Switch to full style
Subforum voor Audio, Navigatie en allerlei andere electronica in de auto
Plaats een reactie

3.2 - 2 radio antennekabels?

29 dec 2020 11:05

Hallo!

Ik was vorige week de radio die de vorige eigenaar van mijn 3.2 had geplaatst (iets modern) aan het vervangen door een Blaupunkt BREMEN SQR 46 DAB (iets meer in de era stijl) en zag dat er 2 "antennekabels" waren:
https://www.dropbox.com/s/jlj5plh0g17zc ... s.jpg?dl=0
Kan er iemand me wijs maken wat het verschil is tussen de twee? Het lijkt me ook dat beide ontvangst geven...

Alvast bedankt en fijne feestdagen!

Kristof
Laatst bijgewerkt door kristofre op 29 dec 2020 11:26, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: 3.2 - 2 radio antennekabels?

29 dec 2020 11:08

afbeelding is niet zichtbaar (voor mij)

29 dec 2020 11:18

outletvalve schreef:afbeelding is niet zichtbaar (voor mij)

Ik had een foto op dropbox gezet en de gesharede link tussen img tags gezet maar dat werkt blijkbaar niet...

Werkt de link?

29 dec 2020 11:25

Afbeelding is zichtbaar via de link :thumleft:
Degene die je vasthoudt tussen duim en wijsvinger ziet er veel te recent uit om origineel te zijn. Als er 2 kabels zitten is in het verleden waarschijnlijk de antenne (al dan niet in de voorruit) al eens vervangen geweest.
Best de auto eens onder een carport of wat bomen, of in een (ondiepe) garage parkeren om te zien of ze allebei even sterke ontvangst geven.
Ik zou neigen van de originele aan te sluiten, want die andere ziet er me goedkope rommel uit, maar waarschijnlijk zit die andere daar nét omdat de originele problemen gaf...

Afbeelding

29 dec 2020 11:41

Thanks! De "nieuwe" kabel blijft niet zo goed zitten in de radio, dus je statement van goedkoop kan best kloppen :lol:

Btw, hoe kan ik het beste de images delen via Dropbox?

29 dec 2020 12:01

Klik maar op quote rechts bovenin de post van Tilt! dan zie je hoe hij de foto zichtbaar heeft gemaakt.

Verder eens met de "diagnose" van Tilt!, volg de "nieuwe" kabel maar eens, ik heb bij m'n eigen 964 ook
een 2e antenne kabel aangetroffen en vond uiteindelijk een extra antenne spriet onder het dashboard zitten.

Nadat ik de voeding van de antenne versterker (geen idee of een 3,2 die ook heeft :scratch: ) weer aangesloten
had deed de originele raamantenne het ook weer prima.

29 dec 2020 12:03

kristofre schreef:Btw, hoe kan ik het beste de images delen via Dropbox?

Zoals je nu gedaan hebt werkt wel, maar dan moet men op de link klikken om de foto te kunnen zien.

Je kan foto's uploaden in je eigen of 1 van de andere albums van dit forum .... als je even de zoekfunctie gebruikt: Foto's plaatsen ... dan vind je genoeg topics die andere opties geven en het ook uitleggen wanneer je [img] of wanneer je [album] gebruiken kan :wink:

29 dec 2020 15:06

Of de specifieke adres van de foto zelf gebruiken (rechtsklik menu) en alles achter .jpg weghalen :idea:

Afbeelding

29 dec 2020 15:55

Die URL was zo lang, dat toen ik geen .jpg aan het einde zag de moed heb opgegeven om er iets (leuks) van te maken :mrgreen:
Plaats een reactie