
1973 911t ongezekerde brandstofpomp?
Ik ben momenteel het elektrisch schema van mijn 1973 Porsche 911T aan het controleren (oorspronkelijk een MFI-auto, maar omgebouwd naar carburateurs). Tijdens het nalopen van de bedrading viel me iets vreemds op aan het circuit van de brandstofpomp, en ik wil graag bevestigen of dit correct is of dat ik het schema verkeerd interpreteer.
Ik heb dit schema gebruikt Wat ik heb gevonden:
- De brandstofpomp (8) is aangesloten op de linkerkant van zekering 7.
- De linkerkant van zekering 7 heeft ook een zwart/rode draad die stroom krijgt van het contactslot (15, geschakelde +12V).
- De rechterkant van zekering 7 voedt de achterruitverwarming (35) en de handschoenkastverlichting (24).
- Dit betekent dat de brandstofpomp stroom krijgt van het contactslot (15), maar vóór de zekering.
Mijn vragen:
- Als dit schema klopt, betekent dit dan dat de brandstofpomp daadwerkelijk niet gezekerd is?
- Is de zekering elders geregeld, of is dit gewoon een rare ontwerpkeuze?
- Als de pomp echt ongezekerd is, zou dat geen veiligheidsrisico zijn?
Extra context:
- Het elektrisch schema is voor een auto met MFI, maar aangezien de mijne is omgebouwd naar carburateurs, wil ik zeker weten dat het elektrische systeem correct is aangelegd.
- Ik heb alles proberen juist te interpreteren in het schema, en het lijkt erop dat de brandstofpomp niet wordt beschermd door zekering 7, maar deze alleen als verdeelpunt gebruikt. Ik heb zelfs AI om hulp gevraagd en die was het met me eens.
- Als dit normaal is, snap ik niet zo goed de reden daarachter. Als het fout is, zal ik kijken naar een correcte zekering voor het circuit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand bevestigen of de brandstofpomp in een 1973 911T in de originele bedrading echt ongezekerd is?