Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 nov 2024 20:51

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
997 gaat niet van stuurslot af. (en start dus niet) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 997 gaat niet van stuurslot af. (en start dus niet)
Ben blij dat we elkaars standpunten "zien", terwijl er eigenlijk geen standpunten waren :mrgreen:
Jij hebt groot gelijk als je vindt dat 3 jaar TE snel is om alweer defect te gaan, ik wou ook maar eens de andere kant belichten om aan te geven dat, wat voor iemand loepzuivere garantie/coulance zou moeten zijn, het voor de verkopende firma toch NIET is, en waarom. Vooral ook omdat ik 'n klein beetje voelde dat jij je "genaaid" voelde, en ik vroeger ook zo was, terwijl het dikwijls niet zo erg hoeft te zijn. Ik herkende mezelf in je frustratie als het ware :thumleft:

Ik kan me ook vinden in de uitleg van Erwin, maar firma's zijn dikwijls ook bastards. Je moet maar hopen dat het een originele Porsche DME is die je aan officiële Porsche prijzen koopt. Ze zaten allemaal in een Porsche doosje hoor...

Nog een voorbeeld (heeft zelfs niks met garantie te maken, maar ik ben jaaaren pissed geweest op die mens) van hoe je dingen anders bekijkt als je zelf in de "andere" kant van de situatie verzeilt :

Begin jaren '90, ik had een Jet-ski en de vriendin wou er ook één. Alles bijeen geharkt om toch maar een 2e Jet-ski te kunnen kopen (ik bedoel echt op marginale wijze, maar we wilden het beiden toch ZO hard), money was tight, maar de droom (of drang, vandaar dat ik nu niet meer over budget ga ;) ) was er. Mijn aanhanger aangepast (lassen, een winch, balken, etc...) om een 2e Jet-ski te kunnen vervoeren.
Jet-ski gekocht en reeds op de terugweg hadden we allebei spijt. We hadden ons overkocht. De vriendin tot tranen toe. Getwijfeld, etc... Uiteindelijk geen meter mee gevaren en 2 weken later die dealer gebeld, situatie uitgelegd en "of hij 'm niet effe terug wou overnemen" :mrgreen:
Dat wou hij (met enige tegenzin), maar we moesten 10k Bfr. laten vallen (hou je vast, da's omgerekend 250 Euro), de 2e-hands Jetski zelf kostte toen 3000 Euro.
Ik vond dat ZO smerig! We hadden er *echt* niks mee gedaan, etc, etc...

Paar jaar later begin ik flipperkasten te verkopen, ik verkoop er eentje voor pakweg 500 Euro, de week erop belt die gast dat het toch niet is wat hij er van verwachtte, nam teveel plaats in, etc (maw, zijn wijf zal gezaagd hebben :twisted: ), wel, ik heb ze OOK niet teruggenomen aan 500 Euro hoor. 400 ja. Voor mijn moeite.
Ineens begreep ik die Jet-ski dealer...

18 sep 2023 20:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2