Switch to full style
Subforum voor Audio, Navigatie en allerlei andere electronica in de auto
Plaats een reactie

CTEK druppellader accu - vaste accuklem kabel

27 jan 2021 22:26

Hallo,

Ik heb een CTEK druppellader aangeschaft en hem aangesloten via een extra kabeltje dat ik op beide accupolen aangesloten heb. De CTEK Connector hangt los in de frunk.

Kan het zijn dat als ik de druppellader verwijder hierdoor mijn accu sneller leegloopt (binnen 1 week)?

Ik rij verder zeer weinig met de 996 MK II Jaar 2003 2Cabrio sinds de laatste 3 jaren .... :idea: :idea: dus dat kan ook gewoon het probleem zijn.

Alvast hartelijk dank voor tips en reacties. :idea:

Re: CTEK druppellader accu - vaste accuklem kabel

27 jan 2021 22:29

De connector kan je accu niet dreinen want het is een open circuit.

Sta je auto op alarm?
Hoe oud is je accu?

27 jan 2021 22:30

Nou ik denk niet dat hij daar door leeg loopt, maar waarom doe je hem niet gewoon in de sigaretten aansteker. Werkt prima.

Gr anton

27 jan 2021 22:35

Johann schreef:De connector kan je accu niet dreinen want het is een open circuit.

Sta je auto op alarm?
Hoe oud is je accu?

Ja alarm staat standaard aan, geen idee hoe ik dit uit kan zetten

Accu is ca 3 jaar oud

27 jan 2021 22:37

anton964 schreef:Nou ik denk niet dat hij daar door leeg loopt, maar waarom doe je hem niet gewoon in de sigaretten aansteker. Werkt prima.

Gr anton

Heb ik geprobeerd, maar vind dat het sigaretten deel erg warm wordt. Weet daarnaast niet zo goed waar ik de kabel moet leiden als ik de deur wil afsluiten

27 jan 2021 22:46

De oplossing van Tomba is veel handiger en praktischer dan via de sigaretten aansteker.

27 jan 2021 22:47

Ik heb de kabel gewoon onder de deur door lopen, de rubbers vangen de kabel wel op. Voor het gemak via de sigarettenaansteker. Maar voorkeur heeft direct op de accu.
Het lijkt mij vreemd dat de accu sneller leeg loopt omdat er 2 losse kabels aan hangen. Een week is niet zo gek. De elektronica (alarm, klok etc.) vreet energie, bij de sommige wagens is na 2 weken de accu wel echt aan het eind.
Bij de Lancia uit 72 gooi ik een schakelaar aan de accu om, dan is alle prik er af en loopt hij niet leeg. Maar die heeft ook geen elektronica aan boord die een beetje spanning wil houden. Alleen het klokje staat dan stil....

27 jan 2021 23:24

CTEK via de vaste accuklem kabel bij 997 werkt perfect tijdens de winterslaap.

Tijdens zomerperiode getest dat bij een niet actief alarm (stalling in de garage ) de wagen na 3 weken nog probleemloos aansprong.

Accu is 6 jaar oud.

27 jan 2021 23:48

Ik heb een 996.1 met dezelfde constructie met een CTEK lader en de connector in de frunk. Bij mij gaat de accu zeker 2 weken mee los van de lader. Langer heb ik niet geprobeerd, ik heb tenslotte een handige lader!

Ik zou de accu checken, en de alternator. Die laatste was bij mij aan vervanging toe waardoor de eerste nieuwe accu al snel weer vervangen moest. Ongeveer een jaar geleden beide vervangen en alles werkt nu als een zonnetje.

28 jan 2021 0:01

ik heb van Ctec de monitor aangeschaft. Sinds half december werkt deze nu. wat ik merk is dat mijn accu in een week terug loopt van 80% naar 60% capaciteit. ik kan in de garage geen druppellader gebruiken want er is geen stroom. ik weet de leeftijd van mijn accu niet, 85amp, omdat ik de auto sinds beging november heb gekocht. wellicht is die monitor ook iets voor jou om grip te krijgen op de ontlading? kosten vielen mij trouwens mee... aansluiten kan iedereen, dus niet ingewikkeld. Groet!
Plaats een reactie