijks defect raken.
Meet ook ff op kortsluiting (massa) en kabelbreuk.
25 okt 2018 21:41
Dank, ik ga het weekend aan de gang.