Subforum voor Audio, Navigatie en allerlei andere electronica in de auto
14 feb 2024 20:54
Was ineens alle stroom kwijt en kreeg sleutel niet meer uit mijn 997. Nieuwe accu gekocht en kon sleutel er weer uit krijgen en auto afsluiten.
Kwartier later probeerden ik de auto te starten gelijk alles weer uit en sleutel weer geblokkeerd.
Koppel ik accu los en en daarna weer aan kan ik sleutel er weer uit krijgen en auto afsluiten.
Waarom is bij starten alles dood en hoor ik alleen maar tik??
14 feb 2024 21:19
Ik heb wel eens gelezen over massakabel problemen bij de 997. Daar al naar gekeken ?
14 feb 2024 22:24
Mee eens, zou zo maar door de bekende massa kabel kunnen komen.
Is effe werk maar prima zelf te doen (brug is wel handig…)
Gr.
Dick
14 feb 2024 22:30
Massa kabel checken hoe doe ik dat ?
Had een lege accu en na 10 minuten rijden motor uitgezet en even contact aangezet voor navigatie en toen was alle stroom weg. Dat sleutel dan vast blijf zitten is bekend maar met accu polen loshalen en terug plaatsen kreeg ik weer binnen verlichting maar zo gauw ik sleutel omdraai is alle stroom gelijk weer weg en sleutel weer vast.
15 feb 2024 8:47
heb je een multimeter? wat is de voltage?
heb je een 12v testlamp? sluit hem aan op + pool en raak met de tip de - pool aan--> lamp hoort te branden.
raak nu met de tip het chassis aan....wat doet het lampje dan?
Enfin....dit kan ik verzinnen voor een diy'er
verder zou ik inderdaad de links door lezen in eerdere berichten.
15 feb 2024 11:05
die link hierboven is van mij. Ik heb toentertijd de accukabel zelf vervangen. Wel met veel hulp, dat is echt nodig als je zelf niet technisch bent zoals ik. De symptomen waren dat de P bij warme motor heel moeilijk startte, alsof de accu compleet leeg was (dus met veel moeite en meestal pas na 5keer sleutel omdraaien). Lijkt er ook wel alsof de startmotor aan het overlijden is. Bij een koude motor kan dit ook voorkomen, maar dan is de accukabel al wel echt bijna door (eerste symptomen komen bij warme motor en dan opnieuw starten).
Misschien dat je dit eerst wel kunt doormeten, bij mij was het overduidelijk dat dit het probleem was. Succes!
15 feb 2024 11:07
En wat gebeurt er als je aan de accukabels rommelt zonder dat je ze los maakt? En rommel ook een beetje met je sleutel in je contact.
15 feb 2024 11:52
wat mark996 aangeeft* zou men kunnen testen door "voltagedrop" te begrijpen....
*(en in relatie met mogelijk probleem in dit topic)
15 feb 2024 13:36
anton964 schreef:En wat gebeurt er als je aan de accukabels rommelt zonder dat je ze los maakt? En rommel ook een beetje met je sleutel in je contact.
Dit heeft geen effect mijn Porsche monteur vermoed het contactslot. Wel vreemd plotseling zeker in combinatie met lege accu.
15 feb 2024 15:06
Dick schreef:Mee eens, zou zo maar door de bekende massa kabel kunnen komen.
Is effe werk maar prima zelf te doen (brug is wel handig…)
Gr.
Dick
De bewuste kabel kost ook maar een paar tientjes … zou die (laten) vervangen … én dan kijken of de storing er nog is, voordat je besluit het contactslot te (laten) vervangen.
Van welke generatie is je 997
Hoeveel kilometers heb je op de klok
15 feb 2024 15:14
Gaat hierom een 997 uit 2005.
Dick schreef:Mee eens, zou zo maar door de bekende massa kabel kunnen komen.
Is effe werk maar prima zelf te doen (brug is wel handig…)
Gr.
Dick
De korte zwarte kabel bedoel je kon gelukkig zojuist wel even genoeg contact / stroom hebben om automaat in neutraal te krijgen en de auto wat te verplaatsen met duwen.
15 feb 2024 22:41
Vanavond met hulp is de storing opgelost. Zit een geniepige sluiting in de plus kabel.
16 feb 2024 9:44
Thanks for the feedback.
Welke kabel was het
16 feb 2024 9:48
Plus kabel (kabel stuk op de accu). Dure kabel trouwens
16 feb 2024 11:37
Dan kon jeer waarschijnlijk erg makkelijk bij
Zo is dat vaak - Porsche onderdelen waar veel arbeid bij komt zijn in de regels goedkoper
16 feb 2024 19:53
Ze noemen het een reparatie set, kost €360,-
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.