Switch to full style
Subforum voor Audio, Navigatie en allerlei andere electronica in de auto
Plaats een reactie

Digitale klokje Porsche 996

01 okt 2019 22:01

Gister in mijn 996 uit 2005 een nieuwe accu geplaatst door Porsche Rdam.
Nu staat de datum op 5 februari 2000, maar dat schijnt te komen door een verandering in het gps systeem deze zomer en ik denk dat dat dus al was, eigenlijk nooit op gelet.
Maar, het klokje bij de meters gaat nu steeds terug naar 10.00 ?
Als ik het dan weer op de goede tijd zet, dan staat hij later weer op 10.00 en gaat van af die tijd lopen.
Zal Porsche bellen, die moeten het uiteraard in orde maken, maar herkent iemand dit probleem ?

Groeten, Emjee

Re: Digitale klokje Porsche 996

02 okt 2019 21:56

Ik heb hetzelfde probleem met een Cayenne van 2004, datum is naar februari 2000 versprongen en GPS positie zit er bijna 1000 km naast.
Ik ben benieuwd wat de oplossing hiervoor is.

02 okt 2019 22:32

Kijk hier even (heel verhaal).. https://rennlist.com/forums/997-forum/9 ... set-4.html

09 okt 2019 9:49

Bij mij stond ie ook al een paar weken op een datum in 2000. Gisteren ineens zonder dat ik iets gedaan heb gaf hij weer de correcte datum weer... :scratch:

22 okt 2019 20:38

Het klokje in het instrumentenpaneel blijft nu weer keurig op de juiste tijd staan. Spontaan gegaan.
De datum op het infoscherm telt rustig door vanaf februari 2000 en staat intussen al op maart 2000.
Volgens Porsche Rdam alleen op te lossen door nieuwe kostbare navigatie unit te plaatsen. Die van mij werkt nog met een dvd.
Oorzaak is het loskoppelen van de accu, wegens vervanging, volgens Porsche Rdam.
Misschien dat die van mij ook spontaan naar 2019 springt :D

Weet iemand trouwens of er nog een dvd te krijgen is met de recente gegevens. Porsche kan hem niet leveren.

Groet Emjee

22 okt 2019 21:01

Nou vreugde was van korte duur..nu weer vrolijk op 2000..soms geeft ie heel even de juiste datum aan om weer te verspringen..denk dat ik die zooi eruit haal, nette conti radio ofzo en console delete kit..

22 okt 2019 22:52

Emjee schreef:Volgens Porsche Rdam alleen op te lossen door nieuwe kostbare navigatie unit te plaatsen. Die van mij werkt nog met een dvd.
Oorzaak is het loskoppelen van de accu, wegens vervanging, volgens Porsche Rdam.

Lekkere rukkers dan daar. Eerst je accu vervangen en dan roepen dat de ellende die dat veroorzaakt niet verholpen kan worden... :shock: :scratch:

23 okt 2019 9:50

Horn. Moet die ellende niet worden gezocht in de kwaliteit van de auto in plaats van bij die rukkers daar? Hoevaak gaat het bij die nieuwerwetse Porsches niet fout als er een accu gewisseld wordt? Te gek voor woorden.

23 okt 2019 23:57

Nee nee, de datum terugval heeft te maken met compatibiliteit van de gps satellieten. Die zijn na 1024 weken weer terug gezet....en daar kan ons systeem niet tegen. Is hier ergens ook een draadje van met verwijzing naar Rennlist forum. Is imho de enige verklaring

24 okt 2019 19:00

Mijn batterij werd niet losgekoppeld en mijn datum staat op 9 maart 2000, mijn GPS positie zit er ook een stuk naast
Plaats een reactie