Subforum voor Audio, Navigatie en allerlei andere electronica in de auto
26 jul 2024 10:01
Goedemorgen,
Op Rennlist loopt er een uitgebreid topic over de diagnose- en coderings dongle van Thinkdiag.
https://rennlist.com/forums/991/1384044 ... magic.htmlHeeft er hier iemand ervaring met deze dongle? Welke zou ik moeten hebben?
Het lijkt mij een prima alternatief voor PIWIS en het coderen van wat kleine zaken zoals een PSE knop in de middenconsole.
Ik ben erg benieuwd of er hier mensen met ervaring zitten en of het daadwerkelijk een goed alternatief voor PIWIS is. Enige nadeel is wel dat je een Android apparaat nodig hebt om het goed te laten werken las ik al, dat wordt weer even wennen!
27 jul 2024 9:08
om een werkende piwis te krijgen ben je meer tijd en geld kwijt.
die thinkdiag is wel aardig.
ik zelf heb een autel 906pro omdat ik als hobbyist wat meer doe
piwis 2 heb ik moet alleen nog een clone/obd kasje kopen
29 jul 2024 22:07
Ehombie schreef:om een werkende piwis te krijgen ben je meer tijd en geld kwijt.
Meer tijd zou zomaar kunnen maar meer geld durf ik te betwijfelen.
30 jul 2024 9:37
nielsdf schreef: Enige nadeel is wel dat je een Android apparaat nodig hebt om het goed te laten werken las ik al, dat wordt weer even wennen!
Ze lijken ook gewoon een iOS app te hebben toch?
30 jul 2024 14:34
Inmiddels heb ik er eentje besteld, ik hoop ‘m binnen een week te hebben en zal mijn ervaringen hier delen. Het apparaat zelf heb ik straks voor rond de €100,- in huis.
Ze hebben een iOs app maar die is blijkbaar alleen geschikt om uit te lezen. Om te kunnen coderen heb je de Android app nodig.
We gaan ‘t meemaken maar als ik de verhalen op Rennlist moet geloven werkt het meer dan prima.
30 jul 2024 15:42
Mijn inziens beter dan carly....(waar ik ooit mee gespeeld heb)heb enkele jaren geleden
thinkdiag gebruikt van het merk Launch e.a als besturing.
30 jul 2024 15:43
Betaal je nou eenmalig voor de software, of moet je die elk jaar opnieuw betalen? Werd me niet helemaal duidelijk van hun website.
31 jul 2024 8:24
Volgens mij betaal je het eerste jaar voor de dongle en is de software inbegrepen.
Na een jaar vervalt de uitgebreide functionaliteit en zou je volgens mij iets van $40 moeten betalen om het weer volledig werkend te hebben. Het leek me in ieder geval een mooi en betaalbaar alternatief om op deze manier te kunnen coderen zonder PIWIS.