Ja ik herinner me dat enkel de startonderbreker onder de stoel vervangen kan worden. Wel belangrijk is dat alle codes er zijn van de oude module zodanig dat de nieuwe conform geprogrammeerd kan worden. Als de codes van de startonderbreker niet meer te achterhalen zijn dan is het idd noodzakelijk ook ECU te vervangen en sleutels opnieuw aan te leren etc. Als ik zo lees is de immobiliser wel nat geweest, maar werkt nu weer. Dus zou kunnen dat je de aanleercodes wel kan achterhalen.
Deze offerte is Porsche Center? Er zijn anders specialisten die dit zo opgelost hebben voor minder. Op voorwaarde dat het de module is die stuk is.
ECU doctors in de VS levert ook een plastic box waardoor de module onder de stoel hermetisch waterdicht afgesloten wordt. Dus in de toekomst nooit meer zulke schade bij lekkage.
https://www.ecudoctors.com/pages/porsch ... -enclosureFouten in het alarm kunnen uitgelezen worden met Durametric of Porsche tester.
Wat betreft de claxon.
Sluiten alle deuren? Heb je al eens geprobeerd de auto te sluiten en openen met de sleutel. En kijken of het daarna opgelost is? Waarschijnlijk een microswitch van deur, handschoenkast of middenconsole dat stuk is. Of ergens in het alarm toch iets van waterschade wat dit veroorzaakt.