Switch to full style
Subforum voor Audio, Navigatie en allerlei andere electronica in de auto
Plaats een reactie

Div. vragen over (af-fabriek) alarm Porsche 981 Cayman

05 aug 2021 10:47

Ik heb verschillende vragen over het af-fabriek alarmsysteem van mijn Porsche 981 Cayman. Hopelijk kunnen jullie me van wat antwoorden voorzien.
Eerst wat info die ik zelf al verzameld heb:

Mijn Porsche is geïmporteerd uit België, en af-fabriek zijn de volgende opties ingebouwd:
  • 534 Anti-diefstalinstallatie 433 Mhz
  • 536 -07 Alarmsirene en hellingsensor 08- Alarmsirene
  • 674 Inbouw vooraf "Vehicle Tracking System"

Voor mijn model zijn de volgende KIWA/SCM-goedkeurnummers afgegeven (nodig voor certificering)
  • Klasse 3: AA041405
  • Klasse 4: TT041406
  • Klasse 5: TT041406

Op dit moment is mijn auto niet SCM-gecertificeerd (wat niet ongebruikelijk is bij een oudere en/of geïmporteerde auto)

Nu heb ik de volgende vragen:
  1. Is een SCM-certificaat in Nederland verplicht? (Zal ik ook navragen bij mijn verzekeraar)
  2. Ik lees soms dat voor een Klasse 5 (voertuigvolgsysteem) een apart abonnement moet worden afgesloten. Moet je dat zelf regelen, of regelt Porsche dat voor je? Hoe werkt dat?
  3. Voor mijn type auto zijn goedkeurnummers afgegeven door KIWA. Dat betekent toch dat ik (als dat nodig) is, vrij eenvoudig mijn alarm(en) kan laten certificeren, toch?

Iedereen die me hier wat meer over kan vertellen, dankjewel alvast!

Re: Div. vragen over (af-fabriek) alarm Porsche 981 Cayman

05 aug 2021 12:31

Antwoorden:
1) Idd even navragen bij je verzekering; ik zit bij AFIC/Turien en die stellen het als eis (voor een Panamera 2021) en die voldoet er aan.
2) Kan de dealer regelen en mss kan je het rechtstreeks doen bij Clifford (is overigens een Vodafoon data abonnement).
3) Dealer kan je het Kiwa-certificaat leveren; LET OP! Is maar x-jaar geldig. Bij mijn ex-981 heb ik het eenvoudig bij de dealer laten verlengen. Die regelen ook het e.e.a. met AFIC/Turien.

Succes

Re: Div. vragen over (af-fabriek) alarm Porsche 981 Cayman

05 aug 2021 13:11

Dankjewel! :mrgreen:
Plaats een reactie