Vandaag eerst zoveel mogelijk de verbrande kabel bloot gelegd. Ook voor de zekerheid de koplamp links open gemaakt en dat was ook maar goed ook, de bedrading van het knipperlicht was helemaal verbrand en de rest zag er ook niet best uit.
De isolatie helemaal losgehaald en verbrande kabel verwijderd, vervolgens een nieuwe getrokken en isolatie weer terug en dicht getapet. Kabels naar knipperlicht vervangen en alles netjes gestekkerd.
Nog eens goed het kabelschema bestudeerd en gemarkeerd om welke kabels het precies gaat.
Achterlicht eruit gehaald en zoals altijd, meten is weten, maar daar gaat het nu mis
Als ik zekering 5 (4de van onder) in box II neem en zet de multimeter op weerstand dan heb ik sluiting op 4 van de 5 draden
dat kan volgens mij niet. Ik zou zeggen dat er maar 1 draad weerstand moet hebben (die van het linker knipperlicht) en de rest niet dus heb ik het vermoeden dat er nog ergens meer sluiting zit.
Het knipperlicht schakelaar ook maar los gemaakt, maar het lijkt erop dat dit allemaal weg goed zit.
Van de twee kabels die vanaf de schakelaar komen gaat er 1 naar een stekker en 1 verdwijnt onder het dashboard.
Onder de zekeringen box loopt een kabelboom met 3 kabels die van de verlichting moeten zijn gezien de kleuren. Ik denk dat er mee geknoeid is aangezien die losse zekering die Willem opmerkte erop aangesloten zit maar aan de andere kant van de zekering weer niet aangesloten is! Aangezien zekering 5 voor de linker verlichting is maar niet aangesloten is moet er wel aangeknoeid zijn.
Weet iemand hoe die 3 kabeltjes lopen? Ik verwacht dat de sluiting onder de kofferdeksel zit en zit te denken om het stuk kabel van de zekeringen box naar de stekker van de knipperlichtschakelaar te vervangen, is daar een originele kabel van te bestellen? Al met al toch een hele dag mee bezig geweest maar nog niet opgelost. Als iemand nog een ander of beter idee heeft hoor ik dat graag.