Helemaal een met Kheldar. Goeie uitlijning en een strakke onderstel doet wonderen.
mark996 schreef:Inruilen en op zoek naar een S? Dat lijkt me bij latere verkoop ook gunstiger. Maar zijn jouw centen natuurlijk
Zelf vind ik dat de 3.6 blokken veel leuker aan de gas hangt dan de 3.8S blokken. Over meer PK's zijn er veel meningen, dus wat ik je nu gaan vertellen is mijn mening opgebouwd uit 25 jaar ervaring met Porsches knutselen. Ik vind dat absolute PK's niet het doel moet zijn maar je moet het blok zo vrij mogelijk laten draaien. En daar is best veel aan te doen.
1) Af fabriek is de motormanagement vrij conservatief afgesteld om de risico op schade aan de motor zo veel mogelijk te beperken. Je kunt bijvoorbeeld kiezen om altijd 98 te tanken en dan het motormanagent daarop te laten afstellen. door de hogere octaan gehalte kan de ontsteking wat agressiever afgesteld worden en zal de motor iets gretiger reageren.
2) Je kunt je motor ook beter laten ademen. Een K&N/Piper o.i.d. inleg filter kost je een paar tientjes en maakt het voor het blok iets makkelijker lucht aan te zuigen. Door een beter inlegfilter komt weinig to geen extra PK's bij, maar wel een hoop beleving en de motor komt iets sneller op toeren. Duurdere oplossing zijn er ook, kijk bijvoorbeeld naar de IPD plenum in combinatie met een grotere Throttle body. Een kleinere throttle body gebruiken ze vaak (ook in de racerij) om PK's terug te dringen.
3) Je kunt je motor ook beter laten uitademen door een spaghetti spuitstuk en 200 cel katalysatoren te monteren. Liefs met een een iets grotere diameter dan het standaard uitlaat. Hierdoor zou je een verbeterde koppelcurve kunnen krijgen en kan de uitlaatgassen eenvoudiger naar buiten.
Met bovenstaande mods zal je bruto PK's en Koppel niet veel omhoog gaan, maar netto zal jet het wel gaan merken want er gaan minder PK's en koppel verloren aan het runnen van het motor en meer PK's en koppel komt terecht op je krukas en dat voel je weer op de wielen.