Hoi allemaal,
Afgelopen dagen heb ik al een paar kleine klusjes aan de auto gedaan. 1 van de klusjes waar ik mee bezig ben is het originele PCM 1 systeem weer werkend krijgen. En daar kan ik wel wat input voor gebruiken. Het gaat overigens om een PCM 1 met bose pakket en telefoonaansluiting in een 996 c2 MK2 van sep 2001, volgens mij dus de 16bit uitvoering.
Wat is er aan de hand: Een tijd terug begon het scherm wat te knipperen, vooral bij het over oneffenheden rijden. Logische gedachte is dan: losse stekker oid. Ik heb dus zaterdag de PCM 1 uitgebouwd en alle stekkers gecheckt. Ook die aan de versterker in de frunk. Alles is OK maar de PCM unit doet nog steeds helemaal niets. Vervolgens de zekeringen in de voetenruimte gecheckt en voor de zekerheid vervangen -> helaas ook geen oplossing. Vervolgens blijkt er achter op de PCM 1 unit ook nog een zekering te zitten en ook deze vervangen. Ook niet het gewenste resultaat
Nu wil ik eea doormeten maar heb hier de ballen verstand van
. Ik heb het volgende schema gevonden:
http://www.911uk.com/files/2002_pcm1_with_bose_car_loom_118.jpgIk weet inmiddels dat ik de weerstand moet controleren en hoe dit moet. Maar welke connectors moet ik tegen elkaar checken? Heb inmiddels de benodigde multimeter in huis om te starten.
Ik heb op het forum een adres gevonden die een dergelijke unit zouden kunnen repareren maar voor ik de unit opstuur (andere kant van het land dus niet snel even langs te rijden) wil ik eerst bevestigen dat de unit zelf echt de boosdoener is en er geen kabel oid kapot is.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
(PS. Ja, ik wil het liefst het originele systeem behouden, ik kon er prima mee uit de voeten en bovendien scheelt repareren ook nog eens in kosten en blijft eea origineel)