Toch maar even een nieuw onderwerp gestart n.a.v. de aanschaf van de Isudar carplay voor de PCM3.0. Want er gebeuren gekke dingen.
De Isudar Carplay is ingebouwd geweest. Alles functioneerde m.u.v. de ingebouwde pcm microfoon, maar dat was vermoedelijk een instelfoutje van mijzelf. Maar zoals ik al in een ander draadje heb geschreven beviel me de kwaliteit van het beeldscherm totaal niet. Mijn maatje, voor wie ik ook zo'n carplay module had aangeschaft was ook op zijn zachts gezegd niet erg enthousiast over de beeldkwaliteit.
Kortom na wat over en weer gemail kon ik het hele spul a raison van €39 terugsturen naar Sjina. Einde verhaal Isudar Carplay.
Maandag zijn de spullen van Isudar weer uit de PCM verwijderd en is de PCM weer in oude staat terug gebracht. De unit werd weer aangesloten op de bekabeling van de auto voordat die helemaal in de vergrendeling werd geschoven. Alles deed het. Radio, kaarten, navigatie, telefoon via BT. Ha gelukkig. Wat ik helaas niet heb gezien dat is, of de usb gelezen werd. Gewoon even niet op gelet.
Gisteravond heb ik de unit met de vergrendelingen vast gezet en voor de zekerheid nog een keer getest. Vreemd genoeg kreeg ik de meldingen dat de navigatie en kaarten geladen moesten worden. Maar dat gebeurde dus niet. Het bleef maar knipperen en er gebeurde niks. Ook was de usb aanduiding niet aanwezig. Ik heb vanavond alles weer losgehaald. Maar alle kabels zaten zoals het hoort. Nieuwe geformatteerde usb gebruikt. Niks. Ook maar eens een cd erin geschoven. Jaja, het apparaat vrat de cd op en verder helemaal niks. Komt er ook niet meer uit. Wie herkent dit? Iemand dit al eens bij de hand gehad? (zonder dat verhaal van de carplay uiteraard) Wat was de oplossing?
Voor de duidelijkheid, het gaat dus om de pcm 3.0 uit een 997.2. Het mag duidelijk zijn dat ik hier voorlopig even helemaal niet blij van word